Marele Premiu al Malaeziei calificari

Sepang, 29 martie 2014 –In ciuda ploii torentiale de la Sepang, temperatura ambientala si cea a circuitului a ramas ridicata cu valori intre 27 si 30 grade Celsius. Chiar daca suprafata circuitului din Malaezia este una foarte abraziva, pneurile Cinturato Verde intermediare si Cinturato Albastru de ploaie (ambele avand la baza o compozitie moale) s-au comportat foarte bine.

Pentru a doua oara in 2014, calificarile s-au desfasurat pe o pista uda dupa ce au fost decalate cu aproape o ora din cauza ploii torentiale. Tinand cont ca s-au folosit exclusiv pneurile intermediare si cele de ploaie, pilotii isi pot alege pentru cursa de duminica pneurile cu care sa ia startul. Pentru etapa din Malaezia au fost nominalizate pneurile P Zero Orange hard si P Zero Alb medium.

Lewis Hamilton (Mercedes) a fost cel mai rapid cu pneurile de ploaie Cinturato Albastru, care au capacitatea de a dispersa 65 litri de apa pe secunda, cu cinci litri mai mult decat pneurile din sezonul trecut.

“Sambata a fost o zi buna de teste pentru pneurile intermediaresi cele de ploaie in conditii foarte dificile. Uzura pneurilor a fost mica, in ciuda temperaturilor ridicate si a asfaltului abraziv. Noul design a contribuit la acest lucru si suntem multumit de evolutia lor. Pneurile intermediare s-au comportat foarte bine, dar este foarte greu sa tragem o concluzie pentru ca uzura lor depinde de foarte multi factori. Nu am avut nicio plangere referitor la acvaplanare, ceea ce este o realizare tinand cont ca pneurile au fost dezvoltate dupa o singura sesiune de teste cu un monopost Renault din 2010. Ceea ce au realizat inginerii nostri este extraordinar si sunt mandru de asta. In cursa de duminica ne asteptam la o strategie cu doua sau trei opriri, daca nu va ploua. Vom analiza datele adunate sambata si vom vedea exact. Oricum, tinand cont ca pilotii au economisit slick-urile in calificari, cei care vor adopta o strategie cu trei opriri au la dispozitie un set complet nou de pneuri pentru asta”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI

Strategia va depinde in mare masura de vreme, iar in Malaezia ploaia dureaza rareori mai mult de o ora. Teoretic cea mai rapida strategie este una cu trei opriri in cele 56 de tururi. Start pe medium, schimbtot pe medium in turul 15, medium inca o data in tururl 29 si hard in turul 43.

CEI MAI BUNI TIMPI IN FP3:

1. Rosberg 1.39.008s Medium noi
2. Hamilton 1.39.240s Medium noi
3. Raikkonen 1.40.156s Medium noi