De ce ai nevoie daca vrei sa intemeiezi o companie?

26 noiembrie 2019
Autor:
Felix Culpa SRL

Pentru a intemeia o firma, un PFA sau o companie, trebuie sa ai actele in ordine. Si totul incepe cu Registrul Comertului. Dupa inregistrarea firmei, din punct de vedere legal poti desfasura activitate.

O companie legal inregistrata iti da posibilitatea de a obtine fonduri sau finantare, de a accesa un credit de la banca, de a angaja oameni, de a incheia parteneriate de afaceri, de a colabora cu clientii sau furnizorii. Inregistrarea unei companii, a unui business este prima conditie ca sa investesti energie si timp in dezvoltarea ideiii tale. Si mai ai nevoie de ceva: de rabdare si timp pentru a gestiona birocratia de afaceri.

Adesea, partea birocratica a intemeierii unei companii este istovitoare. Din pacate, nu poti defasura activitatea comericala fara o firma legal infiintata, asa ca, poate ar fi bine sa te gandesti cat de eficient ar fi sa pasezi responsabilitatea unui start-up pe mana unor profesionisti. Acte, raportari, autorizari, controale: toate iti pot lua din elan, direct de la inceput de drum. Mai bine apelezi la profesionisti! Un avocat drept comercial poate fi exact ce ai nevoie. Aflam toate informatiile despre pasii intemeierii unei companii de la advocat.ro, o firma de avocatura boutique din Bucuresti.

Primii pasi pentru a intemeia o companie

Legea care reglementeaza actele si pasii necesari pentru infiintarea unei companii prevede urmatorii pasi:

-        Stabilirea obiectului de activitate inaintea realizarii documentatiei si a actelor

-        Rezervarea numele viitoarei societati - dupa ce se verifica disponibilitatea sa pe siteul Registrului Comertului. Trebuie precizata si forma juridica a socitetatii.

-        Trebuie stabilit sediul social al firmei sau companiei

-        Incheierea actului constitutiv si depunerea capitalului social in cazul SRL-ului fiind 200 lei. In ceea ce priveste actele constitutive aici documentatia trebuie sa cuprinda datele de identificare ale asociatilor (nume, prenume, cod numeric personal, locul si data nasterii, domiciliul si cetatenia, forma firmei si sediul social. Trebuie precizat domeniul de acitvitate, capitalul social si asociatii ce vor administra compania, precum si rol/putere are fiecare in comanie.

Si daca acesti primi pasi, ce implica doar partea administrativa de inceput te-au convins ca este intotdeauna mai bine sa lasi specialistii sa lucreze pentru tine, poti face primii pasi in a contacta un avocat drept comercial. De aici inainte tu si compania ta veti fi reprezentati.

De ce sa alegi un avocat drept comercial?

Vrei sa petreci timpul citind legile privind desfasurarea activitatilor economice? Vrei sa vezi care sunt normele anuale de venit pe fiecare an? Vrei sa stii mereu cum se modifica legile privind societatile comerciale? Vrei sa completezi tu declaratii la Registrul Comertului, sau vrei ca tu si asociatii ori actionarii tai sa pierdeti timp printre acte, in loc sa incepeti activitatea?

Mai bine apeleaza la un specialist. Daca iti intemezi propria companie, un avocat drept comercial este ce ai nevoie! Iar casa de avocatura advocat.ro este echipa de care ai nevoie! De ce? Ce poate gestiona un avocat specializat in drept comercial? De ce advocat.ro?

De ce sa alegi servicii avocatura specializate in drept comercial?

Poti desfasura activitati economice in toate domeniile, meseriile, ocupatiile sau profesiile pe care legea nu le interzice. Prevederile legale se aplica pentru activitatile prevazute de Codul CAEN – clasificarea activitatilor din economia nationala. Codurile CAEN pot fi alese in functie de domeniul de activitate, de la Registrul Comertului. Si tot la Registrul Comertului se depune cererea de inregistrare si de autorizare a functionarii, alaturi de documentatia speciala.

Inregistrarea in Registrul Comertului a persoanei fizice autorizate, a intreprinderii individuale si a celei familiale se face in baza rezolutiei motivate a directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal. Tot Registurl Comertului elibereaza la cerere o dovada de rezervare a emblemei. Dreptul de folosinta exclusiva asupra emblemei se dobandeste prin inregistrarea ei la Registrul Comertului, care poate fi ulterioara inmatricularii societatii si incetează la radierea societatii comerciale din Registrul Comertului. Un avocat specializat in drept comercial poate gestiona procesul legal si juridic, incepand cu deschierea companiei si terminand cu radierea sa, incluzand, desigur orice procedura legala intre cele doua momente.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram