Marele Premiu de Formula 1 al Australiei: calificari

LEWIS HAMILTON OBTINE POLE-UL CU PNEURILE P ZERO SOFT

VALTTERI BOTTAS (WILLIAMS) SI CEI DOI PILOTI DE LA MERCEDES AU FOLOSIT DOAR PNEURILE P ZERO MEDIUM IN Q1

DOUA OPRIRI LA BOXE, CEA MAI PROBABILA STRATEGIE PENTRU CURSA DE DUMINICA

Melbourne, 14 martie, 2015 – Lewis Hamilton va pleca din pole position in Marele Premiu al Australiei, britanicul fiind mai rapid decat Nico Rosberg, colegul sau de la Mercedes. Hamilton a obtinut cel mai bun timp cu pneurile P Zero Galben (soft). Diferenta de performanta intre compozitiile nominalizate pentru cursa din Australia, soft si medium, este de 1,4 secunde.

Cu patru reusite, Lewis Hamilton a devenit astfel pilotul cu cele mai multe pole-uri din istorie la Melbourne. Din 2005, cursa a fost castigata de cinci ori de pilotul care a plecat de pe cea mai buna pozitie a grilei de start. Cea mai slaba pozitie pe grila de pe care s-a castigat cursa a fost locul sapte.

Temperaturile au fost mai ridicate in aceasta dupa amiaza, dar au inceput sa scada in timpul calificarilor din cauza vantului si a norilor. Cei doi piloti de la Mercedes, plus Valtteri Bottas de la Williams, au fost singurii care au trecut de Q1, prima parte a calificarilor, cu pneurile de compozitie medium. In Q2, toate echipele au folosit pneurile soft, pilotii Mercedes parcurgand insa un singur tur cronometrat.

Timpul de pole stabilit de Hamilton la finalul Q3 este cel mai rapid de pana acum, fiind mai rapid cu peste trei secunde fata de cel din 2014 (1m26.327s / 1m29.375s) obtinut insa in cea de-a treia sesiune de antrenamente libere, calificarile desfasurandu-se pe pista uda. Hamilton a fost cel mai rapid si in FP3, ultima sesiune de antrenamente libere, programata sambata dimineata.

O strategie cu doua opriri este cea mai probabila in cursa de duminica, strategia cu care s-a castigat cursa si in 2014. Tinand cont de faptul ca uzura si degradarea sunt mici la Melbourne, este posibila, teoretic, si o strategie cu o singura oprire pentru unii piloti.

“Aceasta este una dintre cele mai asteptate sesiuni ale anului, care confirma ceea ce s-a vazut pana acum. Pneurile s-au comportat exact asa cum ne asteptam si nu am avut niciun fel de probleme. Cele doua compozitii nominalizate permit folosirea unor strategii diferite, cu toate ca, teoretic, una cu doua opriri este cea mai rapida. Dupa ce am vazut ritmul masinilor in calificari, asteptam acum cu interes sa vedem ritmul din cursa. Sunt sigur ca vom avea parte de suprize interesante”, a spus Paul Hembery, directorul PirellI Motorsport.

STRATEGIA DE CURSA DE LA PIRELLI:

Pentru cursa de 58 de tururi o strategie cu doua opriri este, teoretic, cea mai rapida: start pe soft, schimb tot pe soft in turul 27 si apoi pe medium in turul 53. O strategie cu o singura oprire este posibila, cea mai rapida fiind start pe medium si apoi schimb pe soft in turul 24, sau start pe soft si schimb pe medium in turul 34. Probabilitatea de a avea masina de siguranta pe circuit este de 55% in Australia si asta va afecta cu siguranta strategia.

Cei mai buni timpi in FP3:
Hamilton 1m27.867s Soft noi
Vettel 1m28.563s Soft noi
Rosberg 1m28.821s Soft noi

Top 10:
Hamilton 1m26.327s Soft noi
Rosberg 1m26.921s Soft noi
Massa 1m27.718s Soft noi
Vettel 1m27.757s Soft noi
Raikkonen 1m27.790s Soft noi
Bottas 1m28.087s Soft noi
Ricciardo 1m28.329s Soft noi
Sainz 1m28.510s Soft noi
Grosjean 1m28.560s Soft noi
Maldonado 1m29.480s Soft folosite