Cum se pot masura rezultatele serviciilor de optimizare SEO?

15 iunie 2018
Autor:
Content SEO

Serviciile de optimizare SEO sunt parte integranta a marketingului online. Internetul a devenit principala sursa de informatii a utilizatorilor, ceea ce ilustreaza clar ca optimizarea SEO reprezinta o conditie a succesului oricarui business online. Ovidiu Joita, fondator iAgency.ro, una din cele mai cunoscute agentiii de marketing online si SEO, si unul din expertii de top, cu o experienta de peste 15 ani in domeniu, ne dezvaluie detalii din spatele acestui subiect.

O optimizare SEO de calitate consolideaza autoritatea site-ului tau in mediul online . Implicit, iti aduce o vizibilitate mai mare pentru publicul tau tinta in momentul in care sunt efectuate cautari in Google dupa anumite cuvinte cheie. De aceea, este important sa apelezi la o agentie cu experienta in acest domeniu. O strategie de optimizare SEO eficienta nu poate sa fie realizata de catre marketerii fara experienta sau de antreprenorii care au nevoie de promovare online.

Din pacate, exista numerosi marketeri care se avanta in acest domeniu fara sa aiba suficiente cunostinte despre ceea ce inseamna optimizare SEO. Majoritatea agentiilor au pornit la drum creand site-uri, iar ulterior au inceput sa exploreze aceasta zona fara sa aiba pregatirea necesara si fara sa inteleaga ce presupune cu adevarat o strategie de optimizare SEO. In consecinta, un astfel de serviciu nu numai ca nu iti va aduce rezultatele dorite, dar vei pierde resurse financiare importante si timp pretios.

O optimizare SEO care se consolideaza pe o strategie corect gandita genereaza peste 50% din volumul de trafic si din volumul comenzilor unui site. Mai mult decat atat, genereaza brand awareness, interactivitate cu clientul, discutii si comentarii, strategii de comunicare si demersuri de PR si marketing clasic. In ceea ce priveste costurile, contrar parerilor traditionale, costul serviciilor SEO este mult mai mic decat in cazul altor strategii, campanii sau tactici de marketing online. De asemenea, este foarte important ca procesul de optimizare SEO sa fie unul continuu, contrar parerii neavizate a unora dintre marketeri.

 Cum masuram succesul unei strategii de optimizare SEO?

 1. Traficul din Google Organic, rata de conversie si valoarea comenzilor

In primul rand, traficul din Google Organic este unul dintre indicatorii care pot fi urmariti foarte usor. Aceasta modalitate ofera informatii importante despre utilizatorii care au accesat site-ul, despre valoarea ratei de conversie, dar si despre incasarile lunare datorate serviciilor de optimizare SEO.

Nu trebuie sa treaca o perioada foarte mare de timp pentru a se evalua calitatea serviciilor SEO. Rezultatele pot fi vizibile inca din primele 2-3 luni, in functie de domeniu si de competitivitatea acestuia.

 2. Numarul de cuvinte cheie prin care am fost gasiti de publicul tinta

Exista voci care contesta relevanta traficului provenit din Google Organic, dat fiind ca Google a restrictionat accesul in Analytics si nu ne mai ofera posibilitatea sa urmarim pe ce cuvinte cheie am fost accesati. Cu toate acestea, Google Search Console ne permite sa aflam ce cuvinte cheie au adus vizitatori pe site-ul nostru, care sunt pozitiile medii pe care le-am avut pe aceste cuvinte, CTR, precum si alti indicatori.

 3. Vizibilitatea in paginile de rezultate ale cautarilor pe Google

Daca ocupi pozitia 1 in Google pe un anumit cuvant cheie, inseamna ca site-ul tau are 100% vizibilitate. Cu cat site-ul tau ocupa o pozitie la slaba, cu atat vizibilitatea sa va fi mai mica. Rolul unei agentii care ofera servicii de optimizare SEO este de a urmari evolutia pozitiilor si de a folosi anumiti indicatori pentu a vedea care este media vizibilitatii pentru cuvintele cheie targetate.

 4. Prezenta brandului in mediul online, prin intermediul Google si numarul de pagini indexate

Numarul de pagini in care apare site-ul nostru este relevant si pentru Google. Cu cat aceasta valoare este mai mare, cu atat prezenta in online este mai bine cotata. Desigur, acesta este un alt indicator al eficientei strategiei de optimizare SEO. Mai mult, acest lucru ne permite sa analizam prezenta online a brandului comparativ cu competitorii directi pentru a vedea unde se plaseaza. Activitatea de optimizare SEO creste permanent valoarea acestui indicator important.

 5. Domain authority, page authority si numar de backlinkuri

Domain authority, page authority si numarul de backlinkuri sunt indicatori mai greu de interpretat, cu toate ca Google cunoaste valoarea lor in timp real. Exista aplicatii care ne pot da aceste informatii, insa rezultatele oferite nu sunt mereu de actualitate sau valabile in acel moment. Astfel de date sunt relevante in momentul in care vrem sa comparam un site cu competitorii sai. Totodata, ne permite sa masuram eficienta strategiei de optimizare SEO pe o durata mai mare de 1 an. 

Acestia sunt principalii indicatori prin care putem masura rezultatele serviciilor de optimizare SEO. Vorbim despre un domeniu care nu poate sa garanteze momentul exact in care vom atinge locul 1 in Google pe un anumit cuvant cheie, dar evolutia poate sa fie urmarita in fiecare luna.

 Afla si alte metode de marketing, cu ajutorul carora poti iesi din anonimat: https://ddm.ro/blog/metode-de-promovare-online 

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram