Cum sa iti imbunatatesti increderea de sine ca femeie

Cand vine vorba de increderea de sine, o singura opinie conteaza cu adevarat – propria ta opinie. Si chiar acea opinie trebuie evaluata cu atentie; avem tendinta de a fi proprii nostri cei mai duri critici.

Glenn R. Schiraldi, Ph.D, autor al lucrarii ,,Self-Esteem Workbook”, descrie stima de sine sanatoasa ca o opinie realista si apreciativa despre sine. El scrie, ,,Valoarea umana neconditionata presupune ca fiecare dintre noi sa se nasca cu toate capacitatile necesare pentru a trai rodnic, desi fiecare are un amestec diferit de abilitati, care se afla la diferite niveluri de dezvoltare.” El subliniaza ca valoarea esentiala este independenta de externe pe care le valorizeaza piata, cum ar fi bogatia, educatia, sanatatea, statutul sau modul in care ai fost tratat. Unii navigheaza in lume – si in relatii – cautand orice proba care sa le valideze credintele autolimitate. La fel ca judecatorul si juriul, ei se pun constant in judecata si uneori se condamna la o viata de autocritica.

Fii ganditoare

Nu putem schimba ceva daca nu recunoastem ca trebuie sa se schimbe ceva. Pur si simplu devenind constienti de faptul ca vorbim negativ de sine, incepem sa ne distantam de sentimentele pe care le producem. Acest lucru ne permite sa ne identificam mai putin cu ei. Fara aceasta constientizare, putem cadea cu usurinta in capcana de a ajunge la auto-limitare si, asa cum spune profesorul de meditatie Allan Lokos, ,,Nu credeti tot ce credeti. Gandurile sunt doar atat – ganduri.” De indata ce te vei descoperi pe calea autocriticii, observa cu usurinta ce se intampla, fii curios despre asta si reaminteste-ti: ,,Acestea sunt ganduri, nu fapte“.

Introdu jucariile sexuale in program

Cand utilizezi o jucarie sexuala cu un partener, va va ajuta sa va imbunatatiti comunicarea. Trebuie sa exprimi sotului tau ce se simte bine, cum iti place sa fii atinsa si cum iti place ca jucaria sa fie folosita. Nu numai ca comunicarea deschisa este piatra de temelie a tuturor relatiilor sanatoase, dar va poate avantaja si viata sexuala.
Cercetarile indica faptul ca comunicarea sexuala este corelata pozitiv cu satisfactia sexuala si calitatea relatiilor. Studiul continua sa dezvaluie ca comunicarea sexuala intre parteneri a dus adesea la o frecventa crescuta de orgasm la femei si la o satisfactie sexuala mai mare pentru ambii parteneri. Stresul si anxietatea pot afecta negativ libidoul si fac ca sexul sa para mai putin atragator.

Cand nu intretii relatii sexuale cu partenerul tau in mod regulat, apar probleme. Cuplurile care nu fac sex au mai multe sanse sa se plictiseasca de relatia lor, experimenteaza lipsa de incredere si au o mai mica stima de sine. Cu toate acestea, jucariile sexuale pot remedia aceasta situatie nefericita. Oxitocina pe care corpul o elibereaza in timpul activitatii sexuale poate ajuta la reducerea stresului si la cresterea bunastarii corpului (vezi aici dildo pentru femei).

Schimba povestea

Cu totii avem o naratiune sau o poveste pe care am creat-o despre noi insine, care ne modeleaza perceptiile de sine, pe care se bazeaza imaginea noastra de sine. Daca vrem sa schimbam acea poveste, trebuie sa intelegem de unde a venit si unde am primit mesajele pe care ni le spunem. Ale cui voci le interiorizam?

,,Uneori, gandurile negative automate precum,, esti gras “sau,, esti lenes “pot fi repetate in mintea ta atat de des incat incepi sa crezi ca sunt adevarate“, spune Jessica Koblenz, Psy.D. ,,Aceste ganduri sunt invatate, ceea ce inseamna ca pot fi dezvatate. Puteti incepe cu afirmatii. Ce vrei sa crezi despre tine? Repeta aceste fraze in fiecare zi.

Thomas Boyce, doctor, sustine utilizarea afirmatiilor. Cercetarile efectuate de Boyce si colegii sai au demonstrat ca ,,antrenamentul de fluenta” in afirmatii pozitive (de exemplu, notand cat mai multe lucruri pozitive diferite despre tine intr-un minut) poate diminua simptomele depresiei masurate prin auto-raportare folosind Inventarul Depresiei. Un numar mai mare de enunturi pozitive scrise sunt corelate cu o imbunatatire mai mare. ,,Desi au o reputatie proasta din cauza televiziunii de seara tarziu“, spune Boyce, ,,afirmatiile pozitive pot fi de ajutor“.

Evita sa cazi in groapa comparatiei si disperarii

,,Doua lucruri cheie pe care le subliniez sunt practicarea acceptarii si incetarea comparatiei cu ceilalti“, spune psihoterapeutul Kimberly Hershenson, LMSW. ,,Subliniez asta doar pentru ca altcineva pare fericit pe social media sau chiar personal, nu inseamna ca sunt fericiti. Comparatiile duc doar la discutii negative de sine, ceea ce duce la anxietate si stres. ” Sentimentele cu o valoare scazuta de sine pot afecta negativ sanatatea mentala, precum si alte domenii din viata ta, cum ar fi munca, relatiile si sanatatea fizica.

Albert Einstein a spus: ,,Toata lumea este un geniu. Dar daca judecati un peste prin capacitatea sa de a urca intr-un copac, isi va trai toata viata crezand ca este o prostie. ” Cu totii avem punctele noastre forte si punctele slabe. Cineva poate fi un muzician genial, dar un bucatar ingrozitor. Nici calitatea nu defineste valoarea lor de baza. Recunoaste care sunt punctele tale forte si sentimentele de incredere pe care le genereaza, mai ales in momentele de indoiala. Este usor sa faci generalizari atunci cand ,,te incurci” sau ,,esuezi” la ceva, insa reamintindu-ti felurile in care ai fresit, iti ofera o perspectiva mai realista asupra ta.