Despre schimbarea anvelopelor de iarna in cele de vara

A venit primavara , temperaturile cresc de la o zi la alta , iar masina dumneavoastra trebuie pregatita corespunzator pentru sezonul cald . Nu se poate stabili o data calendaristica exacta insa se pot lua ca punct de reper conditiile meteo . Astfel , de indata ce nu mai exista riscul sa ninga si temperatura se stabilizeaza la 7 grade celsius si creste , specialistii recomanda trecerea la anvelopele de vara .

Cauciucurile de vara sunt mai tari pentru a evita uzarea lor prematura la temperaturi ridicate si au un profil diferit ce previne fenomenul de acvaplanare . De aceea sunt si ideale pentru a fi folosite deindata ce temperaturile depasesc 7 grade celsius . Totodata acestea sunt proiectate pentru a oferi o aderenta cat mai sporita pe timp de vara. O situatie de compromis o reprezeinta insa anvelopele all season , care pot fi folosite in orice situatie.

Un alt aspect important care trebuie mentionat este ca , compozitia mixturii de cauciuc difera fata de anvelopele de iarna . Astfel folosirea neadecvata a anvelopelor duce la pierderea calitatilor lor , fie ca vorbim de folosirea de anvelope de vara pe timp de iarna sau de anvelope de iarna pe timp de vara . Anvelopele de vara folosite la temperaturi scazute scazute vor rezulta intr-o pierdere a elasticitatii si a calitatilor anvelopei . Anvelopele de iarna folosite la temperaturi de peste 10 grade celsius incep sa se incalzeasca puternic , avand o eficienta la franare scazuta pe carosabil umed sau uscat .

Pe langa toate aspectele enumerate mai sus , anvelopele de vara sunt proiectate pentru a fi folosite la viteze mult mai mari ca anvelopele de iarna , lucru care ajuta si cu consumul de carburant . Asta deoarece anvelopele de vara sunt concepute in asa fel incat vor avea un maxim de aderenta , cat si o suprafata ideala care sa permita un contact optim cu solul pentru un consum redus de carburant .

Inainte de a realizarea schimbarea anvelopelor trebuie sa verificam starea in care se prezinta acestea si sa ne orientam dupa mai multi factori .
Data fabricatiei care se noteaza cu DOT , si va fi in general pe lateralul anvelopei iti va spune saptamana din an si anul fabricatiei . De exemplu DOT 3106 va insemna saptamana 31 din anul 2006 . Conform legislatiei europene o anvelopa este considerata noua daca nu are o data de fabricatie mai mare de 5 ani . Indiferent de anul fabricatiei trebuie sa ne asiguram ca anvelopa este intr-o stare tehnica foarte buna . Trebuie sa verificam foarte bine suprafata de rulare a anvelopei , uzura sa fie uniforma , trebuie sa verificam adancimea profilului dar si existenta unor eventuale galme sau defecte . Concret , o anvelopa indiferent de vechime nu mai trebuie folosita daca profilul este mai mic de 3mm sau martorul de uzura este la nivelul profilului.
Daca anvelopa are uzura inegala cauzata de o proasta geometrie a rotilor aceasta nu mai trebuie folosita sau daca intalnim pe suprafata ei gauri , crapaturi , galme , sau bucati de cauciuc sarit .

Ultimele aspecte sunt legate de intretinerea anvelopelor de vara . Aceastea trebuie mentinute intr-o stare buna respectand cateva lucruri simple . Trebuie asigurata o presiune constanta si buna in toate anvelopele . Aceasta se poate simti in timpul mersului si poate fi verificata fie personal fie la vulcanizare . Totodata anvelopele trebuie echilibrate corect , deoarece circulatia cu anvelopele neechilibrate vor cauza uzura in plus si uzura inegala a anvelopelor . Asigurate ca nu se face economie la plumb si echilibrarea este facuta corespunzator .
O data pe an este recomandata verificarea geometriei rotilor si alinierea lor corespunzatoare.
Cand acestea sunt schimbate cu cele de iarna , este recomandat sa le depozitezi intr-un loc ferit de soare si caldura exccesiva , asa cum de altfel trebuie procedat si cu cele de iarna .

Din punct de vedere financiar , un schimb de roti pe aceleasi jante aliaj te va consta in jur de 100 lei , asta cu tot cu echilibrat , iar daca ai deja anvelopele de vara montate pe jante operatiunea va ajunge in jurul a 50 lei.