Întrebări și răspunsuri despre SEO. Termeni și informații pe care trebuie sa le știi!

8 septembrie 2018
Autor:
Content SEO

Orice om care doreste sa atace mediul online din postura de furnizor de continut se loveste de o intrebare extrem de importanta: Cum atrag vizitatori pe site? Oricat de bun ar fi un website si oricat de multe informatii ar avea, exista alte cateva zeci de pagini care ofera informatii la fel de bune, asadar, misiunea de a atrage vizite este una dificila.
Din fericire, pentru un administrator de site informat misiunea se usureaza. Exista mai multe variante de promovare a unei pagini iar abordarea corecta a fiecareia dintre acestea are sanse mari de reusita.

Vom trece putin cu vederea metodele de promovare directe, precum Facebook Ads sau Google Adwords si ne vom axa pe optimizare SEO sau Google

intrebari si raspunsuri seo

Majoritatea celor care detin un site stiu ca au nevoie de SEO, insa au o multime de intrebari referitoare la tot ceea ce inseamna procesul de optimizare. Din pacate pentru ei, procesul este unul complex iar informarea poate sa dureze foarte mult. Optimizarea pentru motoarele de cautare este extrem de dinamica iar cerintele unui site bine optimizat se schimba de la un an la altul sau chiar de la o luna la alta.

In acest articol nu vom incerca sa explicam tot procesul SEO, ci doar sa punem cateva caramizi la baza optimizarii, raspunzand la cele mai frecvente intrebari si lamurind o serie de termeni.

Care sunt cele mai importante intrebari legate de SEO pe care orice administrator de site trebuie sa le cunoasca?

SEO? De unde sa incep? Ca in foarte multe cazuri, trebuie sa incepeti cu informarea, sa vedeti in linii mari despre ce este vorba.

Ce este SEO? Este intrebarea primordiala, iar raspunsul nu este chiar atat de lamuritor precum si-ar dori majoritatea oamenilor. SEO este acronimul de la search engine optimization si acopera o plaja foarte larga de activitati destinate unei clasari cat mai bune in rezultatele motoarelor de cautare. Mai exact, SEO reprezinta absolut orice actiune pe care o face un administrator de site pentru ca site-ul lui sa se claseze cat mai bine.

Care sunt motoarele de cautare pentru care se face optimizarea? Exista mai multe motoare de cautare in mediul online: Yandex, DuckDuckGo, Baidu, Bing sau Yahoo. Motorul de baza insa, este Google. Acesta este folosit de peste 80% din populatia lumii, asadar, se poate spune ca optimizarea SEO este destinata intr-o mare masura acestui motor de cautare.

Ce reprezinta indexarea? In momentul in care o pagina noua apare pe internet, motoarele de cautare trebuie sa fie informate in legatura cu acest lucru, pentru a o putea include in rezultate. Tocmai de aceea, are o serie de robotei care circula peste tot pe www si descopera ultimele noutati. De regula, roboteii cauta in primul rand pe indexul unui site, ajungand ulterior si pe celelalte pagini ale acestuia. Este motivul pentru care site-ul trebuie sa fie extrem de bine optimizat onsite, cu linkuri cat mai relevante de pe prima pagina si cu o structura corecta a acesteia.

Ce este SERP? SERP este pagina motorului de cautare in care sunt afisate rezultatele. Acronimul vine de la Search Engine Result Page.

Ce reprezinta optimizarea On Page?

Este cel mai important proces pe care il poate face administratorul unui website si presupune o serie de actiuni prin care site-ul sa devina relevant. Prin optimizarea onpage site-urile trebuie sa fie rapide, structurate corect, sa aiba informatiile cele mai relevante pentru nisa pe care o abordeaza si sa fie rapide. Am zis de doua ori de viteza? Da! Viteza este esentiala pentru rezultate cat mai bune.

Ce este optimizarea off page?

Este, de asemenea, un proces extrem de important si se refera la toti pasii facuti in afara site-ului, cu scopul de a atrage vizite. Promovarea clasica prin bannere, achizitia de advertoriale si comunicate de presa sau incercarea de a lasa linkul site-ului in cat mai multe locuri de pe internet reprezinta optimizare off page. In teorie, intregul proces este simplu, insa in practica exista o multime de reguli de conduita pe care le promoveaza Google-ul, precum si alte motoare de cautare, iar acestea trebuie sa fie respectate cu strictete.

Ce este un URL? URL este acronimul de la Uniform Resource Locator si este modalitatea prin care poate sa fie identificata o informatie pe internet. Pe intelesul tuturor, URL-ul reprezinta linkul ce apare in browser in momentul in care se acceseaza o pagina. Pentru a fi cat mai relevant, un URL trebuie sa fie SEO friendly, adica sa aiba cuvinte cheie relevante in el si sa aiba o anumita lungime. Url-urile corecte sunt mult mai bine vazute de toate motoarele de cautare.

Ce este o meta-descriere? Meta descrierea este un mic rezumat care apare in raspunsurile motoarelor de cautare. Aceasta este foarte importanta, deoarece ofera un mic preview pentru cei care doresc sa acceseze o pagina. O meta descriere corecta are aproximativ 150 de caractere si la fel ca si in cazul URL-ului, trebuie sa contina cuvinte cheie.

Ce sunt linkurile? Linkurile reprezinta unul dintre cele mai importante instrumente din SEO. Acestea sunt recomandari care trimit dintr-o pagina in alta si in functie de relevanta lor se poate obtine un ranking cat mai bun in Google. Linkurile venite de pe alte site-uri catre site-ul promovat se numesc backlinkuri, iar cele interne se numesc....linkuri interne :). Cu cat mai multe linkuri, cu atat mai bine, atata vreme cat sunt relevante si vin din pagini bune. Este important sa se obtina cat mai multe backlinkuri, deoarece Google-ul vede aceste trimiteri drept recomandari si tine cont de ele.

Care sunt cei mai importanti factori de care tine cont Google pentru a afisa un site in cautari? Este o intrebare la care nimeni nu are raspunsul corect, sau aproape nimeni. In principiu, continutul este pe primul loc, avand o importanta colosala. Acesta este urmat de backlinkuri si de alte detalii, cum ar fi prezenta site-ului in retelele de socializare.

De asemenea cei mai importanti factori se pot determina prin realizarea unui audit on site si off site, am scris mai multe informatii despre cum se face un audit corect si rapid aici

Lista intrebarilor poate sa continue, domeniul fiind unul complex si stufos.

Daca esti incepator in domeniu, te asteptam sa adresezi orice intrebare ai si incercam sa raspundem cat mai corect si relevant, cu respect, agentia PlumMedia.ro

 

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram