Cum sa ingrijesti si sa lubrifiezi corect lantul de distributie al motocicletei tale

Ungerea lantului este un procedeu care a primit in timp foarte multe sugestii de realizare. Diverse surse iti ofera tot felul de modalitati de a face asta, cel mai bine este sa afli toate informatiile de care ai nevoie de la un specialist, care sa te sfatuiasca in privinta alegerea produsului potrivit pentru lubrifierea lantului.

In acest articol iti vom explica pe larg cum se curata si cum se unge lantul ca apoi sa-ti oferim cele mai bune solutii pentru lubrifierea acestuia: ce produse sunt indicate si ce produse sunt de evitat.

Ca sa te introducem in tema, vom discuta despre importanta lubrifierii lantului. Aceasta este o problema capitala cand vine vorba de performantele motociclistului, nu doar in curse, ci si in calatoriile zilnice prin oras sau iesirile la munte. Un lant nelubrifiat duce atat la distrugerea lantului in timp cat si a foilor si a pinioanelor.

Zona de contact a lantului cu foaia si pinionul pe care ruleaza este de aproximativ 3 mm patrati. Scopul lubrifiantului este sa minimizeze pe cat de mult posibil frecarea intre aceste doua zone. De aceea este foarte important ca lubrifiantul utilizat, sa se pastreze pentru o perioada indelungata atat pe zonele de contact cat si pe zale si pe nituri (adica sa patrunde si in cele mai inguste spatii), astfel incat lantul sa functioneze in conditii optime.

In cazul in care forta de frecare dintre lant si foi sau pinioane este minima, atunci si performantele sunt pe masura, deci a fost utilizat un lubrifiant performant. Piata ofera mai multe tipuri: de la spray-uri lant pana la diverse uleiuri speciale.

Cu ce se unge lantul?

Un spray lant este o varianta la indemana pentru a unge lantul de distributie.

Pe piata exista 3 tipuri de spray-uri:

  • pentru conditii extreme (de umezeala – cu pipeta)
  • pentru conditii normale (cu pipeta)
  • si un spray de lant clasic fara pipeta.

Primele doua s-au dovedit a fi foarte utile prin prisma faptului ca pot fi aplicate cu usurinta datorita pipetei lungi.

Cel care beneficiaza doar de un cap simplu de spray, imprastie haotic lubrifiantul pe lant, acesta putand sa ajunga in total alte directii decat cele dorite. Avantajul comun ale celor trei tipuri de spray-uri a fost constituit de faptul ca nu lipesc. In acest caz, cel mai bine s-a descurcat cel pentru conditii extreme, deoarece curata lantul de impuritati si impiedica depunerea acestora. Situatia este foarte des intalnite pe drumurile ploaiase de munte, cand pe lant se prind tot felul de particule de pamant sau de coji de copaci.

O a doua alternativa la indemana este uleiul pentru lant.

Uleiul pentru lant s-a dovedit a fi bun, deoarece se poate aplica cu usurinta si nu lipeste nici dupa un timp indelungat de exploatare. Un alt avantaj ar fi (pentru cei eco) ca nu foloseste substante daunatoare mediului, iar in timp se evapora fara a lasa urme pe lant.

Variantele cele mai extreme sunt utilizarea unor produse nerecomandate sau necorespunzatoare, dar care te pot salva in cazul in care nu ai altceva la dispozitie.

Uleiul de motor lubrifiaza acceptabil, dar in timpul pedalatului acesta sare atat pe janta cat si pe anvelopa si aduna mult praf ducand intr-un final la o uzura prematura.

Cum se curata corect lantul motocicletei?

dealer unimotors.ro

Pentru curatarea acestuia ai mai multe posibilitati: fie il stergi cu o carpa usor umezita, aceasta nefiind masura ideala, dar rapida, fie utilizezi un dispozitiv special de curatat lantul sau un spray lant special care actioneaza asupra mizeriei de pe lant (dupa care se foloseste carpa uscata pentru indepartarea mizeriei).

Dispozitivul de curatat lantul este usor de utilizat, reusind sa-si faca treaba bine si sa te ajute sa castigi si timp.

Poti utiliza, in cazuri extreme, si o carpa imbibata in motorina pentru a efectua aceasta operatiune de curatare. Pentru alte piese moto, apelati doar la dealeri cu renume pe piata componentelor de motocicleta.