Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco 2015: calificari

25 mai 2015

LEWIS HAMILTON A OBȚINUT PRIMUL POLE POSITION LA MONACO FOLOSIND PNEURILE DE COMPOZIȚIE SUPERSOFT

STRATEGIA CEA MAI PROBABILĂ ESTE UNA CU O SINGURĂ OPRIRE

TOATE SETURILE DE PNEURI SUPERSOFT AU FOST FOLOSITE ÎN CALIFICĂRI: NICIUN PILOT DIN TOP 10 NU MAI ARE PNEURI NOI SUPERSOFT LA DISPOZIȚIE

Monaco, 23 mai, 2015 – Lewis Hamilton, pilotul echipei Mercedes, a obținut primul pole din carieră pe circuitul din Monaco. Hamilton a fost cel mai rapid în Principat folosind pneurile Pirelli P Zero Roșu supersoft, mai rapide cu o secundă pe tur decât cele P Zero Galben soft, nominalizate de asemenea pentru acest weekend.

Pneurile supersoft au o compoziție și construcție noi pentru a oferi o rezistență mai mare și performanțe mai bune pe circuit. Calificările din Monaco sunt extrem de importante ținând cont de posibilitățile limitate de depășire pe circuitul stradal din Principat.

Temperaturile au fost chiar mai scăzute decât în antrenamentele libere de dimineață existând și șanse mici de ploaie. Prin urmare, aducerea pneurilor la temperatura optimă a fost și mai importantă pentru a obține maximum de performanță în Q3, ultima parte a calificărilor.

Doar piloții de la Mercedes și Ferrari au reușit să treacă de Q1, prima sesiune din calificări, cu pneurile de compoziție soft, iar din Q2 toți piloții au folosit exclusiv pneurile supersoft. Cu un grad de uzură și degradare foarte mic, piloții au putut parcurge mai multe tururi fără a pierde din performanță. Hamilton a obținut cel mai bun timp la ultima ieșire pe circuit, fiind până acum singurul pilot care a câștigat la Monaco, în 2008, fără să plece din pole, după Juan Pablo Montoya în 2003. De atunci în această cursă a câștigat doar pilotul care a plecat de pe cea mai bună poziție a grilei de start.

Ultima sesiune de antrenamente libere, de sâmbătă dimineața, a fost una extrem de importantă pentru că experiența cu noile pneuri supersoft a fost limitată joi din cauza ploii. Astfel, toate echipele au încercat să adune cât mai multe informații pentru calificări și cursă într-o singură oră. Sebastian Vettel (Ferrari), care va pleca în cursa de duminică de pe poziția a treia a grilei, a fost cel mai rapid în FP3 cu pneurile de compoziție supersoft.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “Calificările de la Monaco sunt probabil cele mai importante și suntem mulțumiți de modul în care s-au comportat pneurile supersoft. Ne așteptăm la o strategie cu o singură oprire pentru majoritatea piloților, cu condiția ca vremea să nu se schimbe pe parcursul cursei.”

STRATEGIA DE CURSĂ DE LA PIRELLI
La Monaco uzura și degradarea pneurilor este mică. Totuși, conform prognozei meteo există șanse de ploaie și, conform statisticilor, o mare probabilitate de neutralizare a cursei cu safety car. Pentru cursa de 78 de tururi, cel mai mare număr de tururi din acest sezon, strategia ideală este: start pe supersoft și apoi schimb pe soft în turul 27, fără nicio altă oprire până la final.

Cei mai buni timpi in FP3:

1 Vettel 1m16.143s Supersoft noi
2 Rosberg 1m16.361s Supersoft noi
3 Hamilton 1m16.705s Supersoft noi

Top 10:
Hamilton 1m15.098s Supersoft noi
Rosberg 1m15.440s Supersoft noi
Vettel 1m15.849s Supersoft noi
Ricciardo 1m16.041s Supersoft noi
Kvyat 1m16.182s Supersoft noi
Raikkonen 1m16.427s Supersoft noi
Perez 1m16.808s Supersoft noi
Sainz 1m16.931s Supersoft noi
Maldonado 1m16.946s Supersoft noi
Verstappen 1m34.957s Supersoft noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram