La nivel global piata tichetelor cadou a crescut cu 20 in ultimii doi ani

Domeniile in care s-au remarcat cresteri cu pana la 5% in ceea ce priveste interesul fata de aceste produse sunt: industrie, comert, agricultura, constructii, imobiliare si servicii.
“Putem observa tot mai multe companii care constientizeaza beneficiile importante pe care le au tichetele cadou, atat din punct de vedere al avantajelor financiare, cat si datorita faptului ca ofera garantia ca fiecare beneficiar va fi multumit de cadoul primit. Cu ajutorul tichetelor cadou, angajatii au acces la o varietate de domenii, oferite de cei peste 55.000 de parteneri afiliati la nivel national.
In prezent, o companie castiga pana la 40% din bugetul alocat pentru cadouri daca ofera prima de sarbatori in tichete cadou, iar salariatii platesc pentru valorile primite doar 16% impozit pe venit. Conform codului fiscal in vigoare, pentru ca valorile oferite sa fie deductibile fiscal si scutite de taxe, trebuie sa fie acordate din bugetul de cheltuieli sociale, in limita a 2% din fondul de salarii.
Odata cu aplicarea noului cod fiscal, companiile pot apela la un buget mai mare din care sa acorde tichete cadou, respectiv de la 2% la 5% din fondul de salarii. Prin noua reglementare, tichetele se pot oferi cu ocazia a patru evenimente : 8 Martie, 1 Iunie, iar de Paste si Craciun, pot primi toti salariatii, chiar daca au copii sau nu. Pentru fiecare dintre aceste ocazii, valoarea scutita de taxele salariale si patronale este de 150 lei per angajat, suma pentru care acesta nu mai plateste impozit pe venit.”, explica Elena Pap, Director General Up Romania.
In ceea ce priveste evolutia comenzilor tichetelor cadou in perioada 2013-2015, Up Romania a inregistrat o crestere constanta in fiecare an, produsul fiind folosit cu precadere de companii cu peste 100 de salariati. Unul dintre motive este simplificarea logistica a cadourilor, resimtita in special de firmele cu numar mare de salariati si esentiala in aceasta perioada. Astfel, tichetul cadou vine cu solutii concrete de evitare a selectiei de produse pentru fiecare angajat, stocarea, ambalarea, personalizarea sau distributia darurilor pentru fiecare. Termenul de livrare foarte scurt este un alt avantaj foarte apreciat de cei care sunt responsabili sa gestioneze cadourile de sfarsit de an. Tichetele Cadhoc ajung la angajator in maximum doua zile de la plasarea comenzii, iar in cazul unei suplimentari a comenzii, stocul este nelimitat.
Beneficiarii tichetelor cadou prefera sa le utilizeze pentru plata cadourilor in magazinele cu produse electronice-electrocasnice, de imbracaminte, cosmetice si bricolaj. De asemenea, comerciantii interesati sa accepte tichete, ca mijloc de plata, provin in special din domeniul moda/ fashion, incaltaminte, bijuterii sau accesorii.
Cat economiseste o companie daca ofera tichete cadou in loc de cash
Exemplul este valabil in decembrie 2015, conform codului fiscal in vigoare
O societate de 180 de salariati care ofera tichete cadou in valoare de 200 lei per salariat va face o economie de 4.257 lei la bugetul total, comparativ cu aceeasi suma oferita in bani. Aceasta economie se datoreaza scutirii de contributii patronale si salariale: C.A.S. 15.8% (min.), contributii concedii si indemnizatii 0,85%, fonduri de sanatate 5,2%, somaj 0,5%, asigurare accidente 0,72% (max), fond de garantare 0,25% – aproximativ 28,60%. La valorile de tichete cadou acordate se aplica impozitul pe venit, in cota de 16%, suportat de angajat.
Pe langa avantajele financiare pe care le ofera, tichetele cadou asigura angajatorului: pozitionarea ca angajator respectat si apreciat, o echipa motivata si loiala, cresterea performantelor in companie, un pachet salarial atractiv, un climat de munca placut, oferirea libertatii de alegere a cadoului dorit si o diversitate de domenii la nivel national, pe care beneficiarul le are la dispozitie.
In plus, tichetele pot fi personalizate cu diverse mesaje, urari, alaturi de sigla companiei si pot fi oferite in mai multe variante: grupate in carnet, simple (individuale) sau intr-un plic elegant, care contine si un ghid cu brandurile ce accepta acest produs. Tichetele pot avea valoare nominala de 10, 20, 30, 40 sau 50 lei.