Generația Millennials sub lupa Generația care schimba regulile jocului în sanatate

Dacă generația Baby Boomers se mulțumește cu un stil de viață simplu, cu cât mai puțină tehnologie, altfel stau lucrurile în cazul Generației Millennials. Tinerii de azi, nepoții generatiei Baby Boomers, știu că stilul de viață ultra-stresant le poate induce apariția unor afecțiuni grave. Incidențele de alergii, intoleranțele alimentare, crizele de burn-out, diabetul sau obezitatea sunt în continuă creștere. Și totuși, continuă ei să adopte o dietă dezechilibrată și un stil de viață fără limite sau se văd deja schimbări?
B!TONIC România este o companie tânără, cu aspirații înalte. Pornită din Austria, viziunea acestora este să schimbe unghiul de abordare în sănătatea generației Millennials, a celor născuți între 1980 și 1995 și un prim pas pe care mizează este prevenția înaintea tratamentului. O a doua direcție este că tratamentul oferit de medici și farmaciști ar trebui să înceapă de la nivelul nutriției și stilului de viață. În acest sens, o cercetare națională asupra acestei generații a fost demarată, cu numele „Sănătatea generației Millennials și preîntâmpinarea bolilor specifice lor”.
„Un pas timid, dar totuși primul nostru pas spre a da o voce Generației Millennials. Ne axăm pe sănătate și serviciile de sănătate, pentru a lansa o discuție deschisă despre cum putem crea o punte între pacienții tineri și sistemul medical actual. Mulți dintre aceștia evită să meargă la medic fie din teama unui diagnostic greșit, fie pentru că nu au timpul necesar pentru o programare. Pe de altă parte, medicul, neștiindu-le istoricul medical, poate avea o abordare generalistă față de afecțiunea cu care pacientul se prezintă. Ne dorim conștientizarea principiilor unei diete echilibrate și nu, nu este un clișeu, este cât se poate de adevărat că tinerii din ziua de astăzi efectiv nu cunosc alimentele pe care le mănâncă. De aceea este nevoie de informare, educare și motivare.” declară Iulia Mugescu, General Manager B!tonic Europa
Generația Millennials sub lupă
Chestionarul este format din 24 de întrebări, structurate pe tema sănătății membrilor Millennials în contextul unei vieți stresante, cu timp de lucru mai mare de 8 ore pe zi, lipsa meselor principale și a celor 8 ore de somn pe noapte.
Din rezultatele preliminare de până acum, respondenții consideră că medicul acordă o atenție medie spre mare sănătății pacientului, iar viziunea pentru o consultație eficientă se concentrează în jurul ideei de profesionalism, timp redus și comunicare eficientă. Din cei chestionați, doar un procent de 15% au cerut serviciile unui nutriționist pentru a-și alege dieta.
Chestionarul poate fi completat online aici de către toți cei care se identifică descrierii generației Millennials: în permanență contectat la internet. Deține un arsenal de gadget-uri pe care nu se sfiește să le folosească dacă vreo aplicație îi va salva timp sau dacă va putea obține un răspuns în mod rapid. Un Millennial este lipsit de teama consecințelor, cumpără experiențe memorabile de cele mai multe ori și percepe lumea din jurul lui ca pe un ocean de oportunități. Viitorul sună bine, nu? Alte caracteristici: sunt persoane deschise la minte, nu au limite și spun de cele mai multe ori ceea ce gândesc, fericirea constă în libertate și control, sănătatea constă în rapiditate, servicii medicale minim invazive, prevenție prin sport și alimentație echilibrată, au așteptări mărețe în tot ceea ce întreprind.
Laptopul – primul ajutor în caz de probleme de sănătate?
Un studiu internațional efectuat în companii multinaționale cu focus pe angajații cu vârste de până în 35 de ani, indică un procent de 17% de angajați obezi care deși sunt încurajați să adopte un regim sănătos la locul de muncă, nu reușesc să obțină un echilibru. Cauzele indicate sunt fie prezența stresului oxidativ, lipsa timpului pentru masă sau pur și simplu dau vina pe „plăcerile vinovate”. În schimb, în cazul companiilor care nu se implică în stilul de viață al angajaților, 24% dintre angajați sunt obezi. Totodată, în ambele cazuri, consumul de băuturi carbocazoase în timpul pauzei de tigară este în creștere, studiul indicând un procent de 30% din cei chestionați care aleg cel puțin o băutură carbogazoasă în timpul zilei și 20% dintre aceștia mânâncă fast-food de cel puțin trei ori pe săptămână.
Din cercetările preliminarii în România, cei mai mulți tineri aleg să se informeze cu privire la diagnosticul lor din mediul online, însă în cele din urmă apelează la medic, chiar dacă nu au încredere în sfaturile acestuia în totalitate.
Compania B!TONIC își propune realizarea unei punți de legătură între pacient, medic și farmacist, pornind în principal de la conștientizarea nevoii în ceea ce privește un consult specializat și continuând cu creșterea importanței acordate alimentației și educației, chiar de la vârste fragede.
Cu toate acestea, chiar și în România, incidența tinerilor obezi este în creștere și nu numai în corporații, ci și în cazul studenților sau celor care nu au venit peste medie. De asemenea, diabetul de tip II, anemiile sau avitaminoza amenință generația Millennials despre care deși se crede că va schimba lumea, lipsa de informare cu privire la o nutriție echilibrată care să prevină apariția bolilor este încă un subiect tabu.