Magazinele online: o necesitate sau nu pentru afacerea ta?

În mod cert și tu conștientizezi avansul pe care tehnologia îl cunoaște în ziua de astăzi. Ei bine, la momentul de față, oamenii au tendința de a petrece mai mult din timpul lor în această lume virtuală, în care în intervale mici de timp, de doar câteva secunde, pot „călători” în cele mai dorite locuri, aflându-se doar la un click distanță de locația preferată.

Totodată, este posibil să te întrebi cum îți afectează acest lucru afacerea. Nu spune nimeni că ideea ta de afaceri nu este una pe cât se poate de inovativă sau că publicul căruia i se adresează nu ar fi interesat de ceea ce vrei tu să vinzi sau să tranzacționezi. Totuși, înainte de a porni într-o astfel de călătorie, de a iniția un business sau de a-l continua, este necesar să te gândești dacă un magazin fizic sau unul online este cea mai potrivită alegere.

            Cele mai frecvente întrebări la care trebuie să răspunzi înainte de a opta pentru un magazin online

Magazinele online câștigă din ce în ce mai mult interes în rândul utilizatorilor. La ora actuală, un antreprenor trebuie să ia și astfel de decizii, vitale pentru propria afacere, și anume: de a alege între prezența ideii sale în cadrul unui magazin fizic sau în cadrul unuia virtual.

www.progzee.ro

            Produsele sau serviciile oferite de tine pot fi tranzacționate în mediul online?

Această întrebare este prima pe care trebuie să ți-o adresezi înainte de a porni la drum. Spre exemplu, dacă te-ai gândit să comercializezi fructe și legume, un magazin online nu este tocmai ceea ce ai nevoie pentru a progresa.

Așadar, alocă-ți timp pentru a gândi modul în care vei interacționa cu viitorii clienți până la cele mai mici detalii. De asemenea, poți să te informezi și cu privire la relevanța ideii tale de afaceri în mediul online. Există precedente? Și dacă există, au avut succes sau au întâmpinat dificultăți?

            Cum vei interacționa cu potențialii clienți?

Un alt aspect care trebuie să te preocupe și spre care este necesar să îți focusezi atenția are legătură cu maniera în care urmează să „îți prezinți” produsele sau serviciile în fața potențialilor cumpărători / beneficiari.

Spre exemplu, dacă specificul afacerii tale se află în interesul persoanelor în vârstă, atunci este posibil ca mediul online să nu fie cea mai potrivită și avantajoasă „piață” pentru tine, întrucât cei cu o vârstă înaintată nu sunt atât de cunoscători în ale internetului. În schimb, dacă te adresezi unui public țintă specific, care este caracterizat prin lipsa de timp și, implicit, prin utilizarea internetului cu precădere, atunci poate e cazul să dai o șansă implementării unui magazin online.

            Ce așteptări ai de la un magazin online pentru „sănătatea” afacerii tale?

Orice nou „artificiu” la care apelezi pentru a consolida buna dezvoltare a propriului business îți va consuma anumite fonduri financiare. Ei bine, înainte de a te grăbi să le aloci, trebuie să te mai întrebi și cât de avantajos ar putea fi.

Conturează-ți pe cât se poate de clar așteptările pe care le ai de la implementarea unui magazin online și, de asemenea, ce ți-ai dori să se întâmple în acest sens. Cum ți-ai imaginat tu că va decurge afacerea după acest pas? Recomandat ar fi să discuți cu o firmă specializată în domeniul IT, respectiv în implementarea unui magazin online, care să îți poată oferi consulanța profesională de care ai nevoie.

Ai răspuns la întrebările de mai sus? Ce decizie ai luat?