Cum să închiriezi corect un chioșc într-un mall

19 aprilie 2019
Autor:
Digital Metrics

Pentru aceia care tocmai și-au deschis mici afaceri, acțiunea de închiriere spații comerciale este una extrem de stresantă. Nu e același lucru dacă îți desfășori activitatea într-un important supermarket, cu un mare aflux de clienți sau dacă îți începi comerțul undeva la o margine de cartier, unde publicul tău țintă nu prea ajunge decât foarte rar.

Activitatea de vânzare cu amănuntul clasică poate fi intimidantă la început, foarte mulți comercianți noi cheltuind sume mari, timp și efort pentru a deschide chiar și un chioșc într-un mall, pentru a-și face publicitate și a-și fideliza clientela.

Chiriile ce se practică pentru spațiile din incinta unor centre comerciale importante sau pe străzile cu trafic ridicat din marile orașe, mai ales din Capitală, sunt impresionante și nu includ costurile auxiliare, precum ar fi: plata cu utilitățile, cheltuielile cu paza, asigurarea dotărilor unei bune desfășurări a activității respective.

Persoanele fizice autorizate și firmele mici care doresc să își extindă activitatea zonele publice apelează de aceea la o alternativă mai ieftină, respectiv la chioșcurile de mici dimensiuni ce se găsesc în unele supermarketuri.

Chiriile sunt mari și aici, chiar dacă spațiul are doar câțiva metri pătrați, dar măcar există public suficient, mai ales dacă este vorba de o activitate comercială care interesează un anumit segment de clientelă.

Evident, mai există și situații în care, în disperare de cauză, unii închiriază un spațiu restrâns pe holul unui centru comercial pentru a-și expune... tablourile!

Nu e de mirare că nu prea se găsesc persoane interesate ca alături de varză, cartofi și un bax de bere să pună și o pictură cumpărată la ieșire dintr-un chioșc de câțiva metri pătrați!

Ca vizibilitate, locația dintr-un centru comercial este importantă pentru succesul chioșcului, dar numai dacă este vorba și de business-ul potrivit.

Nu poți pune un birou notarial sau de avocatură într-un mall, lângă covrigărie, dar un centru de reparat fermoare, unul de retușat  haine sau de confecționat chei cu siguranță, da. Un magazin de jucării care are și un loc de joacă va fi un magnet pentru părinți, la fel și un petshop cu un spațiu unde clienții să-și poată lăsa cățeii pe timpul cât își fac cumpărăturile alimentare săptămânale.

Uneori, conducerea supermarket-ului poate dori să evite cu timpul concurența directă cu chiriașii care ocupă un spațiu comercial din incintă (fie el și foarte mic), de aceea, dacă o astfel de locație se poate închiria pe o sumă convenabilă (fixă pe toată durata contractului), poate este bine a se gândi un pic în perspectivă de către fericitul deținător de chioșc și să fie trecută din start o perioadă de locațiune ceva mai îndelungată, nu doar de unul sau doi ani.

Este bine ca doritorul unui spațiu într-un mall să nu meargă la negocieri fără un bun avocat imobiliar, deoarece un specialist va putea ca să fie în măsură ca să analizeze toate aspectele locațiunii cu maximă obiectivitate, să explice celui ce l-a angajat care îi sunt drepturile și obligațiile în calitate de chiriaș, inclusiv ce drepturi și obligații are centrul comercial față de el, orele și zilele în care se poate lucra și restricțiile pe care le pune mall-ul (dacă există) etc.

Dacă mai există și alți chioșcari în centrul comercial respectiv este bine ca să se discute în prealabil de începerea negocierilor și cu ei, pentru a afla cât mai multe detalii care ar putea fi de interes în timpul tranzacției cu proprietarul spațiului respectiv.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram