Cum sa realizam cele mai atractive flyere pentru diferite evenimente

Evenimentele culturale, sociale, politice si nu numai ne marcheaza profund viata. Pentru ca cititorii de flyere sa se simta flatati si atrasi sa ia parte la respectivele moment cu impact socio-cultural pregnant, este nevoie ca mesajul, grafica, cat si celelalte insertii si finisaje ale fluturasilor publicitari sa ii ia prin surprindere.

Sugestii utile atat pentru debutanti, cat si pentru antreprenorii cu experienta


Se spune, asadar, ca retinerea atentiei cititorului repreinta secretul numarul unu al reusitei oricarei campanii de informare in masa, indiferent de natura si scopul acesteia.

Iar tu, antreprenorule ori organizatorule de evenimente, ar trebui sa retii si sa iei in calcul cateva puncte tari si aspecte care sa fie cuprinse in materiale publicitare pe care le comanzi, astfel incat sa ajunga fix la publicul tinta.

In atare conditii, ca sa te simti implinit, este nevoie doar decat sat ii cont de cateva reguli, pentru a nu-ti zadarnici eforturile si irosi, inutil, energia si timpul pierdut.

 

Alege modelul in ton cu evenimentul!


Aparent, ti se poate parea o munca titanica si ore in sir depuse pentru a stabili comanda optima de flyere! Dar, oare, chiar asa sa fie? Raspunsul este la fel de simplu, si anume nu! Capatand experienta si incredere, vei observa cat de usor este sa alegi modelul ideal de flyere, astfel incat acesta sa capteze intr-o clipita, atentia trecatorilor. Si da, grafica, dar si textul, si, in special mesajul sau, chiar conteaza! Iar tu, organizatorule, nu ar trebui sa ramai impasibil privitor la acest aspect!

 

Asadar, fii atent la ce categorie de flyere ti se potrivesc, raportandu-te la tematica evenimentului. Iti propui sa promovezi invitatia la o lansare de carte? Sau la un spectacol de teatru unde sunt implicate nume mari ale scenei artistice romanesti? Ori iti doresti sa faci cunoscut un eveniment muzical de muzica popular? Nimic mai simplu! Totul tine de finisarea si insertiile grafice ale fluturasului publicitar!

Daca alegi promovarea unei lansari de carte, nu uita sa mentionezi, neaparat, numele librariei sau bibliotecii unde evenimentul cu pricina se va desfasura, data si numele autorului cartii. Nu te poti astepta ca un simplu trecator sa participle la eveninent, fara a cunoaste numele scriitorului care isi face publica opera literara sau numele artistilor invitati la spectacolul de muzica populara. Iar cateva imagini grafice cu zone din care provin artistii sau porterele artistilor chiar ar aduce un plus de valoare materialului publicitar. Caci se stie doar ca aproximativ 80% dintre adulti si adolescent sunt atrasi profund de impactul vizual, mai mult decat cel auditiv sau psihologic.

Conteaza sau nu experienta in design?


Atunci cand iti propui, draga organizator sau draga antreprenor, sa demarezi o campanie de informare prin flyere, ar trebui sa retii, inca de la bun inceput, ca experienta in design influenteaza, in proportie de 90%, calitatea produsului finit. Doar asta iti propui! Sa distribui un produs de calitate, care sa fie rapid receptat. Nu mai vorbim de faptul ca tonalitatea culorilor face toti banii. Oare cand vom intelege ca nuantele alese insemna mai mult decat 1000 de cuvinte ori ca tirajele mai mari de fluturasi publicitari genereaza costuri mai mici pentru tipografia cu tipar offset?

Specialistii cu experienta iti vor sugera un finisaj al flyerelor care sa fie in ton cu tematica momentul ales pentru a fi facut cunoscut publicului larg, in timp ce culorile iti emana fie o stare euforica, ori o predispozitie spre tristete si respingere.

 

Un eveniment de muzica popular trebuie sa atraga prin culorile vii, nuantate si voluptoase, in timp ce o lansare de carte ar trebui prezentata in culori vesele, dar care sa aduca, in acelasi timp, o nota de sobrietate. O combinatie de rosu si albastru ar putea fi cea mai potrivita in acest caz. In contrapartida, culorile tricolore, verde deschis, roz sau mov ar putea inspira cel mai bine publicul sa fie partas la eveniment.

 

Nu uita, ca, in cazul unei lansari de carte, se pot alege flyere atipice, precum cele in format DL cu stanta, A5 sau poate ½ din A4 cu stanta! In acest context, stanta este simbolul oficialitatii.

Personalizarea flyerelor


Inainte de plasarea comenzii, orice tipografie care se ocupa cu imprimarea de flyere iti va oferi sansa de a-ti personaliza flyerele. In ton vesel, cu mesaj chiar hilar, sau mai sobru, oficial, fluturasii publicitari nu scapa fara a ajunge in mainile oamenilor, simpli trecatori, care sunt dornici sa afle informatii noi. Personalizarea lor se realizeaza in colaborare cu echipa de consilieri tipografi sau chiar online, prin alegerea design-ului, si a textului.

 

Scopul oricarui flyer este sa redirectioneze atentia publicului interesat catre tine, fie sa intre pe site-ul de campanie a evenimentului, fie sa caute, apoi, mai multe informatii despre carte, autor sau eveniment muzical.

Fara un text concis si in acord cu specificul evenimentului, flyer-ul isi va lua zborul…asa cum ii sugereaza si numele! Datele de contact, sediul si locatia, dar si data evenimentului sunt esentiale, la fel ca si harta locatiei, pentru a fi reparata cu usurinta.

  • Imagine preluata coala.ro

 


Noutati online: noua generatie iPhone X!