De ce sa alegi o motocicleta atat pentru vara, cat si pentru sezonul hibernal? Solutii inovatoare cu noua Triumph Tiger 900!

Ne aflam in plin sezon hibernal. De aceea, aventurile pe taram acoperit cu un strat de zapada pufoasa sunt, poate, cele mai placute, daca sunt realizate pe o motocicleta care sa iti confere siguranta si stabilitate pe carosabil alunecos.

Muntele iti da mereu prilejul de a testa si a te bucura de cele mai tari senzatii. Iar cele mai profunde senzatii sunt traite atunci cand rotile motocicletei tale anventure trip impacteaza cu zapada fina, creand un fasait asurzitor si un zgomot surd!

O motocicleta care indeplineste aceste conditii, adica poate fi folosita, cu succes, pe orice teren si in orice anotimp este noul Triumph Tiger 900, o solutie eficienta pentru situatii limita. Mai usoara decat predecesoarele sale, avand un cadru modular si mai multa tehnologie, se pare ca noua Triumph Tiger 900 este mai tare chiar decat Africa Twin sau F850GS, consacrate pentru performantele remarcabile in conditii de teren accidentat, sau carosabil nefavorabil.


Tiger 900: gata sa se bata cu rivalele sale!


Daca pana acum pare sa fi fost doar o simpla joaca de copii, Triumph a ales, pentru 2020, sa impuna o competitie acerba rivalilor sai, realizand un model, competitiv, nou-nout,  superior la multe capitole.

Astfel, noul Triumph Tiger 900 este mai puternica decat versiunile sale precedente, are parte de mai multa electronica, dar si alte numeroase alte atuuri, care o plaseaza in topul motocicletelor de clasa intermediara, o categorie unde competitia este foarte dura in acest moment.

Un motor mai puternic!

Motorul este unul dintre capitolele la care Triumph Tiger 900 exceleaza. Comparativ cu modelele anterioare, cuplul motor este cu 10% mai mare, desi puterea maxima a motorului a ramas neschimbata, de 95 CP. Volumul motorului a fost crescut, pentru a indeplini normele Euro 5. Toate aceste modificari au fost realizate fara a afecta, catusi de putin, performanta motorului, dar si fara a pune in pericol, posibilitatea unei achizitii facile de piese motociclete de la dealerii autorizati din Romania, cum ar fi unimotors.ro.

O schimbare produsa la motor este legata de inversarea ordinii aprinderii, fata de cea normala. Obiectivul schimbarii este legat de faptul ca inginerii Triumph sustin ca, in felul acesta, motorul are un caracter mai puternic si va emite in sunet deosebit. Pana acum, aceste supozitii ale englezilor nu pot fi sustinute momentan, deoarece studiile nu sunt suficient de relevante pentru a emite niste argumente pertinente.

Cadrul- mai performant decat motorul!

Lansarea noii versiuni Triumph Tiger 900 a scos la iveala un aspect mai putin caracteristic englezilor, si anume ca, cel putin pentru noul model, cadrul modular al motocicletei a reusit sa depaseasca ca importanta si ca performanta motorul. In acest mod, englezii au reusit sa rezolve, intr-o maniera profesionista, cea mai mare critica pe care o primea vechiul Tiger 800. Vechiul cadrul al motocicletei Tiger 800 era realizat dintr-o bucata, pe care erau sudate inclusiv scaritele pasagerului. Acum, cadrul este unul modular, cu un sub-cadru fabricat din material rezistent, aluminiu, care este prins in suruburi. Scaritele pasagerului sunt, de asemenea, prinse cu suruburi.

Odata cu inlocuirea materialului din care cadrul este fabricat, inginerii englezi au reusit sa reduca masa totala a noului Tiger cu aproximativ 5 kg (in jur de 189-201 kg, masa totala care variaza in functie de model).

In concluzie, masa totala a noii Tiger 900 este egala cu cea a versiunii originale a competitoarei sale, Africa Twin. De asemenea, este mai usoara decat F850GS. Cu toate acestea, Tiger 900 cantareste un pic mai mult decat 790 Adventure, deci se pare ca englezii au izbutit sa aduca ultima versiune Triumph la acelasi nivel cu cel al competitorilor sai.

Suspensiile: piese motociclete inlocuite!

Suspensiile sunt o alta categorie majora de piese motociclete inlocuite, prin schimbarea de furnizor. Piesele pentru modelele stradale sunt acum oferite de catre Marzoochi, iar pentru modele de cursa sunt oferite de catre Showa.

In plus, parbrizul are un nou mecanism de reglare, motocicleta are un rezervor  de 20 de litri, care asigura o autonomie de 350-400 km.

De asemenea, motocicleta este echipata si cu un quickshifter.

In concluzie, pe langa un model imprevizil de motocicleta, Tiger mai pune la dispozitii si un set complet de accesorii motociclete, dar si cutii de viteza fabricate din plastic, cat si din aluminiu. Noul model Tiger 900 poate fi utilizat atat pe teren offroad, cat si pe sosea.