fbpx

Cum sa ajustez motocicleta astfel incat sa mi se potriveasca?

Motocicleta inseamna, inainte de toate, confort la purtare si adrenalina. Pe de alta parte insa, motocicleta ar trebui sa fie, pentru tine, riderule, mai mult decat o a doua casa, dar si ca un prieten redutabil. Ajustarea motocicletei trebuie sa tina cont de preferintele tale si de maniera in care tu te simti in saua sa.

De la schimbari minuscule, care nu dureaza mai mult de cinci minute, cum ar fi aducerea unor noi capete de bara de pe unimotors dealer autorizat sau montarea unor manere de marca gen Renthal, la piese care pot dura saptamani si care aduc functionarea motocicletei pana la perfectiune, operatiunile de  ajustare si infrumusetare a motocicletei te vor lua mereu prin surprindere.

Riderii care petrec ore in sir in saua motocicletelor lor stiu ca reglarea fina a potrivirii vehiculului poate face o diferenta uriasa atat in ceea ce priveste confortul, cat si referitor la control.

Vestea buna este ca puteti crea un vehicul care sa devina parte a sufletului dvs si care sa devina mai usor de exploatat. Iata, deci, pe ceea ce ar trebui sa te concentrezi:

Manetele

Cand stai pe motocicleta, doresti sa ai o pozitie staturala perfect dreapta de la cot pana la incheietura mainii, continuand prin degetele intinse atunci cand aceastea din urma stau doar pe frana sau pe manetele ambreiajului. Suruburile de prindere ale manetelor se pot slabi pana cand se afla la locul potrivit. Manetele originale sau cele aftermarket iti vor permite sa ajustezi, sa atingi sau sa obtii o curbura ideala. Este cunoscut faptul ca manerele se uzeaza si, chiar daca acest fenomen inca nu s-a produs inca, manerele autentice pot suferi o imbunatatire substantiala atunci cand alegi sa calatoresti pe soselele patriei, pe distante lungi.

Blisterele

Referitor la blistere, incearca sa utilizezi manerele cu “jumatate de vafe”, cu suprafete indoite de vafe doar pe jumatate din circumferinta lor. Acestea se monteaza cu partea “neteda” sub palma si sectiunea vafe sub degete.

Ghidonul

Ghidonul este o alta componenta a motocicleta pe care o poti ajusta, pentru ca tu sa te simti pe deplin confortabil. Ghidonul cu bara de stocare se ajusteaza foarte usor, prin slabirea suruburilor de fixare. Se procedeaza la rotirea barei de stocare inainte si inapoi pentru a inchide si a deschide cabina de pilotaj. Cele doua aspect la care trebuie sa fii atent sunt: cresterea inaltimei barei si schimbarea unghiului manerelor. Nu incerca sa indoi bara, gasiti un inlocuitor, daca este necesar, la operatiunile de crestere a inaltimei bare si la cea de schimbare a unghiului manerelor.

O alta solutie pentru a ajusta ghidonul este aceea a unui set de ridicatoare de bare, care utilizeaza suruburi mai lungi si un distantier intre bara si clema tripla. De obicei, vor ridica bara intre 20 si 30 mm.

Cu toate acestea, indiferent de optiunea folosita, este posibil sa ai nevoie si de un set de cabluri de control si/sau furtunuri mai lungi.

Saua

Unele motociclete de ultima generatie ofera sa reglabila pe inaltime, de obicei in doua sau trei pozitii fixe. Daca, din pacate, esti nefericitul posesor al unei motociclete care nu este dotata cu un astfel de scaun reglabil, ai doua variante. Fie gasesti o sa secundara care ti se potriveste mai bine, fie incepi sa adaugi si sa scoti spuma sub capacul scaunului. Spuma mai subtire poate functiona cu eficienta maxima dovedita in conditiile in care o textura mai solida. Pentru a ajusta saua, pur si simplu se desurubeaza si se adauga material sub suportul acesteia pentru a determina cat de mult doresti sa o inalti.

Capetele de bara

Capetele de bara sunt componente ale sistemului frontal de suspensie. Suspensia fata a unei motociclete este mult mai complicata decat suspensia spate, deoarece puntea fata este responsabila si de virarea vehiculului.  Capetele de bara sunt o parte vitala ale sistemului de directie dar si ale celui de suspensie. Ele sunt gandite sa functioneze exact ca articulatia soldului si arata si asemanator. Ele au o bila si un soclu plin de rulmenti. Atunci cand capul de bara este defect suspensia fata se slabeste. Cu cat suspensia se slabeste mai mult, soferul o sa simta vibratii in volan, un volan mai moale si sunete ciudate dar si un unghi de fuga deviat.

In concluzie, ajustarea unor componente ale motocicletei tale te ajuta sa iti stabilesti un nivel optim de confort si sa calatoresti in deplina siguranta pe orice traseu. Alege doar piese originale, de la dealeri cunoscuti, cu renume pe piata romaneasca, chiar si online.