Marele Premiu al Ungariei calificari

Hungaroring, 26 iulie 2014 – Pentru a treia oara consecutiv si pentru a sasea oara anul acesta, Nico Rosberg va pleca de pe cea mai buna pozitie a grilei de start in Marele Premiu al Ungariei. Pana acum 13 victorii, din cele 28 de curse disputate aici, au fost obtinute din pole position. Pilotul Mercedes va imparti prima linie a grilei de start cu Sebastian Vettel, campionul en-titre.

Conditiile meteo au fost similare cu cele din antrenamentele libere de vineri, strategia din calificari si cea pentru cursa fiind centrata pe diferenta de performanta intre pneurile P Zero Alb (medium) si P Zero Galben (soft), diferenta care a fost de aproximativ 1,6 secunde. Aproape jumatate dintre piloti au folosit pneurile soft pentru a ajunge in Q2, sesiunea a doua a calificarilor, pilotii care au folosit doar pneurile de compozitie medium riscand sa fie eliminati, asa cum a fost cazul lui Kimi Raikkonen.

In Q2 s-au folosit exclusiv pneurile de compozitie soft, iar Q3, ultima sesiune a calificarilor, a fost oprita dupa o scurta aversa de ploaie. Steagul rosu a fost scos la cateva minute de la inceputul sesiunii, dupa incidentul in care a fost implicat Kevin Magnussen. Imediat dupa restart, toti pilotii au folosit pneurile soft pe un circuit care s-a uscat foarte repede dupa ploaie, tinand cont ca temperatura asfaltului era de 39 grade Celsius.

Majoritatea pilotilor au parcurs trei tururi cronometrate in Q3, beneficiind de regula care le permite pilotilor ajunsi in aceasta faza a calificarilor sa foloseasca inca un set din compozitia mai moale a pneurilor Pirelli. Pilotii care nu au ajuns in top 10 vor primi un set suplimentar de anvelope pe care-l vor putea folosi in cursa.

Sambata dimineata, Lewis Hamilton (Mercedes) a fost cel mai rapid in FP3, cea de-a treia sesiune de antrenamente libere, cu pneurile de compozitie soft. Incidentul din calificari, cand monopostul sau a luat foc, l-a scos din lupta pentru pole position, dar va avea oportunitatea sa foloseasca strategia schimbului de pneuri pentru a castiga pozitii pe un circuit pe care nu este usor sa depasesti.

“Aversa de ploaie din Q3 ne-a aratat cum pot influenta cativa stropi desfasurarea luptei pentru pozitii. Tinand cont de prognoza meteo, acest lucru se poate intampla si in cursa de duminica. Strategia in ultima parte a calificarilor a fost extrem de importanta, mai ales ca pe final au aparut din nou nori deasupra circuitului. Estimam ca cei mai multi piloti vor alege o strategie cu doua opriri, chiar daca una cu trei opriri ar putea fi, teoretic, mai rapida, dar asta depinde si de trafic. Diferenta de performanta intre compozitii va face ca pneurile soft sa fie folosite in principal pentru cursa, deci strategia va fi construita in jurul acestora”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI

Pentru Marele Premiu al Ungariei, o cursa de 70 de tururi, teoretic cea mai rapida strategie este una cu trei opriri (maximizand astfel tururile parcurse cu pneurile de compozitie soft), dar cel mai probabil se va alege o strategie cu doua opriri pentru ca aici se depaseste mai greu.

Cea mai rapida strategie cu trei opriri este: start pe soft, schimb pe soft in turul 22, tot pe soft in turul 44 si apoi in turul 65, pentru ultimele 5 tururi, pe medium.

Cea mai buna strategie cu doua opriri este: start pe soft, schimb pe soft in turul 29 si apoi pe medium in turul 54.

CEI MAI BUNI TIMPI IN FP3:

Hamilton 1m24.048s Soft noi
Rosberg 1m24.095s Soft noi
Vettel 1m24.455s Soft noi