Mancarea „la pachet” si metoda „livrarii la domiciliu” – O industrie in plina crestere si dezvoltare

31 octombrie 2012

Sectiunile „la pachet” si „livrare la domiciliu” ale afacerilor cu mancare gata preparata se bucura de un succes enorm. Multi consumatori nu mai au timp sa ia masa in oras si, astfel, aceste domenii raman puternice.

Tipul de comanda „la pachet” si „livrarea la domiciliu” a unui anumit tip de mancare gata preparata implica consumul acesteia in afara restaurantului/localului sau pizzeriei. Mancarea poate fi luata la pachet de insusi consumatorul, poate fi trimisa la domiciliul acestuia sau in orice alt loc specificat.
Unele restaurante sau pizzerii ofera aceste optiuni sau servicii de catering pe langa optiunea clasica de servire a mesei in interiorul localului.

Exista si servicii online care se ocupa cu „livrarea la domiciliu” si un exemplu il constituie platforma pentru pizza delivery PizzaLivrare.ro care prezinta utilizatorilor mai multe pizzerii cu meniurile online si preturile actualizate pentru a le oferi o paleta larga de optiuni.

Astfel de servicii pe Internet, alaturi de sectiunile de livrare la domiciliu sau mancare la pachet ale localurilor ofera o oportunitate de crestere a vanzarilor, facand apel la clientii care sunt constransi de timp si nu isi mai permit sa ia masa in oras.

Modalitatile „la pachet” si „livrare la domiciliu” reprezinta aproximativ 50% din totalul vanzarilor restaurantelor care au si optiunea de a lua masa in interiorul localului, iar aceste cifre sunt intr-o continua crestere. Potrivit studiilor, 9 din 10 restaurante au si optiunea „la pachet”.

Exista si unele localuri care nu ofera si posibilitatea servirii mesei in interior, bazandu-se doar pe comenzile la pachet sau acasa. Pizzeriile sunt cele care domina aceasta piata a mancarii livrate, caci din ce in ce mai multe pizzerii isi dezvolta sectiunile de livrare la domiciliu atat telefonic, cat si online.

In prezent, datorita faptului ca tot mai multi consumatori nu isi mai permit sa ia masa in oras, masa livrata acasa a devenit noua „masa in oras”. Comenzile telefonice sau online pentru mancarea la domiciliu sunt intr-o crestere vertiginoasa, reprezentand niste modalitati perfecte pentru clienti de a-si economisi banii si timpul. Dorinta de a trai experienta unei mese in oras a consumatorului s-a transformat astfel in masa livrata acasa, acesta beneficiind si in acest mod de calitatea mancarii servite la un restaurant.

Cresterea continua a activitatilor intreprinse acasa in timpul liber de catre consumatori a constituit motivul principal pentru dezvoltarea masiva a industriei mancarii la pachet si a livrarii acesteia la domiciliu.

Tehnologie si inovatie

Internetul este cel care ofera restaurantelor si afacerilor cu mancare gata preparata o noua piata prin intermediul careia sa isi gaseasca noi clienti.
Sporirea increderii in comenzile online si aparitia tot mai multor platforme de e-commerce ofera avantajul convenientei pentru consumatori, fiindca pentru consumator este extrem de convenabil sa comande mancare gata preparata online.

In cele din urma comenzile online le vor detrona total pe cele telefonice, efectuarea unei comenzi online fiind mult mai usoara si mai comoda. Astfel, este extrem de important pentru o afacere sa stie sa se promoveze pe Internet si prin intermediul noilor canale media, cum sunt aplicatiile mobile. Toate acestea cresc vanzarile considerabil si in ele sta viitorul comertului si al economiei.

PizzaLivrare.ro reprezinta exemplul perfect prin care afaceriile cu pizza offline se pot promova online. Avantajele acestui site stau in faptul ca o comanda se poate efectua atat telefonic, cat si online, implinind dorintele oricarui tip de consumator si, pe de alta parte, clientii pot naviga printre meniurile restaurantelor sau pizzeriilor partenere, selectand ulterior felurile de pizza dorite si plasand comenzile pentru pizza online. Toate acestea sunt realizate in cel mai simplu si rapid mod prin intermediul unei interfete cu sectiuni usor de folosit, cu o informare completa si o interactivitate crescuta cu utilizatorul.

Livrarea la domiciliu implica si cateva provocari cum ar fi angajarea si pastrarea unor soferi de incredere si, pe de alta parte, impachetarea mancarii in asa fel incat sa isi pastreze calitatea unei mancari gata preparate.

De pilda, pentru pizza, multe restaurante folosesc la livrarea acasa pungi si cutii speciale care pastreaza pizza calda si crocanta. Pentru a multumi clientul, este necesar ca livrarea sa se faca, de asemenea, in cel mai scurt timp posibil.

Exista si restaurante care se tem de faptul ca reputatia lor va avea de suferit daca livreaza mancare la domiciliu. Nimic mai neadevarat. Tendintele in acest tip de afacere evouleaza iar antreprenorii trebuie sa tina pasul cu ele si sa fie capabili sa raspunda cerintelor in crestere ale pietii pentru livrarea si mancare la pachet.

De pilda, un serviciu extrem de cunocut pe piata romaneasca si in afara care livreaza mancare la domiciliu este Pizza Hut Delivery. Pizza Hut a lansat acest concept de livrare la domiciliu sub marca PHD, concept care furnizeaza produse numai la pachet sau prin livrare la domiciliu. Comenzile la pachet sunt gata in 10 minute, iar cele de livrare la domiciliu sunt transportate in genti speciale care asigura un produs fierbinte la destinatie. Acest concept a sporit considerabil vanzarile pentru Pizza Hut din ultima perioada.

Mancarea gata preparata la pachet si livrarea acesteia la domiciliu reprezinta un segment extrem de important pe piata restaurantelor, localurilor si pizzeriilor. Pentru restaurantele cu varianta traditionala de servit masa in incinta acestora, cele doua optiuni reprezinta nimic altceva decat niste oportunitati de crestere masiva a vanzarilor.

Din moment ce servirea mesei acasa a devenit din ce in ce mai populara si inovatiile tehnologice transforma comenzile prin diferite canale media in niste experiente tot mai comode, industriei mancarii gata preparate la pachet, alaturi de livrarea la domiciliu, i se prevede o dezvoltare vertiginoasa si in anii care vor urma.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram