E commerce: Dezvoltarea afacerilor online un mod de redresare a economiei ?

16 octombrie 2012

Desi comportamentul consumatorului variaza mult de la o persoana la alta, ramane prezenta nevoia achizitionarii de bunuri. Noutatea vine odata cu modul de achizitionare al acestora.

PizzaLivrare.ro este o platforma online, primul serviciu la nivel national pentru livrare de pizza la domiciliu, reprezentand un bun exemplu in ceea ce priveste dezvoltarea afacerilor online.

Stilul de viata din prezent limiteaza drastic timpul pe care il avem pentru a lua decizii legate de consum, insa, pe Internet, gama de optiuni este din ce in ce mai larga: in timp ce unii dintre noi prefera sa isi faca cumparaturile offline, la modul fizic, intr-un magazin, altii, pentru a economisi timp si bani, prefera convenienta cumparaturilor in mediul online, cu comenzile acasa/la job aferente.

Oricare dintre aceste alegeri vine cu anumite implicatii atasate, iar metoda preferata a unui consumator va avea cu siguranta efecte pozitive sau negative asupra mediului. Din acest subiect poate lua nastere chiar o dezbatere in ceea ce priveste produsele de consum locale, cum ar fi, spre exemplu, hrana si bunurile produse in tara.

Insa, avand in vedere nivelul de transparenta cerut de la bunurile pe care le achizitionam (de la substantele continute de produse pana la locul de preparare) ar trebui sa fim mult mai constienti de subiecte precum amprenta de carbon, de pilda. Amprenta de carbon reprezinta suma echivalentilor in bioxid de carbon, ca unitate comuna de masura, pentru emisiile si activitatile care duc la marirea efectului de sera.

Pe de alta parte, in ceea ce priveste e-commerce-ul, companii precum eBay.com, Amazon.com, au promovat metode mult mai eficiente de cumparare pentru consumatori, cu efecte benefice asupra mediului, insa cu un efect neintentionat: dezintermedierea comertului local.

Concluzia consumatorului a fost: „De ce sa te mai obosesti sa cumperi de la fel de fel de comercianti, inghesuindu-te intr-un supermarket, cand iti poti achizitiona tot ce ai nevoie din intreaga tara de pe Internet, fara sa parasesti pentru o clipa confortul casei tale?”.

Astfel, folosind e-commerce-ul, consumatorul are o alternativa viabila la comertul cu amprenta de carbon. Vanzatorii pot avea si ei un cuvant de spus online, iar consumatorii pot limita amprenta de carbon a deciziilor lor legate de consum.

Mihai Daraban, initiatorul serviciului PizzaLivrare.ro afirma despre proiectul sau: „Ceea ce m-a inspirat in conceperea acestui site nu a fost neaparat o mare pasiune pentru industria alimentara, ci, mai degraba, faptul ca am observat in Romania o cerere foarte mare a consumatorilor de rand pentru produse tehnologice, cerere care este intr-o continua crestere.”.

PizzaLivrare.ro este o platforma online, o noua alternativa, primul serviciu la nivel national pentru livrare de pizza la domiciliu. PizzaLivrare.ro ofera utilizatorilor sai posibilitatea vizualizarii in intregime a meniurilor online ale restaurantelor/pizzeriilor si o efectuare rapida a comenzilor online pentru pizza.

Criza economica din ultimii ani din Romania, alaturi de nevoia de a economisi timp au condus la faptul ca din ce in ce mai putini consumatori isi permit in prezent sa ia masa in oras, iar acest lucru a contribuit, fara indoiala, la cresterea numarului de comenzi online prin care consumatorul isi comanda si primeste masa acasa. Cum pizza constituie alegerea principala si, de ce nu, si una dintre cele mai accesibile optiuni ale consumatorului de rand care comanda mancare acasa sau la locul de munca, livrarea de pizza la domiciliu consituie baza platformei online PizzaLivrare.ro.

Numarul unor astfel de servicii online care permit consumatorului achizitionarea de bunuri din confortul casei sale este intr-o continua crestere in Romania, acestea avand ca efect economisirea timpului, a banilor si chiar a calitatii produselor comandate, fara sa mai vorbim de scaderea considerabila a efectelor negative asupra mediului inconjurator. Un efect major al dezvoltarii e-commerce-ului ar putea fi chiar si o redresare treptata a economiei.

Luand toate acestea in considerare, nu este deloc gresit sa afirmam ca e-commerce-ul reprezinta o alternativa economica mai mult decat viabila a comertului traditional si, drept urmare, dezvoltarea acestuia trebuie incurajata.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram