Industria pizzeriilor prospera muscand din „felia” online ului

2 noiembrie 2012

Succesul afacerilor cu pizza se datoreaza promovarii prin metode offline, insa, in cea mai mare parte, promovarii prin intermediul spatiului online.

Iata un fapt interesant: in America se consuma circa 350 de felii de pizza pe secunda ! Astfel, nu e de mirare ca industria de pizza are o cifra de afaceri de aproximativ 36 miliarde de dolari anual.

Comenzile online si e-marketing-ul

Pizza devine din ce in ce mai populara si in Romania, gusturile sunt intr-o continua schimbare, iar clientii au pretentii din ce in ce mai elaborate in ceea ce priveste calitatea produselor din acest segment industrial.

Din ce in ce mai multi consumatori din tara noastra isi schimba metodele de achizitonare a bunurilor, trecand in mediul online, la comenzile pe Internet.

Aceasta acceptare a tehnologiei de catre consumator are ca rezultat imbratisarea tot mai stransa de catre afacerile cu pizza a tehnologiei si a mijloacelor de promovare tehnologice. Expansiunea comunicarii digitale include e-marketing-ul prin retelele de socializare, prin platforme publicitare sau pentru comenzi online sau prin infrastructura online si a telefoniei mobile. Tehnologia ajuta, prin toate acestea, la o sporire a productivitatii si eficacitatii structurii afacerilor offline.

Multe afaceri cu pizza (pizza delivery) beneficiaza de avantajele mutarii lor in mediul online si cel al comenzilor prin smartphone-uri. Succesul acestor modalitati se datoreaza in mare parte cresterii numarului de utlizatori ai internetului si increderii acestora in platformele interactive de unde se poate comanda online.

Metoda de a comanda pizza online scade timpul de efectuare a comenzii si ajuta consumatorul sa inteleaga si sa observe mai bine ofertele, promotiile si optiunile oferite de meniuri, fiind astfel mult mai convenabila pentru utilizatori.

Extinderea interactiunii prin intermediul noilor canale de media nu doar cu clientii, dar si cu potentialii parteneri, reprezinta cu siguranta o noua tendinta in aceasta industrie a tehnologiei. Acest nou „trend” are drept rezultat o apropiere intre client si pizzerie, folosind tehnologia pentru a crea noi canale de achizitionare a produselor.

PizzaLivrare.ro

Pe de alta parte, tehnologia nu poate inlocui in totalitate nevoia pizzeriilor de a avea o linie telefonica pentru clienti si o tejghea unde sa serveasca pizza. Insa, tehnologia propune mai multe optiuni de interactiune a clientului cu pizzeria respectiva. De pilda, PizzaLivrare.ro este o platforma pentru comenzi online si livrare de pizza la domiciliu care reuneste pizzerii din mai multe orase pentru a le oferi clientilor o oferta cat mai bogata cu optiuni cat mai variate.

Comenzile pe site se pot face atat telefonic, cat si online, intrunind nevoile tuturor clientilor. De asemenea, site-ul sprijina si publicitatea pizzeriilor colaboratoare, putand fi considerat un canal online de reclama pentru orice pizzerie dispusa sa se inscrie pe el. Clientii au posibilitatea sa isi aleaga pizzeria dorita, apoi pizza preferata dintr-o varietate de meniuri ca nicaieri altundeva.

Comenzile prin telefonia mobila

Metodele traditionale prin care clientii comanda pizza la tejgheaua pizzeriei sau prin comenzi telefonice incep sa rezoneze din ce in ce mai putin cu nevoile consumatorului de azi.

Un grad crescut de eficienta au si comenzile prin intermediul telefoniei mobile. Lansarea site-urilor pentru comenzi prin telefonia mobila ajuta la o crestere extrarodinara a vanzarilor digitale ale industriei online. Scopul acestora este sa asigure un grad crescut de portabilitate si sa se asigure ca un client poate plasa o comanda indiferent de locul in care se afla.

Retelele de socializare

Acestea trebuie sa fie de asemenea o prioritate, reprezentand maniera perfecta de comunicare cu clientii in mod direct si de a castiga feedback pretios in timp real. Retele precum Twitter si Facebook furnizeaza un feedback direct, permit raspunsul la fel de fel de intrebari ale clientilor si anunta intreaga comunitate de update-urile meniurilor sau de noile promotii.

Interactiunea dintre afacerea cu pizza si fanii sai de pe facebook sau follower-ii de pe Twitter este extrem de pretioasa pentru obtinerea unui feedback si imbunatatirea serviciilor companiei.

Retelele sociale permit de asemenea o metoda de extindere a publicitatii, deoarece clientii satisfacuti vor face pizzeria cunoscuta si prietenilor lor.

Marketing digital

Alta tendinta in voga in ceea ce priveste industria de pizza este marketing-ul digital – integrarea tehnologiei in campanii de marketing pentru a avea mai usor acces la cat mai multi clienti.

Este important de cunoscut modul de imbinare perfect al marketing-ului traditional cu cel digital, caci doar astfel se poate demonstra abilitatea de a ajunge la publicul-tinta si de a atinge obiectivele de vanzare propuse ale unei afaceri.

Conteaza, de asemenea, si prin ce canale publicul-tinta comunica mai simplu si mai convenabil cu afacerea, unii preferand canalele digitale, insa unele segmente de consumatori, nu. De pilda, aplicatiile pentru telefonie mobila sunt inca intr-un stadiu incipient si nu oricine le foloseste cu destula incredere. Acestea vor avea, insa, cu siguranta, un rol major in viitorul vanzarilor, in mod special prin intermediul comenzilor online.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram