Marele Premiu de la Abu Dhabi – antrenamente libere

24 noiembrie 2014

Abu Dhabi, 21 noiembrie 2014 – Marele Premiu de la Abu Dhabi incepe dupa amiaza tarziu si se va termina seara, ceea ce inseamna ca temperaturile vor scadea pe masura ce cursa se apropie de final. Conditiile meteo intalnite vineri in sesiunea a doua de antrenamente libere (FP) sunt reprezentative si pentru cursa. In schimb, in prima sesiune (FP1), temperaturile au fost in crestere, acest lucru afectand performanta pneurilor.

Pentru cursa de la Abu Dhabi, Pirelli a nominalizat cele mai moi compozitii: P Zero Galben soft si P Zero Rosu supersoft. In sesiunea a doua s-a constatat o usoara granulare a pneurilor de compozitie soft, pe dreapta-fata in special.

In sesiunea de dupa amiaza echipele s-au concentrat sa gaseasca cele mai bune setari pentru cursa, cu ambele compozitii, folosind si cantitati diferite de combustibil. Informatiile adunate vineri vor fi decisive pentru alegerea strategiei, intr-o cursa in care cea mai probabila alegere va fi una cu doua opriri. Cel mai rapid pilot a fost Lewis Hamilton (Mercedes), care in FP2 a parcurs un tur de circuit cu timpul de 1m:42,113s, cu pneurile supersoft.

Diferenta de performanta intre cele doua compozitii este de aproximativ 1,2 secunde, dar aceasta va mai scadea pe masura ce se depune cauciuc pe pista. Cei doi piloti implicati in lupta pentru titlu au dominat si sesiunile de antrenamente libere, Hamilton si Nico Rosberg terminand pe primele doua locuri de fiecare data.

“Am inceput weekendul in Abu Dhabi asa cum ne-am asteptat. Este o cursa importanta in care se va decide titlul pilotilor. Uzura si degradarea au fost mici la pneurile de compozitie soft, pneuri care vor fi cele principale in aceasta cursa. Cu o diferenta de peste o secunda intre compozitii, pneurile supersoft sunt cea mai buna optiune pentru calificari. Diferenta de performanta intre compozitii lasa loc pentru numeroase strategii, cea mai interesanta situatie fiind daca se folosesc pneurile soft la inceputul cursei”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

FP1:
FP2:
1.Hamilton 1m43.476s Soft folosite 1.Hamilton 1m42.113s Supersoft noi
2.Rosberg 1m43.609s Soft folosite 2.Rosberg 1m42.196s Supersoft noi
3.Alonso 1m45.584s Soft noi 3.Magnussen 1m42.895s Supersoft noi

Cifrele zilei:
Supersoft Soft Intermediare Ploaie
Km parcursi * 1.460 4.737 0 0
Seturi folosite in total ** 19 62 0 0
Cele mai multe tururi ** 19 31 0 0

Chestiunea zilei de la Pirelli:

Abu Dhabi a fost scena unui test inedit pentru Pirelli in ianuarie 2011: atunci, pentru singura data in istoria Formulei 1, o masina a rulat noaptea pe asfalt ud. Pedro de la Rosa a pilotat monopostul Toyota TF109, echipat cu pneuri Pirelli, pe circuitul udat artificial cu 140.000 litri de apa.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram