Si Tu Vrei Sa Afli Totul Despre Instagram?

7 iulie 2018
Autor:
RE7 ONLINE MARKETING SRL

Ce este Instagram? Ei bine, suntem siguri ca vrei sa stii totul despre Instagram, pentru ca stim cat de important a devenit Instagram. Fiind una dintre cele mai accesate retele sociale, aceasta pune la dispozitie utilizatorilor serviciile de incarcare a pozelor si video-urilor, de filtrare a imaginilor si de distribuire a acestora pe celelalte retele sociale.

Platforma online a fost lansata in 2010, creatorii sai fiind Mike Krieger si Kevin Systrom, care ocupa in prezent functia de CEO al Instagram. Facebook a cumparat Instagram in anul 2012 pentru aproape un milliard de dolari. In anul 2014, serviciul Instagram a devenit a doua cea mai mare retea sociala pe plan global, numarul sau de utilizatori depasindu-l pe cel al utilizatorilor concurentului sau Twitter.

In prezent, aplicatiile Instagram si Facebook sunt cele mai utilizate aplicatii. Cand vine vorba de marketing-ul in social media, Facebook este cel care domina. Are cea mai mare baza de utilizatori si a rezistat testului timpului. Compania a redefinit modul în care ne uitam la retelele sociale si, de asemenea, a extins posibilitațile de social media pentru companii.

Apoi e tanarul Instagram, aplicatia despre care o sa vorbim in acest articol. In lumea site-urilor de social networking, Instagram este inca relativ nou. Consumatorii petrec mai mult timp navigand pe telefon decat pe desktop-urile lor. Instagram a reușit sa profite de aceasta schimbare prin lansarea ca aplicatie mobila.

Similar cu modul in care Facebook a starnit lumea marketing-ului in social media cu abordarea bazata pe date, asa este si Instagram, cu accentul strict pus pe utilizatorii de telefonie mobila si pe continutul vizual.

Cele doua sunt strans legate intre ele de cand Facebook detine Instagram. In ciuda legaturii stranse dintre ele, acestea sunt doua platforme separate care trebuie abordate diferit.

Insa, Instagram pare ca a incantat inca de la inceput utilizatorii cu faimoasele “insta stories” sau “povestile care dureaza o singura zi”. Pe langa faptul ca poti sa postezi poze care sa dureze doar o zi, acestea pot fi si editate, dar si sa fie aplicate stickere direct pe poza.

               Cum sa folosesti Insta Stories?

E suficient sa ai un cont de Instagram, si poti incepe oricand sa folosesti si Insta Stories. In principiu, pe Insta Stories poti, fie sa incarci poze si video-uri deja create, si sa le adaugi din galerie, fie sa le creezi direct din aplicatie.

Daca le faci direct din aplicatie, ai o serie de functionalitati faine pe care le poti folosi: Boomerang (clipuri scurte in motion), Rewind (poti derula filmarea), Maini Libere (pentru a filma fara sa tii degetul pe buton), dar si Live (care functioneaza la fel ca pe Facebook).

De asemenea, ai cateva filtre pentru fata similare cu cele de pe Snapchat/ Facebook, cu care te poti juca – daca simti ca s-ar potrivi brandului tau. Dupa ce le-ai inregistrat, mai ai o serie de filtre de culoare pe care le poti adauga peste imagine / video.

Iata alte lucruri pe care le poti face in cadrul unui story de pe aplicatia Instagram:

  • Poti adauga un text, iar apoi sa ii schimbi fontul, culoarea, alinierea si dimensiunea.
  • Poti desena – ai cateva tipuri de pensule diferite.
  • Poti adauga stickere: emojis, gif-uri, locatie, ora, hashtags, mentions, sondaje, etc.

De asemenea, exista mai multe detalii care pot face povestile tale mult mai interesante si vizionate de mai multe persoane:

  • Locatia: mai ales daca o adaugi la un video – sunt sanse mari ca story-ul tau sa ajunga in colectia de Stories din acea locatie, si astfel sa fie vizibil si pentru alti oameni care nu te urmaresc in prezent
  • Hashtag-uri: asemenea locatiei, acestea grupeaza toate story-urile care folosesc acelasi hashtag – iar daca folosesti unul popular, sunt sanse mari sa ajungi in vizorul unui public nou, interesat de continutul tau
  • Sondaje / intrebari: reprezinta o sansa buna de a afla ce vor followerii tai, cu ce rezoneaza, ce le place, ce vor sa vada de la tine, etc.
  • GIF-uri: va trebui sa ai grija cu ele, si sa le folosesti doar atunci cand sunt relevante, amuzante si au sens in contextul acelui story, dar fara sa folosesti prea multe, pentru ca acestea pot face ca vizibilitatea pozei sa scada
  • Text: aici nu te poti baza pe citatul “1 imagine face cat 1000 de cuvinte” – pe Stories e util sa oferi context, sa dai insights, sa transmiti un mesaj
  • Swipe-up: daca ai peste 10.000 de followeri pe Instagram sau ai un cont Verified, inseamna ca ai deblocat optiunea de Swipe-up, care iti permite sa pui un link pe story, si astfel sa ii redirectionezi spre o pagina de produs, un landing-page, un alt cont de social media, etc.

Totul despre Instagram. Ce sa faci pe Insta Stories:

  • Posteaza frecvent – avand in vedere ca este un mediu dinamic, unde povestile dispar in 24 de ore, e nevoie sa fii mereu prezent – incearca sa postezi macar o data pe zi sau o data la doua zile
  • Joaca-te cu tool-urile pe care le ai la dispozitie – Instagram lanseaza constant noi stickere, filtre, tocmai pentru a te ajuta sa iti pastrezi mereu continutul proaspat si interesant
  • Fa-i sa interactioneze cu continutul – Instagram detecteaza semnalele de enagagement si iti va propulsa contul in fata oamenilor mai des, daca observa ca ai un continut bun care rezoneaza cu ei.

Totul despre Instagram. Un lucru extrem de interesant de mentionat despre aplicatia Instagram este IGTV. Acesta a fost lansat ca o alternativa la televiziunea tradiționala de astazi si alte canale populare de streaming, iar publicul tinta este cel care se simte profund dedicat telefoanelor mobile și mai ales celor care isi dedica timpul în platforma Instagram.

Dupa finalizarea procesului de încarcare, va trebui sa editați urmatoarele secțiuni:

            Editați coperta – Coperta este prima imagine care va aparea în videoclipul dvs., astfel încât ar trebui sa fie atractiva și sa atraga atenția utilizatorilor astfel încât acestia sa doreasca sa continue vizionarea videoclipului.

            Titlu – Titlurile IGTV Instagram trebuie sa fie in stilul YouTube: descriptiv și direct.

Descriere – Aici este secțiunea care poate face diferența între un videoclip și unul care se deosebește de celelalte. Descrieți pe scurt conținutul videoclipului dvs. și, mai presus de toate, inserați hashtag-uri pentru a crește vizibilitatea videoclipului dvs. și pentru a ajunge la un numar mai mare de persoane.

             Link Facebook page – În mod similar, unele conturi au opțiunea de a introduce un link catre o pagina web pentru a direcționa traficul, întotdeauna aceasta opțiune este disponibila numai în conturile cu un numar mai mare de adepți.

Cam astea au fost informatiile, dar si tips and tricks-urile pe care ti le-am putut oferi (la acest moment) despre ceea ce este Instagram si ceea ce ofera aceasta aplicatie. Si ca sa nu ne luam la revedere asa rapid, ne-am gandit sa lasam mai jos 5 lucruri inedite care circula la acest moment pe Instagram:

  1. 31% dintre utilizatorii de internet de sex feminin sunt pe Instagram, comparativ cu 21% dintre utilizatorii de internet de sex masculin
  2. Cea mai populara poza pe Instagram are aproximativ 6 milioane de like-uri
  3. 48,8% dintre branduri sunt pe Instagram
  4. Persoana cea mai urmarita pe Instagram este Selena Gomez, cu un numar de 139 de milioane de followers

Totul despre Instagram. Cele mai populare hashtag-uri pentru marketing sunt: #social #branding #socialmedia #success #sales #entrepreneur #entrepreneurship #marketing #branding #tech #business #contestalert #sweepstakes #giveaway #discount #travel #deal #smallbiz

P.S: daca vrei sa citesti si mai multe informatii despre Instagram, iti recomandam un articol de pe StoianCiprian.Blog!

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram