Depășirea așteptărilor clienților – noul trend în retail pentru 2019

Publicația americană Trend Watching a realizat o serie de articole care au abordat diverse tendințe din industria de retail pentru 2019. Potrivit The Future of Retail, bazat pe studiile lor din 2017, 71% dintre respondenți și-au manifestat frustrarea cu privire la experiențele impersonale pe care le au la cumpărături în supermarket-uri.

Una dintre concluziile studiului este aceea că jucătorii din această industrie au nevoie să facă trecerea de la strategia globală de customer experience la cea de intimate experience. Acest concept se referă la noua modalitate de vânzare axată pe crearea unei relații cât mai apropiate și mai personalizate cu fiecare client. Cercetările în domeniu arată faptul că dorința clienților este de scădere a agresivității în procesul de vânzare. Astfel, fiecare contact dintre client și produs sau brand reprezintă o oportunitate de a construi o relație cât mai personală și mai umană cu consumatorul.

În ultimul timp, am observat dorința companiilor din retail de a interacționa cât mai mult cu clienții lor, în special prin revistele periodice, prin semnalistica din magazin, prin ambalajele realizate din materiale deosebite sau prin campanii creative de marketing, afirmă Călin Pascu, Manager General Agenția de Print.

Când, unde, cum și cât de des brandurile interacționează cu clienții reprezintă elemente cheie în strategia de client intimate experience. Nevoia acestora de a primi produsul, revista cu promoții sau discount-ul pe care îl cer este prioritară pentru companiile din industrie, ceea ce face ca printul să se afle în centrul atenției.

Cu sprijinul diverselor materiale printate și cu o strategie coerentă de print management, companiile din retail și FMCG nu doar pot să îi ofere clientului instore o experiență cât mai personalizată, ci îi facilitează procesul de achiziție, transformându-se din vânzător într-un partener de cumpărături, mai adaugă Călin Pascu.

În concluzie, anul viitor va aduce noi schimbări în industria de retail și FMCG, menite să dinamizeze și mai mult activitatea. Provocările care vor apărea în 2019 implică și numeroase oportunități pentru brand-urile care investesc în relația cu clienții și în consolidarea prezenței lor atât pe piața din România, cât și pe cea internațională.