Fenomenul outlet – cum castiga popularitate si ce avantaje prezinta

30 octombrie 2017
Autor:
European Advertising Holding S.R.L

Cand vine vorba despre shopping nimic nu se compara cu un outlet. Contrar unor credinte clasice si gandiri invechite, shopping-ul se refera la plimbarile acelea in mall, printre rafturi de haine si magazine de profil. Ei bine, in stil mai modern, nu pentru ca un outlet ar fi o noutate totusi, un magazin de tip outlet a inceput sa bata concurenta.

Cum si de ce aflam astazi cand dezbatem si care sunt tendintele de shopping, ce preferinte exista si ce avantaje sunt in diverse cazuri.

Stiati ca…?

La originile sale ca si concept, magazinul de tip outlet dateza din anii 30 a vechii Americi. In scurt timp a devenit un fenomen, cand in anii 80-90 deja magazine de asa profil erau peste tot. Gandirea initiala a fost ca angajatii din cadrul unei fabrici sa poata cumpara la un pret foarte mic unele produse ce nu treceau de controlul calitatii, cu mici defecte sau scoase din colectiile magazinelor. La scurt timp, un outlet a inceput sa nu mai fie un magazin cu circuit inchis.

La ora actuala, se bucura de popularitate si face concurenta cu succes unui magazin cu orice tip de tinute vestimentare. In Europa, astfel de magazine sunt mai frecventate ca oricand si au o retea de clienti fideli. La nivelul Romaniei, outlet-urile nu sunt straine publicului larg.

O afacere fashion cu beneficii

Cei care trec pragul unui outlet au un profil interesant. Nu se gandesc neaparat ca totul este mai ieftin. De fapt, nu poti pune un semn de egal intre ieftin si haina din outlet - sau depinde ce termen de comparatie ai. Exista desigur accesibilitate, beneficii de aspect economic care fac invidia unora.

Fata de piesele vestimentare ce se gasesc in marile magazine de brand, un outlet ofera posibilitatea unor preturi mai decente si usor accesibile unui public larg. Calitatea este pastrata, deci sunt deja suficiente motive pentru care cineva ar face shopping intr-un astfel de loc.

Ca si descriere a cumparatorului din magazin de tip outlet, definitia este in linii mari de genul: tanar, intre 20 si 40 plus de ani desi nu este o limita de extrema si depinde de simtul fashion asumat, cel care cunoaste branduri celebre, care stie ce inseamna calitatea unor tinute, din mediul urban, stil modern. Asta pentru ca cel care prefera haine outlet se orienteaza dupa un raport mai bun calitate – brand – pret.

Outlet-ul in Romania

Pe piata locala de outlet-uri sunt putine magazine de profil. Asta pentru ca piata este incipienta si inca nu a exploatat la maximum potentialul acestei afaceri. Cu toate acestea, avem din fericire si alternative de magazine, de la cele fizice la cele online. Spre exemplu, The Bag Shop are varianta in mediul online, pentru ca trebuie sa raspunda nevoilor si din acest punct de vedere. Punct ochit, punct lovit!

Avantajul? Se ofera un acces mai usor la stoc. Ce este de apreciat este ca astfel de magazine aduc branduri ce lipsesc din tara. Cu alte cuvinte, se stie ca pe piata de fashion din Romania lipsesc multe nume ce in strainatate fac furori. Asta face ca dotarea unui outlet sa fie limitata? Dimpotriva, surpriza tocmai aceasta este, de a gasi in acelasi loc o mare de optiuni celebre.

Luam acelasi exemplu - outlet-ul The Bag Shop. Gasim aici piese vestimentare atat pentru barbati, cat si pentru femei, articole semnate Liu Jo, Guess, Tom Tailor, Cubus si lista este atat de lunga.

outlet

Iata asadar un alt motiv satisfacator pentru care un astfel de magazin a devenit un loc in care shopping-ul se realizeaza in mod frecvent. Sa nu uitam nici avantajele ce in mod normal mediul online le ofera: fara limite de timp sau de stocul inmagazinat, orice cumparator se simte flatat sa gaseasca rapid optiuni, sa le compare, sa le comande la orice ora.

Concluzie

Un outlet aproape ca se recomanda singur. Dispune de ceea ce piata de branduri ofera la un pret prea mare. Dar cine spune ca fashion-ul este doar pentru unii? Asadar, un alt concept preluat din strainatate, a devenit in scurt timp un mod de viata, o strategie de shopping de ce nu.

Astfel de magazine au devenit populare in perioada 2004–2008, au cunoscut criza financiara, s-au stabilizat in 2011. Au continuat sa existe pe piata si au continuat sa se impuna pana la urma - ori asta spune multe.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram