Ghid de remarketing prin Facebook Ads

26 decembrie 2020
Autor:
flavius noja

maginați-vă: un vizitator al site-ului dvs. începe să testeze unul dintre produsele dvs. care este perfect pentru ei ... dar apoi apare o notificare pe Facebook.

Faceți clic pe el și toți uitați de acea achiziție pe care au văzut-o acum câteva clipe.

Dacă n-ar fi așa. ar fi minunat dacă ai putea suna înapoi?

Ei bine, puteți. Retargeting-ul Facebook este un mod de a difuza reclame persoanelor care v-au vizitat site-ul web, dar care nu au efectuat o achiziție.

„Pixelul Facebook, cunoscut și în mod informal sub numele de pixel de retargeting Facebook, este un fragment de cod pe care îl puteți lipi în backend-ul site-ului dvs. În special, Facebook Pixel ajută companiile cu o pagină de Facebook să determine și să îmbunătățească rentabilitatea investiției celei mai mari rețele sociale din lume. "

Pentru a utiliza retargeting-ul Facebook, trebuie să fiți configurat pentru reclame Facebook . De asemenea, trebuie să instalați „”. Facebook Pixels ”pe site-ul dvs. web - deoarece vă permite să creați„ public personalizat ”pe care trebuie să îl utilizați pentru a viza vizitatorii de pe site-ul dvs. web.

ghid facebook ads 2020

ghid facebook ads 2020

În urmă cu câțiva ani, existau două tipuri diferite de pixeli Facebook: pixelul de urmărire a conversiilor Facebook și pixelul personalizat al publicului Facebook - deci, dacă ați folosit unul dintre acești pixeli înainte, va trebui să-l modificați. (Facebook are instrucțiuni despre cum să treceți de la un pixel de audiență personalizat și apoi să treceți de la un pixel de urmărire a conversiilor .)

Pixelul Facebook actual nu este folosit doar pentru retargeting: așa cum explică Hootsuite , este și un mod de a vă optimiza anunțurile și de a urmări rata de conversie:

„Pixelul Facebook este codul pe care îl plasați pe site-ul dvs. web. Acesta colectează date care vă vor ajuta să urmăriți conversiile din anunțurile Facebook, să optimizați anunțurile, să vizați publicul pentru anunțurile viitoare și să le revindeți persoanelor care au deja un fel de Am luat măsuri pe site-ul dvs. web. "

Desigur, trebuie să respectați toate regulile obișnuite de publicitate ale Facebook - de exemplu, nu puteți face referire sau face aluzie la următoarele. caracteristicile personale sau caracteristicile grupului către care vă adresați și există anumite tipuri de produse (de ex. arme de foc) pe care nu le puteți face publicitate.

Nu este prea dificil să începeți retargetarea Facebook (mai ales dacă ați difuzat deja reclame Facebook) - dar obținerea la maximum a bugetului poate fi dificilă.

Iată câteva lucruri cheie pe care fiecare marketer ar trebui să le știe:

# 1: Segmentați-vă anunțurile de retargeting pe baza diferitelor pagini.
Veți obține rezultate mai bune dacă vă vizați vizitatorii cu reclame de care sunt de fapt interesați ... nu reclame care se referă la site-ul dvs. în ansamblu.

Aceasta înseamnă că, în interfața de publicitate Facebook, trebuie să setați reguli specifice pentru publicul dvs. pe baza adresei URL pe care o vizitează. Acest articol de pe WordStream conține instrucțiuni complete despre cum să faceți exact asta.

# 2: excludeți vizitatorii care v-au cumpărat produsul
Când un vizitator a ajuns la comanda dvs. Pagina de confirmare, atunci nu există niciun motiv pentru a-i face să repete produsul pe care l-au cumpărat - nu numai că este o risipă a banilor dvs., ci și că poate fi un mod de a-i enerva și a-i împiedica să revină cumpărați-vă.

După cum sugerează AdEspresso, puteți exclude cu ușurință membrii publicului care au vizitat pagina dvs. de confirmare a comenzii. .

# 3: Luați în considerare contactarea persoanelor care v-au vizitat Pagina de Facebook.
Puteți utiliza retargeting-ul Facebook pentru a viza persoanele care v-au vizitat pagina sau care au primit o parte din ea vizionând un videoclip sau completând un formular - nu este vorba doar de vizitatori pe site-ul dvs. web.

Aceasta poate fi o modalitate excelentă de a recâștiga interesul de la persoanele care, chiar și pe scurt, au interacționat cu brandul dvs. pe Facebook. Pur și simplu să aveți anunțul în fața dvs. ar putea fi suficient pentru ca marca dvs. să fie recunoscută - și s-ar putea să îi puteți convinge să facă clic pe site-ul dvs. web, unde aveți șansa de a încuraja acțiuni ulterioare.

# 4: Combinați retargetingul cu alte filtre publicitare Facebook.
Puteți alege să afișați un anunț pe Facebook persoanelor cu anumite date demografice, interese, comportamente și multe altele . Acest lucru ar putea însemna că publicul țintă trebuie realiniat într-o anumită zonă sau într-o anumită grupă de vârstă.

De exemplu, vă recomandăm să promovați oferta de transport gratuit clienților care au vizitat site-ul dvs. web, dar care nu au achiziționat și se află în Statele Unite. Sau s-ar putea să doriți să promovați o ofertă înapoi la facultate pentru vizitatorii din grupa de vârstă potrivită, care sunt mai susceptibili de a beneficia.

Combinând reorientarea cu alte filtre, puteți maximiza șansa ca anunțul dvs. să arate cuiva exact ceea ce are nevoie, atunci când are nevoie de el.

Retargeting-ul Facebook este o modalitate excelentă de a obține mai multă performanță din anunțurile de pe Facebook - maximizând fiecare bănuț pe care îl cheltuiți pentru publicitate. . Asigurați-vă că ați analizat diferitele opțiuni disponibile (în loc să aruncați același anunț pe toți cei care v-au vizitat recent site-ul) și țineți evidența anunțurilor pentru a vedea cât de bine le merge.

Facebook are un număr enorm de utilizatori și la fel de multe date despre acești utilizatori. Există o mulțime de opțiuni atunci când alegeți pe cine să vizați. Dar de unde știi să alegi grupul țintă potrivit pentru tine și compania ta?

Facebook Ads Romania-Ghid Complet

Facebook Ads Romania-Ghid Complet

Grupa țintă greșită aleasă duce la faptul că măsurile dvs. publicitare nu mai ajung la nimic (la fel ca bugetul cheltuit pentru ele). Deci, ar trebui să fiți clar cu privire la ce grup țintă doriți să vă adresați pentru a obține cele mai bune rezultate posibile.

Cea mai mare greșeală pe care o fac mulți agenți de publicitate pentru prima dată este alegerea unui public prea mare. Este posibil să le alegi în funcție de interese. De fiecare dată când se adaugă un alt interes, publicul țintă crește. Aceasta înseamnă că grupul țintă devine din ce în ce mai imprecis.

Ideea este mai ales: „Cu cât este mai mare grupul țintă, cu atât mai bine”. Cu toate acestea, opusul este adevărat! Cu cât grupul țintă este mai mic și mai specific, cu atât puteți ajunge mai bine la utilizatorii care sunt potrivite pentru dvs. Cu condiția să alegeți grupul țintă potrivit (puteți afla cum să faceți acest lucru aici). Deoarece doar dacă grupul dvs. țintă este specific crește probabilitatea ca utilizatorii selectați să aibă un interes real pentru oferta dvs.

Posibilă direcționare Facebook la selectarea grupurilor țintă:
Cu toate acestea, o selecție bazată pe interes și caracteristici demografice nu este singura opțiune pentru selectarea grupului țintă. Există și modalități mai bune de a alege un grup țintă adecvat.

Aveți următoarele trei opțiuni pentru a vă alege publicul țintă pentru publicitatea pe Facebook:

Audiență personalizată : Aici puteți crea un grup țintă fie de la vizitatorii site-ului dvs. web, lista dvs. de e-mail (sau lista de numere de telefon) sau utilizatorii aplicației dvs. Facebook. Puteți alege când un vizitator a fost ultima dată pe site-ul dvs. web și / sau ce subpagini trebuie să fi vizitat. Pentru a face acest lucru, utilizați retargeting-ul Facebook , pe care îl puteți utiliza pentru a viza vizitatorii site-ului sau clienților dvs.
Public asemănător : acesta este un instrument incredibil de puternic. Aceasta vă permite să selectați un grup țintă similar cu vizitatorii site-ului dvs. web (sau ale anumitor subpagini) sau cu lista dvs. de clienți / clienți potențiali. Cu cât grupul de vizitatori pe site-ul dvs. este mai mare , cu atât Facebook poate determina mai bine cine sunt acești vizitatori. Acest lucru este determinat de Facebook, printre altele, folosind datele demografice și părțile interesate ale utilizatorilor.
Grup țintă salvat : aici puteți selecta un grup țintă pe baza datelor de interes și a datelor demografice.
Cu următoarele 4 opțiuni puteți crea și adresa grupuri țintă extrem de precis. Deoarece Facebook are o astfel de masă de date disponibilă de la utilizatorii săi, nu există o platformă publicitară cu care să vă puteți adresa clienților potențiali într-o manieră mai direcționată.

La final veți afla cu care dintre cele 4 opțiuni ar trebui să începeți - în funcție de situația dvs. actuală și de obiectivele companiei dvs.

Opțiunea 1: Selectarea unui grup țintă Facebook pe baza caracteristicilor acestora.
Dacă ați avut până acum puțini clienți și puțini vizitatori pe site-ul dvs. web, cel mai bine este să stabiliți caracteristicile grupului țintă cu un „Grup țintă salvat” .

Pentru a accesa acest meniu, mergeți mai întâi la meniul „Audiență” (puteți găsi acest lucru în managerul de anunțuri Facebook sub „Funcții”, a cincea opțiune din stânga).

ghid facebook ads 2020 romania

ghid facebook ads 2020 romania

Acum puteți defini caracteristicile grupului dvs. țintă. Aceasta include:

Locația: puteți filtra în funcție de țară, oraș și regiune. De asemenea, puteți combina mai multe locații sau puteți exclude locații (de exemplu, dacă doriți doar să promovați un cartier al unui oraș fără orașul însuși).
Vârsta și sexul.
Limba: aici stabiliți ce limbă vorbește grupul dvs. țintă.
Cu „Selecția detaliată a grupului țintă” puteți filtra în funcție de interes, date demografice și comportament. În acesta puteți adăuga interesele sau activitățile grupului dvs. țintă. De asemenea, puteți exclude utilizatorii pe baza acestor criterii. Selecția detaliată a grupului țintă este cea mai importantă opțiune. Veți găsi mai multe detalii despre aceasta în următorul sub-element.
Conexiuni: aici puteți alege dacă utilizatorul a „apreciat” deja pagina dvs. de fan. Este posibil să alegeți dacă utilizatorul este conectat la pagina dvs. (marcat cu „Apreciază”), dacă este prietenul unui utilizator care este conectat la pagina dvs. sau nu. Aceasta vă permite să alegeți dacă doriți să vizați utilizatorii pe care îi cunoașteți sau nu.
Selectarea intereselor și activităților prin „selectarea detaliată a grupului țintă”:
Dacă vedeți câmpul „selecție detaliată a grupului țintă”, puteți ghici doar puterea acestui câmp. Cu doar acest câmp, utilizatorii de pe Facebook pot fi împărțiți foarte precis. Este parțial îngrozitor ceea ce știe Facebook despre utilizatorii săi.

Dacă faceți clic în câmp, veți primi o preselecție inițială pentru caracteristici. Iată principalele caracteristici dintre care puteți alege:

Date demografice: educație, etnie și chiar ce venit estimează Facebook (anterior disponibil doar pentru piața americană).
Interese: dacă un utilizator merge de ex. B. îi place să meargă la cumpărături sau ce sport îi interesează?
Comportament: Ce face utilizatorul pe Internet (de exemplu, cumpărături)? Folosește un smartphone? Are de gând să călătorească și când urmează următoarea călătorie?
De asemenea, puteți căuta aceste opțiuni pur și simplu introducând termenul de căutare în câmpul de căutare. Facebook vă va oferi apoi sugestii.

După ce ați selectat câteva funcții, vi se vor oferi mai multe sugestii. Facebook recunoaște funcțiile conexe pe baza caracteristicilor selectate. Exemplu: Dacă introduceți „Lionel Messi” și „Fotbal” ca interese, vor apărea interese conexe, cum ar fi: B. „UEFA” sau „FIFA”.

Este important să rețineți încă o dată că grupul țintă crește cu fiecare nouă selecție. Fiecare utilizator este adăugat la grupul dvs. țintă care aplică cel puțin una dintre caracteristici și nu doar acelea cărora li se aplică toate caracteristicile. Prin urmare, este mai bine să selectați inițial nu mai mult de 10 caracteristici. În caz contrar, grupul țintă va fi prea mare! Cu cât sunt mai puține caracteristici, cu atât mai bine.

Încercați, de asemenea, să selectați caracteristici specifice posibil. Așadar, în loc de „Sport”, alegeți „Golf” sau poate chiar un jucător de golf popular dacă vindeți echipament de golf. Este chiar mai bine să alegeți un jucător de golf necunoscut, unul care este bine cunoscut în comunitatea golfului, dar mai puțin cunoscut publicului larg. În acest fel, excludeți utilizatorii interesați de golf, dar care nu se joacă singuri.

Aveți două opțiuni suplimentare pentru a restrânge grupul țintă:

Excludeți persoane: aici puteți selecta ce caracteristici nu le este permis să aibă utilizatorii din grupul țintă. Aveți acces la aceleași caracteristici, de ex. B. Aici puteți exclude profesii. Știți ce grupuri de persoane nu aparțin potențialilor dvs. clienți? Puteți să le excludeți aici. Dacă z. De exemplu, dacă oferiți un serviciu studenților, puteți exclude studenți și profesioniști.
Limitați grupul țintă (această opțiune apare imediat ce ați selectat prima caracteristică): Aici puteți selecta caracteristicile „ȘI”. Puteți alege ca un utilizator să aibă 2 caracteristici (sau mai multe) pentru a fi inclus în grupul țintă. De exemplu, puteți selecta ocupația în care trebuie să lucreze utilizatorul și un interes specific pe care ar trebui să-l aibă (de exemplu, ingineri interesați de antreprenoriat).
În secțiunea următoare, veți afla ce face publicul ideal pentru direcționarea pe Facebook. Aici greșesc majoritatea agenților de publicitate. Ca urmare, campania dvs. publicitară va ajunge să fie aproape ineficientă.

Proprietățile grupului țintă optim
Atunci când vă alegeți publicul țintă prin baza de date Facebook, trebuie să țineți cont de câteva lucruri . Acestea sunt indicații pe care majoritatea agenților de publicitate le ignoră în prima lor campanie. Prin urmare, reclamele dvs. ajung să nu aibă niciun efect. Următoarele sfaturi vă vor ajuta să evitați cele mai mari greșeli atunci când difuzați reclame pe Facebook.

Cu cât grupul țintă este mai mic, cu atât mai bine (dar nu prea mic): cu grupurile țintă mici, aveți șanse mult mai mari de a ajunge la utilizatorii potriviți. De regulă, pentru fiecare buget publicitar de 100 EUR (pe întreaga perioadă), grupul țintă nu trebuie să depășească niciodată 100.000. Adică Cu un buget publicitar de 500 EUR, grupul dvs. țintă poate fi de până la 500 000 de utilizatori. Deci, nu ar trebui să alegeți niciodată un grup țintă mai mare de 500.000 de utilizatori la început.
Începeți cu cel mai bun client: cel mai bun client va răspunde mult mai bine anunțurilor dvs. decât cineva care este mai puțin relevant pentru oferta dvs. Cu clientul dvs. optim, puteți testa diferite anunțuri și apoi puteți scala cele mai bune anunțuri la un public mai puțin optim (creșteți audiența și bugetul). Nu ezitați să excludeți un sex sau o grupă de vârstă mare. La început, este vorba despre găsirea publicului care este cel mai probabil să răspundă la anunțul dvs. Gândiți-vă la caracteristicile care pot fi utilizate pentru a descrie clientul dvs. optim ( aici veți găsi instrucțiuni excelente despre cum să creați persoana dvs. de cumpărător optim ).
Exemplu de antrenor de parteneriat (acestea sunt presupuneri arbitrare, veți cunoaște mai bine clienții dvs. optimi):

Persoanele singure pot fi excluse.
Este mai probabil ca femeile să sugereze să meargă la un antrenor, deci numai femeile sunt adresate.
Este necesar un anumit grad de maturitate pentru a consulta un antrenor de parteneriat, astfel încât vârsta minimă este stabilită la 27 de ani.
De la 40 de ani există doar câteva cupluri care sunt dispuse să ia parte la un coaching, astfel încât vârsta poate fi limitată la 27-40 de ani
Locuitorii orașelor sunt mai predispuși să meargă la coaching decât oamenii din zonele rurale, astfel încât sunt selectate doar cele mai mari orașe (cu condiția să vă antrenați online sau să puteți călători într-un alt oraș pentru coaching)
Deci, cu aceste presupuneri, puteți viza un public care este mult mai bun decât să ajungeți la toți cei care sunt într-o relație. Ar fi mai bine să subdivizăm și mai mult acest grup țintă , de ex. B. după nivelul de educație, activitatea la locul de muncă și poate chiar prin interes.

Opțiunea 2: Cum să creați un public din lista dvs. de e-mailuri.
Vă puteți adresa clienților existenți sau potențialilor dvs. cu publicitate.

Pentru aceasta trebuie îndeplinite următoarele cerințe:

Aveți o adresă de e-mail (sau un număr de telefon) de la clienții dvs.
Clienții dvs. sunt conectați la Facebook .
Adresa de e-mail (sau numărul de telefon) de pe Facebook se potrivește cu adresa de e-mail din baza de date .
În primul rând, încărcați lista de e-mailuri pe Facebook. Ulterior, Facebook vă va spune câți oameni au fost găsiți din nou (pe baza listei de e-mail). Pentru a merita, ar trebui să aveți cel puțin o listă de 1000 de adrese de e-mail . În medie, Facebook găsește aproximativ 50% din adresele de e-mail.

Cu toate acestea, asta depinde foarte mult de industria dvs. Dacă conduceți o companie business-to-business (B2B) în care aveți în general „adresele de e-mail de serviciu” ale clienților, este probabil să găsiți mai puține potriviri. Este mai probabil ca acești clienți să se conecteze la Facebook cu adresa lor de e-mail privată .

Puteți aplica direct la adresele de e-mail găsite . Aceasta înseamnă că puteți plasa publicitate direct pentru clienții sau potențialii dvs. Această formă de publicitate pe Facebook este cea mai eficientă! Pentru că plasați reclame pentru utilizatorii pe care îi cunoașteți deja sau care au cumpărat chiar de la dvs.

Pentru a încărca lista, accesați meniul Public.

Pixelul Facebook și retargeting
Pentru a viza utilizatorii care vă cunosc deja marca sau compania, este necesar să configurați retargeting. Indiferent dacă intenționați să-l utilizați imediat sau mai târziu, ar trebui să configurați retargeting cât mai curând posibil.

Cu retargeting puteți face publicitate special pentru utilizatorii care au fost deja pe site-ul dvs. web. Pentru ca retargetingul să funcționeze, trebuie să instalați așa-numitul pixel Facebook pe site-ul dvs. web.

Acest pixel este un script care se execută de îndată ce un vizitator vine pe site-ul dvs. web. Apoi, își amintește că acest utilizator a fost pe site-ul dvs. și puteți să-l vizați cu publicitate pe Facebook.

De asemenea, vă puteți adresa utilizatorilor care se aflau doar pe o anumită subpagină. Sau utilizatori care se aflau pe o subpagină, dar nu pe alta. Acest lucru vă permite să vizați utilizatorii foarte specific cu anumite reclame.

Iată câteva exemple de ceea ce puteți face cu retargeting:

Toți utilizatorii care au accesat pagina dvs. de pornire în ultimele 30 de zile, dar nu au dat clic pe un link.
Toți utilizatorii care au plasat un produs în coșul de cumpărături în ultimele 60 de zile, dar nu l-au cumpărat.
Toți utilizatorii care au vizualizat un anumit produs, dar nu l-au adăugat în coșul de cumpărături.
Acestea sunt doar câteva exemple. Sunt posibile nenumărate combinații. Cu cât „vizați” mai mult utilizatorii și cu cât este mai specifică reclama, cu atât este mai mare probabilitatea ca utilizatorii să efectueze acțiunea dorită (de exemplu, cumpărați, conectați-vă sau faceți clic).

De asemenea, puteți redirecționa utilizatorii care au vizionat un videoclip în anunțul dvs. Dar acest lucru funcționează numai după ce ați plasat acest videoclip ca anunț.

Puteți afla cum să instalați un pixel Facebook pe site-ul dvs. în acest articol de pe Facebook.

Opțiunea 3: Cum să creați un public țintă de la vizitatorii site-ului dvs. web.
A treia opțiune este să creați un public de vizitatori ai site-ului web. Îl puteți folosi pentru a promova toți utilizatorii Facebook care au fost pe site-ul dvs. în ultimele 180 de zile. De asemenea, vă puteți adresa numai vizitatorilor care se află pe o anumită subpagină, dar z. B. nu erau pe altul.

Atenție: acest lucru funcționează numai dacă ați instalat pixelul de retargeting Facebook! (Vezi deasupra).

Pentru a face acest lucru, selectați „Numărul de vizitatori pe site-ul dvs. web” sub „Public personalizat” (2) .

Numărul de vizitatori ai site-ului web: Aici selectați tipul de vizitatori ai site-ului web pe care doriți să îl adresați. Lăsați opțiunea preselectată „Toți cei care vă vizitează site-ul” dacă doriți să înregistrați toți vizitatorii site-ului dvs., indiferent de pagina sau subpagina pe care o accesează.
În ultimele XXX zile: selectați câte zile în urmă poate avea loc vizita. Puteți alege orice între 1 și 180 de zile. Cu cât vizita este mai înapoi, cu atât reclama va fi mai puțin relevantă pentru un grup țintă. În continuare, ar trebui să creați un public cu maximum 180 de zile. În acest fel, puteți obține cel mai mare număr de vizitatori pe site-ul dvs. web. Mai târziu, veți crea segmente de public mai specifice, care nu au fost vizitate cu mult timp în urmă.
Includeți vizitatorii anteriori ai site-ului web: dacă ați instalat pixelul de retargeting pe site-ul dvs. web acum câteva zile sau cu ceva timp, puteți include și vizitatori în acest grup țintă. Cu alte cuvinte, cei care v-au vizitat site-ul nu doar de astăzi, ci și din trecut. Bifați această casetă.
Numele grupului țintă: adăugați aici o descriere bună a grupului țintă, astfel încât să puteți recunoaște rapid ce fel de grup țintă este - de ex. B. „Vizitatorii site-ului, ultimele 180 de zile”.
Sfat pentru 4: Dacă aveți nevoie de mai multe informații despre acest grup țintă pentru direcționarea dvs. Facebook, pentru a le recunoaște, faceți clic pe „Adăugați descriere” și notați câteva detalii suplimentare. Acest lucru ajută enorm dacă lucrați cu grupurile țintă săptămâni sau chiar luni mai târziu și este posibil să nu mai știți ce grup țintă include ce utilizatori.

După ce ați selectat opțiunile, faceți clic pe „Creați un grup țintă”, iar Facebook va crea un nou grup țintă de la vizitatorii doriți pe site-ul dvs. web.

www.star-marketing.ro

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram