FORMULA 1 SI PIRELLI TOATE CIFRELE DIN PERIOADA 2011 2013

4 decembrie 2013

Pneuri (din 2011 pana in 2013)
• Numarul total de pneuri furnizate din 2011 pana in 2013: 112.200. Dintre acestea, 93.600 au fost pentru curse si 18.600 pentru teste. Din cele 93.600 pentru curse, 68.800 au fost slick-uri si 24.800 de ploaie. In 2013, numarul total de pneuri furnizate a fost de 33.200.
• Numarul total de pneuri folosit in curse: 72.200: dintre care 65.800 au fost slick-uri si 7.400 au fost pneuri de ploaie. In 2013, numarul total de slick-uri folosit a fost de 23.300 si cel de ploaie de 2.400.
• Numarul total de pneuri reciclate: toate 112.200.

Pit Stop-uri (din 2011 pana in 2013)
• Numarul total de pit stop-uri: 3.019 (dintre acestea 58 au fost penalizari cu trecere pe la boxe si noua au fost penalizari cu stop and go). In 2013 au fost 951 de pit stop-uri: o medie de 50,05 per cursa si 2,3 per pilot.
• Cel mai mare numar de pit stop-uri intr-o cursa: 88 in Marele Premiu al Ungariei 2011 (3 au fost penalizari cu drive through).
• Cel mai mic numar de pit stop-uri intr-o cursa: 24 in Marele Premiu al Statelor Unite 2012 si in Marele Premiu al Italiei 2013.
• Cel mai rapid pit stop: 1,923s (Red Bull/Mark Webber in t Marele Premiu al Statelor Unite 2013)

Depasiri (din 2011 pana in 2013)
• Numarul total de depasiri: 3.274 (o medie de 56 pe cursa). In 2013 au fost 985 de manevre de depasire.
• Cel mai mare numar de depasiri intr-o cursa uscata: 126 in Marele Premiu al Turciei 2011.
• Cel mai mare numar de depasiri intr-o cursa pe ploaie: 147 in Marele Premiu al Braziliei 2012.
• Cel mai mic numar de depasiri intr-o cursa uscata: 12 in cursa de la Monte Carlo 2012.

Circuite si curse in 2013
• Circuite care solicita cel mai mult pneul (forte laterale, franare, tractiune, etc): Barcelona, Suzuka, Monza, Montreal.
• Cea mai lunga cursa a anului: Monaco - 2 ore, 17 minute, 52.056 secunde.
• Cea mai scurta cursa a anului: Italia, 1 ora, 18 minute, 33.352 secunde.
• Cel mai mare numar de tururi parcurse cu compozitiile Pirelli: Hard – Rosberg (689); Medium – Hamilton (1.420); Soft – Hulkenberg (308); Supersoft – Rosberg (292); Intermediare – Webber (178); Ploaie – Gutierrez (66).
• Viteza de top atinsa in Formula 1 de pneurile P Zero in 2013: 341,1 km/h (Esteban Gutierrez in Marele Premiu al Italiei).
• Cel mai mare numar de tururi rapide: Sebastian Vettel (sapte in curse si sapte in calificari).
• Numarul de curse in care s-a batut recordul de pole position: 3 (Lewis Hamilton in Marele Premiu al Marii Britanii, Sebastian Vettel in Marele Premiu din Singapore si Marele Premiu al Indiei).
• Numarul de curse in care s-a batut recordul de cel mai bun timp pe tur in cursa: 1 (Sebastian Vettel in Marele Premiu din Singapore).

Pirelli si echipa sa din Formula 1 in 2013
• Numarul de persoane care a fost prezent la fiecare cursa: 55
• Numarul de nationalitati diferite din cadrul echipei: 10
• Numarul de limbi vorbite in cadrul echipei: 14
• Numarul total de carnete Pirelli distribuite la curse: 1.125
• Numarul total de sepci Pirelli Podium vandute: 16.000

Pirelli Hospitality in 2013
• Numarul total de meniuri servite in zona de hospitality Pirelli (inclusiv teste): 12.500
• Litri de apa bauti in zona de hospitality Pirelli: 5.000
• Kilograme de paste gatite de Chef-ul Pirelli: 900
• Numarul de pizza: 240
• Numarul de retete pentru desert preparate in zona de hospitality Pirelli: 40
• Numarul de portii de desert consumate: 6.000

Pirelli in Formula 1 (din 1950)
• Curse: 261
• Victorii: 102
• Pole position: 105
• Podiumuri: 313
• Cel mai rapid tur: 109

Alte statistici interesante:
• Numarul total de piloti care au concurat cu pneuri Pirelli incepand din 2010: 81 (inclusiv al treilea pilot al echipei si tinerii piloti folositi la testele dedicate lor).
• Numarul total de kilometri parcursi cu toate compozitiile P Zero in 2013 (curse si teste): 358.784. Pe fiecare compozitie: Hard – 96.596; Medium – 177.838; Soft – 34.139; Supersoft – 23.678; Intermediare – 21.350; Ploaie – 5.183.
• Cea mai scazuta temperatura a asfaltului la care au concurat pneurile Pirelli: 17 grade Celsius in Marele Premiu al Marii Britanii. Cea mai scazuta temperatura a fost la teste din pre-sezon: 6 grade Celsius la Jerez.
• Cea mai ridicata temperatura a asfaltului la care au concurat pneurile Pirelli: 54 grade Celsius in Marele Premiu al Ungariei.
• Cea mai mica temperatura ambientala: 14 grade Celsius in Marele Premiu al Statelor Unite. Cea mai mica temperatura a fost de 4 grade Celsius tot la testele din pre-sezon de la Jerez.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram