Despre PR…

Super PRCe este PR-ul? Sa fie doar o activitate trendy pe care si-o permit doar companiile mari care dizloca bugete imense si personal calificat doar pentru amorul artei de a le fi mentionat numele prin presa? Acesta conceptie este destul de raspandita printre administratorii intreprinderilor mici si mijlocii care nu-si indrepta atentia spre o strategie coerenta de relatii publice avand impresia ca vor fi doar nite evorturi in zadar pe care nu le pot include pe lista de cheltuieli. De fapt, relatiile publice reprezinta un ansamblu de activitati zilnice, absolut necesare pentru construirea unui brand puternic, pentru popularizarea produselor si/sau serviciilor oferite dar si pentru intretinerea unui flux comunicational permanent cu publicul tinta astfel incat sa poata fi observate modificarile in comportamentul de consum care intervin, astfel incat mesajul transmis sa poata fi adaptat tendintelor si nevoilor specifice ale acestuia. De asemenea, companiile utilizeaza PR-ul atat pentru a se integra intr-o noua comunitate, in cazul in care sunt la inceput de drum, sau pentru a-si mentine o imagine pozitiva in cadrul comunitatii in care isi desfasoara activitatea. Pentru companiile mici si mijlocii relatiile publice ar trebui sa constituie “purtatorul de cuvant” al mesajului si valorilor organizatiei, in vederea cultivarii unei relatii de durata cu publicul tinta. Fie ca este vorba de lansarea unui nou produs, schimbari in cadrul conducerii, atingerea unei performante pentru domeniul de activitate, organizarea unui eveniment, castigarea uni premiu, punerea in aplicare a unui plan de extindere sau o inovatie, prin relatiile publice, organizatia are nevoie de a transmite aceste informatii publicului. In caz contrar, organizatia risca sa sugereze o lipsa de activitate si dinamism, fapt care nu este tocmai benefic, in special in conditiile unei concurente acerbe. Strategiile deschise de relatii publice au scopul de a obtine o cat mai buna expunere a produselor/serviciilor, brandului si a companiei in mediile online si offline frecventate de catre clientii potentiali in vederea obtinerii unei cat mai bune credibilitati. Cum? Creare de continut pertinent si relevant care sa ofere informatii utile oricarui client potential care doreste sa achizitioneze un produs sau sa beneficieze de un serviciu pe care compania il ofera. Aceasta activitate trebuie sa fie una permanenta si urmata imediat de actiunea de distributie a acestui continut sub forma de articole pentru bloguri de specialitate sau presa scrisa, materiale audio-video, pliante cu texte si imagine distrbuite in mediul offline, acolo unde clientii potentiali isi petrec timpul, postari pe mediile sociale, comunicate de presa si lista poate continua. Ideea principala a acestor actiuni de relatii publice este de a imprima in constiinta clientilor potentiali imaginea brandului si obiectul de activitate al companiei, astfel incat, in momentul in care va aparea o nevoie specifica pentru produsele sau serviciile oferite, clientul potential sa aiba deja o solutie fiabila pentru satisfacerea acesteia. Este deja un avantaj competitiv in lupta pentru castigare unei pozitii cat mai bune pe piata.