În fiecare proiect de implementare Pluriva ERP obiectivul este automatizarea a peste 80% din fluxurile afacerii

2 martie 2021
Autor:
Nedelcu Alin

Automatizarea afacerii este de mai mulți ani un obiectiv esențial pentru managerii companiilor din România. În contextul sanitar actual, automatizarea fluxurilor a devenit o soluție și pentru păstrarea productivității în firmele în care o parte din angajați sau toți lucrează de la distanță.

Automatizarea elimină procesele repetitive manuale, cum ar fi introducerea acelorași date de mai multe ori în diverse sisteme. Prin automatizare, anumite sarcini realizate manual sunt preluate de aplicația ERP – cum ar fi trimiterea de notificări către clienți la soldul de plată. Prin automatizare scapi de unele hârtii din firmă – spre exemplu informațiile de comenzile clienților ajung direct în depozit prin aplicația ERP.

În funcție de domeniul de activitate, proiectul de automatizare oferă beneficii diferite. În domeniul distribuției, în care activează cei mai mulți din clienții noștri, automatizarea fluxurilor de preluare, procesare și livrare comenzi înseamnă reducerea intervalului de timp dintre primirea comenzii client și încasarea facturii pentru comanda livrată. În livrarea de servicii, automatizarea proceselor înseamnă productivitate maximă pentru angajați, pentru că taskurile repetitive, consumatoare de timp, se automatizează, iar angajații devin astfel mai eficienți. În eCommerce, automatizare înseamnă că întreg fluxul de primire comandă, aprovizionare furnizori, pregătire colete, livrare și încasare este automatizat,iar intervenția umană este redusă la minimum. Companiile de eCommerce reușesc astfel să livreze într-un timp mai scurt, cu mai puține erori.

Pluriva ERP - sistem integrat de gestiune a afacerii

Aplicația Pluriva ERP este un sistem integrat de gestiune a afacerii. Este un program ERP conceput și produs în România, cu care Pluriva activează pe această piață competitivă a produselor software de afaceri de tip ERP. Evoluăm pe aceiași piață pe care activează companii multinaționale furnizoare ERP și sunt zeci de clienți în portofoliul nostru care ne-au ales pe noi, deși le-au fost propuse și aceste programe internaționale.
Aplicația Pluriva ERP este implementată sau în curs de implementare la peste 1.500 de clienți din diferite domenii de activitate.

Implementarea unui sistem ERP

Pentru a începe să folosească produsul software Pluriva ERP, firmele trec printr-un proiect de implementare, în urma căruia primesc o aplicație care funcționează într-un mod personalizat special pentru ei. Implementarea este realizată de o echipă Pluriva, condusă de un manager de proiect. Organizăm proiectele de implementare conform metodologiei Pluriva, elaborată și perfecționată în sute de proiecte la clienți diverși. Folosim tehnicile moderne de management de proiect și de organizare a activităților. Implementarea ERP începe printr-o analiză de proiect în care înțelegem organizarea actuală a clientului, pentru a-i propune soluții software de eficientizare și automatizare a fluxurilor.

 

Alegerea unui program ERP

Discuția despre automatizarea fluxurilor începe de dinainte de semnarea contractului de implementare ERP. La discuțiile de presales identificăm zonele în care activitatea clientului poate fi automatizată cu ajutorul soluției noastre. Comunicăm aceste lucruri clientului, care probabil că este conștient și el de o parte din elementele pe care le poate automatiza. Decizia de a opta pentru un program ERP sau altul din cele disponibile în piață este luată și în funcție de anvergura fluxurilor pe care și le poate automatiza clientul cu diverși furnizori.

Proiectele ERP sunt livrate de colegii mei din echipa de implementare, cu experiență în zeci de proiecte furnizate clienților. Este o echipă experimentată, formată din consultanți care cunosc provocările companiilor din România și știu ce se poate face pentru automatizarea fluxurilor și ce se poate obține. Propun clienților soluții concrete din buna practică acumulată și oferă din know-how-ul acumulat în proiecte.

Ramona Bobocea, Director Departament Implementare Pluriva ERP

Ramona Bobocea, Director Departament Implementare Pluriva ERP

Automatizarea fluxurilor în proporție de 80%

Este un procent calculat foarte realist, din experiența cu clienții Pluriva ERP. Procentul de fluxuri automatizate variază între 70% și 90%, de la proiect la proiect. În cele mai multe firme nu există departament în care să nu fie măcar câteva fluxuri de automatizat. Face parte din cultura noastră de afaceri să realizăm lucruri manual, hârtiile să treacă prin mai multe mâini, să fie operațiuni redundante. Managerii uneori nici nu realizează ce se poate automatiza în afacerea lor, de aceea își formulează cerințele de automatizare după mai multe discuții cu noi, când înțeleg ce se poate face.

Provocările proiectelor de automatizare ERP

Proiectele de automatizare ERP vin cu modificări structurale în activitatea companiei. Prin automatizarea fluxurilor se schimbă modul de lucru al oamenilor, se schimbă lista activităților zilnice pentru unii angajați. Vor avea alte responsabilități de care să se ocupe. Proiectele ERP întâmpină rezistență la schimbare în organizație pe toate planurile. Comunicarea deschisă cu angajații și informarea lor corectă cu privire la obiectivele de eficiență și productivitate pe termen lung, acestea sunt metodele pentru a depăși rezistența la schimbare. Mai există și manageri îngrijorați că prin automatizarea fluxurilor pierd din flexibilitatea afacerii. Dacă înainte automatizare analizai fiecare document pentru a lua o decizie, prin implementarea ERP creezi reguli automate pe flux. Eficiența obținută prin automatizare îți oferă suficient timp pentru a gestiona manual excepțiile de la regulile stabilite pe flux.

Integrări cu alte sisteme ERP

Prin realizarea unor conexiuni automatizare cu aplicațiile terțe utilizate în firme, clienții câștigă timp și corectitudine în operarea datelor. Pluriva ERP preia, pe de-o parte, informațiile din alte sisteme și nu mai este nevoie să le introducă cineva de mână. Pe de altă parte, Pluriva ERP transmite date automat către alte programe în care ar fi trebuit să completeze cineva de mână. Aceste integrări reduc semnificativ riscul de eroare la introducerea datelor. Integrarea sistemelor software utilizate de companii este o solicitare tot mai frecventă a managerilor companiilor de la noi. Iată câteva exemple în acest sens: Importul, în sistemul ERP, al extraselor bancare furnizate de către bănci; comenzile plasate de rețelele de hypermarketuri ajung direct în aplicația de gestiune a afacerii, pentru a fi procesate si rezervate conform stocurilor disponibile.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram