fbpx

Interviul de angajare: 5 greșeli de evitat

Invitația la interviu primită de la un potențial angajator, care a primit CV-ul tău, este foarte importantă. Este primul pas în relația dintre voi, este momentul în care reprezentantul companie își face o primă impresie despre tine. 

Într-un interviu, cel mai important este să-ți păstrezi calmul și să ai încredere în tine. Așa cum ei îți oferă un post bun cu un salariu atractiv, la fel și tu le oferi cunoștințele tale, care îi vor ajuta în atingerea obiectivelor stabilite pentru companie. Pentru a maximiza încrederea dintre voi, ar trebui să-ți concentrezi toată energia pe construirea unei legături cu persoana care conduce interviul, mai degrabă decât să încerci să impresionezi. 

Scopul este să te conectezi cu reprezentanții companiei, să vadă că poți înțelege ce își doresc și că ești persoana potrivită pentru postul vacant. 

Mulți candidați se pregătesc pentru interviu aflând detalii din interiorul companiei, căutând persoane cunoscute care lucrează acolo în speranța că vor fi recomandați de acestea, își modifică CV-ul cu detalii sau referințe despre care cred că or să dea bine în ochii persoanei de la resurse umane. Adevărul este că, după ce ai convis cu experiența menționată în CV (și care trebuie să fie întotdeauna adevărată și corectă), interviul reprezintă pasul în care se va lua decizia finală. 

Poți citi în continuare care sunt cele 5 greșeli pe care va trebui să le eviți în timpul unui interviu.

 

  • Să întârzii

 

Este cea mai gravă eroare pe care poți să o faci. Vei da dovadă de neseriozitate, de gestionare ineficientă a timpului și a resurselor. Puține sunt motivele pentru care un angajator ar alege un candidat care întârzie la primul interviu. Dacă, totuși, ai comis această greșeală, cereți scuze și treci mai departe. Nu te lansa în explicații, chiar nu interesează pe nimeni dacă ai greșit drumul sau ai ratat autobuzul. Exceptând vreo calamitate sau alt eveniment remarcabil, cel mai bine este să depășești cît mai repede momentul. 

 

  • Să fii prea jovial

 

Chiar dacă ești entuziasmat, dacă persoanele care te întâmpină sunt prea tinere sau atmosfera este informală, abține-te să ai o atitudine prea prietenoasă. Păstrează un aer serios fără a fi prea scorțos, însă comportă-te cu respect. Salută politicos, vorbește la persoana a 2a plural, și nu sugera să treceți la per tu. Privește-ți în ochi interlocutorul și păstrează un ton neutru, cel puțin până îți faci o părere despre atmosfera de la interviu. 

 

  • Să nu știi cu ce se ocupă compania 

 

Nu spune nimeni să cunoști cifra de afaceri din ultimul an sau care sunt obiectivele pe următorul semestru. Însă o mică documentare despre profilul companiei trebuie să faci înainte de a te prezenta la interviu. Interesează-te despre domeniul de activitate, vechimea companiei, numărul de angajați, care este imaginea în piață precum și orice alte detalii pe care le consideri interesante. 

 

  • Să vorbești prea mult și pe lângă subiect

 

Indiferent dacă e vorba de nervozitate sau chiar narcisism, evită să monopolizezi discuția. Dacă ești întrebat cu ce ai venit, nu începe o discuție despre mașina ta cu motor sport, cu anvelope 205 55 r16 și tapițerie din piele. Rezumă-te să spui că ai ajuns cu mașina și că ai găsit foarte ușor locația. Toate întrebările pe care un angajator le pune în timpul unui interviu au scopul de a afla ce fel de persoană ești, cum te manifești și ce spune limbajul tău nonverbal. 

 

  • Aspect necorespunzător

 

Este vorba atât de aspectul tău cât și al hainelor pe care le-ai ales. Atunci când te prezinți la un interviu totul trebuie să fie îngrijit. Hainele trebuie să fie office ori smart casual, în funcție de informațiile pe care le afli despre companie, să fie asortate și călcate. Întregul tău aspect trebuie să transmită un sentiment plăcut, iar parfumul nu trebuie să fie prea strident.