Influenta platformelor social media pentru business

Prezenta in social media devine de-a dreptul vitala atunci cand se vorbeste despre gestionarea si acutizarea veniturilor unui business. Ce este mai putin clar pentru antreprenori si actuali manageri este cum sa identifice acele platforme de social media ce pot dezvolta un impact semnificativ in randul consumatorilor. Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, SnapChat – lista este in continua schimbare, deoarece retelele sociale apar si dispar.

Fiecare platforma este proiectata sa contribuie la comunicare, dar intr-un mod usor diferit, cu imagini, text, clipuri video, instantaneu, intr-un grup, fata in fata sau informal. In acest sens, este de reala importanta sa se identifice acele platforme care contribuie la bunul mers al afacerii printr-o promovare specifica si targetata.

Decizia care vizeaza identificarea platformelor social media cu impact asupra unui business sau altul prevede o serie de intreabri si raspunsuri. Este vital sa se cunoasca obiectivul promovarii.

Luati in considerare daca doriti sa comunicati ceva despre brand, companie, servicii, un eveniment special sau ceva in afara activitatilor obisnuite de afaceri. Apoi, ganditi cum poti comunica cel mai bine mesajul dorit. Daca doriti sa comunicati informatii detaliate, este putin probabil ca Twitter sa fie o alegere buna, cu exceptia cazului in care puteti sa va conectati la informatii suplimentare din alte surse.

Twitter este un mijloc ideal de promovare pentru mesaje scurte, care includ imagini sau video sunt de obicei mult mai interesante decat cele cu text in sine, pe orice platforma.

Ulterior, asociati-i mesajului pe care doriti sa il promovati un public tinta la care doriti sa ajungeti. Clientii, potentialii clienti, colegii si altii pot avea mai multe sanse sa acceseze anumite platforme. Ganditi-va cui va adresati si prin intermediul caror platforme social media puteti adera cel mai bine la interesul publicului asupra caruia va decideti.

Cu exceptia cazului in care aveti un produs pe care doriti sa-l vizati la o anumita piata de nisa, este mai bine sa ramaneti la cele mai mari platforme, unde puteti ajunge la cel mai mare numar de persoane interesate, cu potential de viitor clienti ai produselor si serviciilor promovate.

Alegerea platformei media sociale poate reflecta cat timp sunteti dispus sa va dedicati activitatii de social media. Realizarea de retele si pastrarea lor angajate necesita timp si efort; este mult mai bine sa fiti angajat activ intr-o singura platforma decat sa vizati aportul a mai multe platforme social media, iar efortul sa fie distribuit intr-o maniera dezechilibrata si ineficienta.

Social media a devenit un mediu atat de complex, ca fiecare pas trebuie gandit si implementat in functie de ceea ce dorim sa obtinem. Un business poate fi promovat sau, din contra, vizat de o imagine neconforma atunci cand platformele de social media nu sunt identificate si utilizate in conformitate cu specificul si obiectivele afacerii.

Desi la momentul actual ne putem lauda cu o gama extinsa de platforme social media prin care se promoveaza si implementeaza mesaje de interes pentru publicul tinta, simpla lor utilizare nu este suficienta. Succesul se obtine atunci cand alegeti acele retele sociale potrivite pentru promovarea afacerii dumneavoastra.