Fructul stea intareste imunitatea

Fructul stea intareste imunitatea

Fructul stea este un fruct tropical originar din Asia de Sud-Est. De asemenea, cunoscut sub numele de mar stelar, bilimbi si carambola, fructele stelelor seamana cu o stea cu cinci colturi atunci cand sunt taiate transversal.

Fructele stelate vin in soiuri tarte sau dulci, care au un gust similar cu citricele, cum ar fi lamaile sau ananasul. Fiecare portie de 1/2 cana de fructe stelate crude, feliate, contine vitamine, minerale, fibre dietetice si o varietate de antioxidanti care pot ajuta la diminuarea riscului unor afectiuni medicale grave. Daca suferiti de boli de rinichi, evitati sa mancati fructe de stea. Compusii din fruct pot actiona ca neurotoxina la persoanele cu rinichi deteriorat si pot provoca slabiciune musculara, confuzie mentala, probleme cardiace sau convulsii.

Fibre dietetice

O portie de 1/2 cana de fructe stelate ofera aproximativ 4% din cantitatea zilnica recomandata de Departamentul Agriculturii din SUA de fibre dietetice pentru barbati si femei adulti sanatosi care urmeaza o dieta de 2.000 de calorii. Fructele stelate contin in primul rand fibre solubile, un tip de fibre care se umfla cu apa si formeaza o masa vascoasa in tractul digestiv.

Dietele cu un aport ridicat de fibre solubile pot ajuta la prevenirea diabetului si a colesterolului ridicat. Potrivit articolului din 2009 publicat in „Nutrition Reviews”, consumul multor fibre alimentare poate ajuta, de asemenea, la prevenirea hipertensiunii arteriale, accident vascular cerebral, obezitate si tulburari gastro-intestinale.

Vitamine

Fructele stelate furnizeaza cantitati mici de vitamina A si folat, dar este o sursa deosebit de buna de vitamina C. Fiecare portie de fructe stea crude contine 22,7 miligrame de vitamina C, o cantitate care indeplineste 20 la suta din ADR-ul vitaminei. Persoanele care consuma in mod regulat suficienta vitamina C pot fi mai putin susceptibile de a dezvolta boli cardiovasculare, osteoartrita, cancerul si degenerescenta maculara legata de varsta, deoarece vitamina C inhiba capacitatea compusilor radicalilor liberi de a deteriora ADN-ul.

Continutul de vitamina C din fructele stea se degradeaza rapid atunci cand fructele sunt expuse la caldura, aer sau lumina. Pentru a maximiza nutritia, mancati fructe de stea in termen de trei pana la patru zile de la cumparare. Pastrati fructele intr-un loc racoros si intunecat si nu le taiati inainte de a manca.

Minerale

O portie de 1/2 cana de fructe stea crude furnizeaza 5% din DZR de potasiu si 3% din DZR de magneziu. Pe langa faptul ca este un mineral esential pentru sanatatea oaselor, potasiul este un electrolit cerut de organism pentru contractia musculara cardiaca, neteda si scheletica. O dieta saraca in alimente bogate in potasiu, cum ar fi fructele de stea, poate creste riscul de osteoporoza, accident vascular cerebral si hipertensiune.

Magneziul contribuie la rezistenta oaselor si a dintilor si ajuta la reglarea cantitatii de potasiu din organism. Aportul adecvat de magneziu este legat de un risc mai mic de probleme cardiace, depresie si diabet. Potrivit Centrului Medical al Universitatii din Maryland, vitamina B-6 favorizeaza absorbtia magneziului. Daca va ingrijoreaza aportul de magneziu, includeti in alimentatie alimente bogate in vitamina B-6, impreuna cu fructe stea. Spanacul, morcovii, pestele, pasarile de curte si cerealele integrale sunt surse bune de vitamina B-6.

Antioxidanti

In 2006, cercetatorii de la Universitatea Nationala din Singapore au extras si studiat compusii polifenolici antioxidanti din fructele stea. Oamenii de stiinta au descoperit ca activitatea oxidanta totala, sau TAA, a fructelor de stea a fost de 510 micromoli pe gram, facand fructul o sursa excelenta de antioxidanti. Cercetarile lor au determinat ca fructele stelate contin o concentratie deosebit de mare de compus proanitocianidin epicatechin.

Epicatechinul se gaseste si in vinul rosu, ciocolata neagra si ceaiul verde. Studiile asupra indienilor Kuna care locuiesc pe Insulele San Blas din Panama indica faptul ca aportul ridicat de epicatechina poate reduce semnificativ riscul de cancer, diabet, accident vascular cerebral si boli cardiovasculare. Indienii Kuna consuma in mod regulat o bautura din cacao bogata in epicatechina si au o incidenta scazuta a acestor probleme de sanatate.

Articol optimizat in motorul de cautare Google de SEO WEB MARKETING  – Advertoriale SEO