Cum se scrie un advertorial? Sfaturi de la iXpr

25 ianuarie 2019
Autor:
IXPR DEVELOPMENT& CONSULTING SRL

Daca este sa definim ce este un advertorial atunci trebuie sa spunem despre acesta ca este un hibrid intre publicitate si jurnalism, intalnit mai ales in reviste. Clientul plateste o echipa editoriala sa scrie un articol care sa prezinte cu o acuratete cat mai mare produsul sau serviciul pe care il comercializeaza in schimbul unui pret, aspect asupra caruia trebuie sa cadeti de acord inca de dinainte astfel incat sa nu existe probleme in momentul livrarii continutului.

Daca doresti sa scrii un advertorial cat mai bun,  niciodata nu trebuie sa supraevaluezi continutul pe care il oferi intrucat pot aparea o serie de riscuri, mai ales pentru tine ca redactor de advertoriale. Un advertorial cu adevarat bun surprinde toata esenta produsului sau serviciului despre care vorbeste, daca doresti, putem sa il numim un fel de ghid prin care cititorului ii sunt prezentate cele mai importante caracteristici, avantaje, practic sa vorbesti despre tot ceea ce are mai bun de oferit produsul dar mai ales cum il poate ajuta pe client daca il alege.

Cum trebuie sa arate un advertorial?

 

Atunci cand scrii advertoriale conteaza foarte mult calitatea pe care o are textul si cat de bine poate fi integrat intr-o campanie de marketing online. Inca un aspect deosebit de important este sa te informezi foarte bine de pe website-ul companiei clientului intrucat acesta este modul in care poti sa cunosti cel mai bine afacerea pe care o are si sa gasesti ideile care vor compune advertorialul tau. In momentul in care publici continutul redactat trebuie sa respecti toate regulile de publicare ale website-ului respectiv astfel incat advertorialul sa fie acceptat si sa poata fi vizualizate.

Lungimea unui advertorial depinde foarte mult si de dorintele pe care le are clientul intrucat. Stilul in care redactezi advertorialul este iarasi un aspect foarte important pe care trebuie sa il respecti. Trebuie sa cunosti toate informatiile inainte de a te apuca sa scrii advertorialul intrucat tot ceea ce are legatura cu afacerea trebuie sa se integreze in mod natural in continutul textului. Advertorialele pot contine si cuvinte cheie, motiv pentru care trebuie sa le incorporezi in text astfel incat sa fie usor de parcurs de catre cititor si sa se potriveasca foarte bine in propozitie.

Publicul tinta este foarte important intrucat o analiza simpla asupra preferintelor lor poate sa ofere o multime de informatii importante asupra stilului pe care trebuie sa il abordezi dar si asupra lungimii textului. Daca este posibil, solicita date demografice despre cititorii publicatiei respective astfel incat sa stii exact care este publicul tau tinta. De exemplu, nu poti sa publici un advertorial despre obiecte utile pentru varsta a treia daca publicatia este urmarita numai de tineri. Citeste comentariile publicate si incearca sa intelegi cititorii. Daca nu au avut o parere foarte buna despre un produs similar atunci advertorialul tau trebuie sa pluseze cu niste informatii mai deosebite care sa ii ajute sa inteleaga mai bine motivele pentru care ar trebui sa aleaga produsul sau serviciul pe care il promovezi.

 

Sfaturi pentru a redacta un advertorial cat mai bun

 

Un advertorial trebuie sa fie practic o poveste a produsului sau serviciului, trebuie sa contina informatii, colecteaza fapte, scrie citate, prezinta personajul principal, descrie povestea, introdu cititorul in actiune si fii un bun povestitor. Redacteaza advertorialul precum un jurnalist adevarat si gandeste-te in permanenta la ceea ce isi doreste cititorul sa afle.

Advertorialul de calitate trebuie sa inteleaga durerea cea mai mare pe care o are clientul care citeste. Introdu-l intr-o lume in care ii intelegi nevoile si dorintele apoi creeaza o intriga. Astfel vei atrage atentia cititorilor si vei putea sa ii pastrezi pana la sfarsit pentru a afla unde va ajunge totul. Apoi, ofera-le solutii viabile pentru problemele pe care le au. Demonstreaza cum produsul sau serviciul respectiv poate sa fie exact solutia pentru ceea ce cauta.

La final, asigura-te ca povestea este credibila si justifica cu fapte, teste, rezultate, statistici ca produsul sau serviciul respectiv este cel mai bun din univers.

Chiar daca un advertorial este o poveste acest lucru nu inseamna ca trebuie sa transformi textul intr-o comedie neagra sau intr-un scenariu de film francez avangardist. Fii creativ si incheie advertorialul cu un final fericit in care binele invinge intotdeauna raul si poate sa ofere clientului exact ceea ce are nevoie.

Nu uita sa adaugi un apel la actiune. Spune-i ce sa faca, sa te contacteze, sa se inscrie, sa cumpere, sa aleaga, sa compare si, daca advertorialul este bine scris atunci cititorul care doreste sa afle mai multe lucruri te va contacta.

 

Articol scris de iXpr.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram