Lansare proiect :Centrul de zi Raluca

Proiect aflat in faza de elaborare

TITLUL PROIECTULUI:”Centrul de zi RALUCA”
Infiintarea unui centru de zi, de asistentã, sprijin si consiliere pentru copii din familii defavorizate sau/si supusi exploatarii sau violentei domestice, care are ca scop principal eliminarea sau,cel putin diminuarea,intr-o cat mai mare masura,a cauzelor si a riscului abandonului scolar,denumit „Centrul de zi RALUCA”
Prin intermediul acestui centru ne propunem sa ajutam,in limita posibilitatilor de care vom dispune, si adulti si persoane varstnice aflate la limita subzistentei cu bunuri materiale ( imbracaminte,incaltaminte,produse de igiena personala,etc ) si alimente de baza ( ulei,faina,zahar,conserve,etc ) provenite din donatii si sponsorizari.

ORGANIZATIA BENEFICIARA:
-Asociatia Filantropica’TIMI&RALUCA”.
LOCALIZARE:
-Localitatea REGIN,jud MURES.
GRUP TINTA:
1.Copii defavorizati (din familii sãrace sau care au pãrintii plecati la munca in strainatate), mai ales din cei cu probleme scolare si, eventual, de sãnãtate.
2. Adulti,persoane fara adapost sau fara venituri,persoane aflate in incapacitatea de a munci si care nu beneficiaza de alte forme de asistenta sociala.
3.Varstnici,cu venituri foarte reduse,care traiesc la limita subzistentei.
Lãrgirea grupului tintã se va face treptat,in functie de posibilitatile materiale si fondurile existente.

SCOP:
Crearea “Centrului de Zi Raluca”, centru de asistentã, sprijin si integrare socialã pentru copii defavorizati,abuzati si exploatati, în scopul prevenirii abandonului scolar.
Amenajarea,in cadrul acestui centru,al unui spatiu de colectare,depozitare temporara si distribuire de ajutoare materiale (imbracaminte,incaltaminte,alimente neperisabile,rechizite,jucarii,etc).
Achizitionarea uneu autoutilitare care sa serveasca la transportul si distribuirea bunurilor materiale atunci cand situatia impune acest lucru si la distribuirea ajutoarelor materiale si a hranei la persoanele asistate la domiciliu.
PARTENERI:
Sponsori locali,nationali si internationali,Primaria Municipiului Reghin,Primaria Band, Consiliul Judetean Mures,Inspectoratul scolar judetean, Politia comunitarã Reghin,Politia de proximitate Reghin, Directia judeteanã pentru protectia copilului,Biblioteca “Petru Maior” Reghin.
ALEGEREA PARTENERILOR.
Alegerea partenerilor se va face pin diseminarea obiectivului si a scopului propus.
DESCRIERE SUCCINTA:
Din pacate,exista copii care se lovesc de lipsa sprijinului familiei pentru a urma cursurile scolare (fie cã familia este foarte saraca si nu dispune de resursele materiale necesare, fie cã unul sau ambii pãrinti sunt plecati la muncã în strãinãtate si cei care se îngrijesc de copil nu au posibilitatea sã-l ajute sã frecventeze regulat cursurile scolare), dar si de lipsa de participare a scolii si a comunitãtii pentru sprijinirea integrãrii lor si pentru frecventarea regulatã si cu bune rezultate a scolii.
Fiind o organizatie tânãrã,dar cu oarecare experientã în activitãti umanitare (de altfel, pentru acest scop am si fondat asociatia), asociatia noastrã a conceput acest proiect de Centru de zi tocmai în scopul prevenirii abandonului scolar,al sprijinirii copiilor inzestrati cu talente native in diverse domenii (literatura,arte plastice,muzica,sport,etc), dar fãrã posibilitati materiale de a fructifica aceste talente,. Copii sunt cei pentru care este necesar sã se creeze o structurã de sprijin pentru a putea urma cursurile scolii.

Prin intermediul acestui Centru,AFTR doreste sa asigure copiilor asistati:
– o masã caldã la amiazã,
– spatii adecvate pentru pregatirea lectiilor alãturi de voluntari,cadre spcializate, care îi vor ajuta si îndruma,
– o bibliotecã,cu o colectie de titluri cat mai bogatã (carti provenite din donatii),dotata cu computere si acces la Internet,
– psiholog si medic specialist pentru supravegherea stãrii de sãnãtate.
Seara, la întoarcerea acasã, copiilor li se va da si câte un pachet cu hranã rece.
La anumite intervale (lunar) se vor asigura rechizitele si, functie de sezon, se va asigura pentru cei 30 de copii care vor beneficia de asistentã directã, haine potrivite si încaltamintea.
Alãturi de acesti copii asistati direct se vor mai asigura ajutoare de hranã, îmbrãcãminte, încãltãminte si rechizite pentru copiii de etnie rooma din comunitatea localitatii Band,jud. Mures,comunitate care se confruntatã cu probleme de saracie cronicã. Si pentru acesti copii se va asigura asistentã medicalã de specialitate,la nevoie (mai ales cã multi pãrinti nu au lucrat si nici nu lucreazã legal si deci,nu beneficiazã de asigurãri de sãnãtate) si sprijin pentru pregatirea scolarã, functie de necesitati.
Alaturi de acesti copii,ne propunem ca,din ajutoarele materiale colectate sau primite sub forma de donatii sau sponsorizari,sa sprijinim si persoane adulte sau varstnice,fara adapost,fara venituri sau cu venituri foarte reduse care se afla la limita subzistentei. Aceste persoane vor beneficia si de asistenta psihologica in scopul reintegrarii in societate,a redobandirii increderii in comunitate si a respectului de sine,iar persoanele apte de munca vor beneficia de indruma,asistenta si sprijin in vederea gasirii unui loc de munca,activitate care se va realiza cu sprijinul comunitatii locale,a partenerilor si sponsorilor asociatiei.
Pentru persoanele fara adapost,vom incerca,in limita spatiului disponibil,sa asiguram,in special in sezonul rece,un loc de cazare pe timpul noptii.
Activitãti si rezultate
– achizitionarea sau inchirierea unui imobil sau a unui spatiu, care sã se poatã amenaja pentru acest centru cu eforturi financiare minime, datã fiind perioada improprie pentru lucrãri de constructii;
– amenajarea corespunzãtoare a imobilului, pentru a se asigura o sala de clasã cu dotarile necesare,cu biblioteca,cu calculatoare si acces la Internet, a unui spatiu de preparare a hranei,a unui spatiu de servire a mersei pentru cca 30 de persoane, grup social,a unui cabinet psiholog, a unui spatiu de colectare,depozitare temporara si distribuire a ajutoarelor materiale,a unui vestiar si parcare autoutilitarã,
– achizitionare de dotãri pentru Centru : mobilier si consumabile (rechizite) pentru sala de clasa,calculatoare (3-5 unitati),mese si scaune pentru sala de mese,mobilier si echipament pentru bucatarie, mobilier pentru birou,material pentru confectionarea rafturilor pentru carti (biblioteca),vase de WC,pisuare (2-3 buc.)si o cabina de dus pentru grupul social,material pentru amenajarea spatiului de colectare.
– asigurarea de rechizite si alte bunuri materiale pentru ca,copiii asistati sa poata frecventa in conditii optime si cu rezultate bune cursurile scolare.
– selectarea de personal califiicat pentru Centru : 1 pedagog, 1 psiholog, 1 asistent sociali, 2 bucãrãrese, 2 îngrijitoare, 1 sofer care se va ocupa si de aprovizionare.Se va pune accent pe actvitati voluntare.
– încheierea unui acord de parteneriat cu Directia judeteanã (sau localã) pentru protectia copilului si Inspectoratul scolar judetean pentru a se asigura continuitatea sprijinului copiilor cu probleme la nivelul scolilor unde învatã acestia, pentru a se asigura eficienta sprijinului dat de asociatie; acorduri de parteneriat se vor încheia si cu Politia comunitarã Reghin, dar si cu alte autoritãti publice care se vor arãta disponibile sã sprijine proiectul nostru,
– stabilirea criteriilor care vor determina ce copii pot beneficia de asistenta Centrului si pe ce perioadã, ca si a criteriilor care definesc ce familii sau persoane pot beneficia de asistentã in cadrul proiectului,inclusiv la domiciliu,
– demararea selectiei copiilor si persoanelor care vor beneficia de programul centrului,cu sprijinul si in baza informatiilor furnizate de conducerea scolilor din Municipiul Reghin,a serviciului de asistenta sociala din cadrul Primariei Reghin,a Politiei Locale Reghin si a Politiei de Proximitate Reghin.
– începerea programului de asistentã,
– monitorizarea fiecãrui copil si a fiecarei persoane incluse în program, prin evaluãri psihologice, ale cadrelor didactice de la scoala unde învatã acestia,in cazul copiilor, pentru a se determina situatia lor la intrarea în program, apoi evaluãri periodice, lunare,cu scopul evidentierii rezultatelor proiectului.

Impactul asteptat
“Centru de Zi Raluca” va crea un model de lucru unde,alãturi de copii asistati direct în centru se vor integra în acest proiect si copii cu probleme familiare,dar si persoane adulte sau varsnice care au nevoie de sprijin.
Se are în vedere eliminare,sau macar reducerea abandonului scolar, sprijinirea copiilor supusi violentei si abuzurilor familiale sau sociale, integrarea în acest proiect a scolii, institutiilor de asistenta, comunitatii locale si familiilor copiilor,redobandirea demnitatii umane a persoanelor aflate intr-o stare avansata de saracie,inocularea,aplicarea si aprofundarea notiunii de “VOLUNTAR” in randul tinerilor reghineni,in special,si a comunitatii,in general. Alãturi de acest efect direct Centrul va ajuta la antrenarea comunitãtii locale în rezolvarea propriilor probleme.
COSTURI NECESARE PENTRU DERULAREA PROIECTULUI:

Cheltuielile zilnice,estimate pentru un numar de 30 de asistati permanent,ar fi de cca 500 Ron

Sumele necesare derularii proiecrului vor proveni din donatii,sponsorizari,parteneriate,surse diverse de autofinantare.
Daca doriti sa va implicati si sa va alaturati proiectului,va rugam sa ne contactati.

Va multumim pentru atentia acordata,pentru intelegerea si generozitatea de care dati dovada in demararea si implementarea acestui proiect.

•1. RO39BTRL02701205P44602XX – Ron
•2. RO14BTRL02704205P44602XX – Euro
•3. RO63BTRL02702205P44602XX – USD
deschise la Banca Transilvania Targu-Mures , cod SWIFT: BTRL RO22MSA

Pentru donatii online,intrati pe pagina oficiala a proiectului de pe site-ul AFTR :
http://www.aftr.aaz.ro/detaliat/23689/27381/Centrul-de-zi-RALUCA

DUMNEZEU SA VA BINECUVANTEZE.

Echipa AFTR
www.aftr.aaz.ro