fbpx

Curățenia de la birou, de la A la Z – ce trebuie să incluzi pe listă

Chiar dacă ai personal propriu de curățenie sau ai ales externalizarea serviciilor de curățenie de întreținere birouri către o firmă specializată în curățenie profesională, ocazional se impune să derulezi operațiuni de curățenie generală. Spre deosebire de curățenia de întreținere, care se realizează în mod regulat, curățenia generală este mai amplă, implică mai multe aspecte de atins.

De curățenia spațiilor de birouri depinde inclusiv productivitatea companiei, eficiența oamenilor care lucrează acolo. Este nevoie ca totul să rămână curat, îngrijit, igienizat. Și nu doar în aparență, ci până la toate detaliile care contează. Un mediu de lucru plăcut și sănătos pentru angajați ajută la partea de moral, plăcere de lucru și evită problemele de sănătate.

Planul curățeniei la birou depinde de spațiul în sine și de alte particularități – număr de angajați, trafic, program de lucru, obiecte din interior (mobilier, echipamente IT&C etc), aspecte speciale ale domeniului de activitate, existența unor spații anexe precum bucătărie, săli de protocol etc. Dacă se colaborează cu o firma curatenie cluj – firmă de curățenie profesională așa cum este Forbec Services în Cluj-Napoca – totul va fi mai simplu inclusiv prin prisma managementului operațiunilor de curățenie.

Mai exact, firma de curățenie analizează toate aspectele și, împreună cu clientul, realizează planul perfect pentru curățenie impecabilă, în mod eficient, fără a perturba activitatea efectivă din spațiul de tip office.

Lista pentru curățenia de la birou ar putea fi împărțită pe zonele din spațiile office respective, astfel:

Zona de lucru – birouri individuale sau comune:

– curățare / aspirare podele, mochete

– curățare ecrane computere, curățare tastaturi

– ștergere praf mobilier

– curățare geamuri

– dezinfectare a tuturor suprafețelor și obiectelor atinse de oameni

– schimbare saci de gunoi

– curățare a spațiilor superioare, inclusiv tavan

Săli de conferință:

– curățare suprafețe, mese, scaune, fotolii etc.

– curățare ecran de proiectare și orice echipamente

– aspirare, curățenie suprafețe

– curățare geamuri

– curățare a spațiilor superioare, inclusiv tavan

Bucătăria, sala de pauză, alte zone comune pentru angajați:

– curățare suprafețe, aspirare

– curățare frigider

– aruncare a unor alimente perisabile vechi

– curățare echipamente pentru cafea, cuptor cu microunde etc.

– curățare veselă, ustensile de bucătărie

– dezinfectare suprafețe și echipamente

– schimbare saci de gunoi, preluare gunoi menajer si saci cu obiecte de reciclat

Front office, zonă de așteptare:

– curățare birouri, mese, scaune, fotolii, canapele

– aspirare și spălare suprafețe

– eliminare orice gunoi

– verificare situație răcitor apă pentru oaspeți

– organizare reviste, pliante lăsate pentru oaspeți

– curățare orice elemente de pe pereți, inclusiv de branding

– curățare butoane și sonerii, ecrane TV etc.

– curățare, spalare mochete / covoare

– curățare a spațiilor superioare, inclusiv tavan

Grupuri sanitare:

– curățare și dezinfectare toalete

– curățare și dezinfectare chiuvete

– dezinfectare podea după curățare / aspirare

– eliminare gunoi de orice fel

– curățare oglinzi cu soluții adecvate

– verificare funcționare aparate precum uscător de mâini

Curățenia poate merge și mai departe, spre zona de parcare (curățenie parcare) și spre partea din jurul clădirii, curte interioară – măturare frunze, verificare covorașe de bun venit și multe alte aspecte ce țin de imaginea companiei, etică și responsabilitate socială corporativă.

,