Importanta unui comunicat de presa

Comunicatele de presa reprezinta o modalitate foarte importanta prin care informatia este transmisa mai usor la publicul tinta. O buna perioada de timp, comunicatele de presa au fost folosita de catre companiile mari, iar treptat, si companiile mici au inceput sa adopte aceeasi strategie, folosindu-le ca forma de comunicare, dar si de promovare. Actualmente, comunicatul de presa a devenit o resursa nepretuita pentru orice companie in vederea comunicarii rapide si eficiente referitoare la noutatile ce privesc proiecte, dar si parcursul companiei.

Faptul ca materialele pot fi postate simplu si rapid pe intern, poate constitui un avantaj extrem de important in procesul de comunicare pentru business-ul tau. Majoritatea oamenilor care au acces la internet cand necesita o informatie, primul lucru pe care il fac este sa deschida Google si sa se documenteze. Pe tine, in calitate de antreprenor, te poate ajuta foarte  mult acest lucru, fiindca te poti promova online pe site-urile partenere Google, dar si pe site-urile de stiri. In momentul in care utilizatorul va cauta informatii despre compania sau serviciile tale, te vor gasi mult mai rapid si vei prezenta mai multa incredere atunci cand vei aparea pe site-uri cu autoritate.

Ce ar trebui sa cuprinda un comunicat de presa

In principiu, un specialist in comunicare si PR ar trebui sa stie sa realizeze un comunicat de presa in mod eficient pentru a fi preluat ulterior de un numar cat mai mare de agentii de stiri si de site-uri de informare. Insa, poti la fel de bine sa redactezi si tu un comunicat de presa. Bineinteles, este nevoie sa ai in vedere anumite reguli pentru ca materialul realizat sa atraga atentia si sa asigure mai multa vizibilitate companiei tale.

Conform specialistilor Forbes.com, in realizarea unui comunicat de presa ar trebui sa se tina cont de urmatoarele aspecte:

  • Sa aiba un continut de 400-600 de cuvinte.
  • Sa incapa pe o foaie A4.
  • Titlul trebuie sa fie cat mai atractiv – Conform studiilor titlul reprezinta 80% din importanta unui comunicat de presa si nu trebuie sa depaseasca 7-10 cuvinte. De asemenea, titlul trebuie sa prezinta in mod clar si concis despre ce este vorba in articol si sa starneasca cititorului atentia.
  • Lead-ul, paragraful prinicpal de text trebuie sa prezinta informatia la general si sa raspunda la urmatoarele intrebari: Cine, Ce, Unde, Cand. In plus, pentru ca utilizatorul sa se poata focusa pe ceea ce este esential, poti utiliza caractere bold.
  • 3-4 paragrafe ce detaliaza informatia din lead si care sa contina raspunsuri la intrebarile De ce, Cum.
  • Date de contact – este foarte important sa nu uiti sa oferi datele tale de contact pentru ca utilizatorul sa stie pe cine sa contacteze daca au nevoie de informatii suplimentare.

Acestea ar fi recomandarile de baza pentru realizarea unui comunicat de presa corect. De asemenea, ar fi indicat ca in comunicatul redactat sa nu folosesti fraze lungi sau complexe, sa identifici un mod de abordare potrivit, sa contextualizezi informatiile si sa tratezi teme care merita prezentate la stiri.

Tipuri de comunicate de presa

Exista mai multe tipuri de comunicate de presa, iar in acest context, este esential sa faci diferenta intre ele:

  1. Comunicatul de informare: este foarte des folosit in activitatatea curenta, scopul sau fiind acela de a prezenta informatii in legatura cu diverse subiecte de interes: rezultatele financiare ale companiei, evenimente interne si/sau externe, angajati noi si asa mai departe.
  2. Comunicatul invitatie: a nu se confunda cu invitatia propriu-zisa. Este utilizat in situatiile in care se doreste, pe langa invitarea jurnalistilor la un anumit eveniment, si obiectinerea unei acoperiri media referitoare la respectivul eveniment. Spre deosebire de invitatia clasica, acest tip de comunicat ofera mai multe informatii, ce pot fi preluate de jurnalisti in scopul redactarii stirilor.
  3. Comunicat de anuntare: se deosebeste de comunicatul clasic de informare prin momentul in care este difuzat. Acest tip este difuzat cu 2-3 saptamani inainte de trimiterea invitatiilor la eveniment, scopul sau fiind acela de a atrage atentia asupra evenimentului si de a obtine acoperire medie. Este utilizat, deseori, inaintea unui festival ori targ, pentru a atrage mai multi participanti si vizitatori.
  4. Comunicatul de reamintire: are ca scop dublarea comunicatului invitatie anterior expediat, reamintind jurnalistilor de evenimentul anterior mentionat. In anumite cazuri, poate inlocui si follow-up-ul. In ciuda faptului ca poate fi perceput ca o modalitate agresiva de a comunica, acesta este folosit atunci cand se organizeaza un targ, concurs, festival sau alt eveniment ce depinde de banii participantilor.
  5. Comunicatul raspuns: prezinta, practic, pozitia companiei referitor la o anumita problema sau stire publicata anterior si imbraca mai multe forme: de contestare fata de o stire cu care compania nu este de acord, de provocare prin care este denuntata o stire cu care compania nu este de acord, de clarificare ce ofera anumite precizari si lamuriri suplimentare, de rectificare ce deserveste la corectarea anumitor informatii ce pot prejudicia imaginea firmei.

Asadar, indiferent ca detii o companie mare sau la inceput de drum, apeleaza cu incredere la comunicatele de presa ca mijloc de comunicare si promovare, insa ai in vedere sugestiile pe care ti le-am pus la dispozitie. Este esential sa folosesti acest mijloc de comunicare intr-un mod cat mai eficient pentru a iti atinge scopul, indiferent de tipului comunicatului pe care il redactezi si ce vrei sa obtii, de fapt. Totodata puteti sa optati pentru un articol gratuit publicat pe site-ul denumit directorarticole.ro , unde puteti sa profitati de aceste modalitati de promovare fara niciun cost.