fbpx

Marele Premiu al Chinei avancronica: Shanghai 9 – 12 aprilie 2015

PIRELLI A NOMINALIZAT COMPOZITIILE MEDIUM SI SOFT PENTRU MARELE PREMIU AL CHINEI, ACEEASI ALEGERE CA PENTRU ETAPA DIN AUSTRALIA

SI AICI, LA FEL CA IN MALAEZIA, STRATEGIA VA JUCA UN ROL DECISIV, CHIAR DACA TEMPERATURILE DE LA SHANGHAI NU SUNT ATAT DE RIDICATE

VREMEA SCHIMBATOARE SI CONFIGURATIA VIRAJELOR SE POTRIVESC PERFECT CU CELE MAI VERSATILE PNEURI DIN GAMA PIRELLI PENTRU FORMULA 1

Milano, 7 aprilie 2015 – Marele Premiu al Chinei este recunoscut ca fiind una dintre cele mai spectaculoase curse din calendar, strategia schimbului de pneuri fiind decisiva in ultimii ani. Datorita virajelor rapide, suprafetei fine si numeroaselor oportunitati de depasire, pneurile P Zero Alb medium si P Zero Galben soft reprezinta alegerea ideala pentru etapa a treia a sezonului.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “Vremea este imprevizibila in China, dar in principiu temperaturile vor fi mai mici decat cele intalnite in Malaezia. Anul trecut am avut parte de o vreme stabila, dar totusi nu ne putem baza pe acest lucru, vremea fiind o variabila interesanta in ceea ce priveste strategia. Pneul stanga-fata este cel mai solicitat la Shanghai, dar si pneurile spate pentru ca e nevoie de o tractiune cat mai buna la iesirea din viraje. Chiar daca pana acum temperaturile nu au fost foarte ridicate in timpul Marelui Premiu de Formula 1, statistica din aceasta perioada a anului arata ca ne putem astepta si la astfel de temperaturi, ceea ce ar duce la o solicitare si mai mare a pneurilor. Shanghai este un circuit lat, ceea ce inseamna numeroase oportunitati de depasire si cu siguranta vom avea parte de numeroase dueluri si pe pista. Din punctul de vedere al strategiei, ne asteptam la o cursa cu doua opriri.”

Cele mai mari solicitari pentru pneuri:
Aproximativ 80% dintr-un tur de circuit in China rotile sunt virate, ceea ce inseamna o solicitare foarte mare. La accelerarile din viraje, pilotul trebuie sa evite patinarea rotilor. Fortele de apasare folosite de echipe sunt medii, pentru a obtine o viteza cat mai mare atat in virajele rapide, cat si pe liniile drepte.

Daca temperaturile vor fi scazute, fenomenul de granulare poate fi o problema la ambele compozitii, ceea ce duce la o uzura si degradare mai rapide, mai ales la pneurile fata. Acestea trebuie sa suporte forte impresionante in special in primul viraj, care este aproape un cerc complet, dar si pe zonele de franare, unde se transfera astfel o greutate si mai mare pe partea din fata a masinii.

Pneurile P Zero Alb, de compozitie medium, lucreaza intr-o gama joasa de temperaturi, in timp ce pneurile P Zero Galben soft lucreaza intr-o gama inalta. Nominalizarea celor doua compozitii asigura un comportament eficient intr-o gama variata de conditii.

In virajul 13, usor inclinat, din cauza fortei de apasare, pata de contact a anvelopei poate fi semnificativ mai mare, comparativ cu momentul in care monopostul stationeaza.

Strategia de anul trecut si cum s-a castigat cursa: Lewis Hamilton a castigat cursa avand o strategie cu doua opriri: soft-medium-medium. La fel ca anul acesta, cursa a avut 56 de tururi. Hamilton a oprit prima oara in turul 17 si apoi in turul 38. Pilotii din top 15 au oprit de doua ori, cel mai lung interval cu pneuri medium fiind de 27 de tururi, iar cel cu pneuri soft de 17 tururi.

Diferenta anticipata de performanta intre cele doua compozitii: 1,2 – 1,4 secunde pe tur.

Prognoza meteo probabila pentru cursa: Temperaturi intre 11 si 15 grade Celsius, cer partial noros, 10 % sanse de ploaie in timpul cursei.

Echipa Pirelli isi alege numerele: #12, Max Damiani (inginer sef coordonator F1)
“Eu aleg numarul 12. Din doua motive: modelul Ferrari T12, pilotat de Niki Lauda, a fost prima masina de jucarie primita de la parinti cand am fost copil si a fost prima mea legatura cu acest sport. Niki Lauda este si acum unul dintre cei mai buni oameni din paddock cu care am lucrat. Al doilea motiv este ca in sectorul 12 stau cei mai infocati suporteri ai echipei Torino, echipa mea preferata. Se spune ca in sectorul 12 de pe stadion sta cel de-al 12-lea jucator al echipei…”

Pe cine urmarim pe Twitter in aceasta saptamana: @f1speedreader. Contul de Twitter al scriitorului si comentatorul Gerald Donaldson, care a scris cateva biografii remarcabile, inclusiv cele ale celebrilor Juan Manuel Fangio si James Hunt. In afara momentelor retro, aici gasesti informatii fascinante despre perioada moderna a Formulei 1.
Pneurile nominalizate pana acum:

P Zero Rosu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Orange
Australia Soft Medium
Malaezia Medium Hard
China Soft Medium
Bahrein Soft Medium