Criza BP din Golful Mexic - cel mai urmarit eveniment din 2010

22 decembrie 2010
Autor:
dowmedia08

bp_oil_spill_on_america_3Un sondaj recent, realizat de catre Public Relations Global Network (PRGN), o asociatie care reuneste agentii independente de comunicare din intreaga lume, a scos la iveala evenimentul care s-a bucurat de care mai mare atentie in 2010, obtinand cea mai ampla acoperire pe toate canalele media, atat online cat si offline. Sondajul a fost aplicat unui esantion reprezentativ la nivel mondial de specialisti in comunicare si relatii publice. Acestia au desemnat deversarea petrolului din Golful Mexic, evenimentul cel mai intens din punct de vedere al comunicarii in 2010. Daca nu se intampla ceva extraordinar in urmatoarele zile, criza BP are toate sansele sa ramana pe primul loc in top. Pe acelasi prim loc in top a ajuns si operatiunea de salvare a minerilor din Chile, blocati in subteran, Aceast eveniment a ajuns la apogeu in momentul in care barbatii prinsi in capcana au inceput sa fie scosi, unul cate unul, la suprafata. Televiziunile din intreaga lume nu incetau in a transmite imagini de la fata locului, unde familiile minerilor asteptau cu sufletele la gura sa se reintregeasca. Siroaie de lacrimi de bucurie au curs pe toate canalele media in momentul revederii. Finalul fericit al acestei povesti a fost generatorul popularitatii. Lumea era insetata de vesti bune dupa evenimentele dramatice prezentate zilnic, iar contextul economic global a accentuat si mai mult aceasta nevoie pentru stiri pozitive. Criza minerilor din Chile a demonstrat eficienta canalelor media din secolul 21 care au reusit sa tina intreaga planeta conectata la eveniment dar au si intiparit in constiinta colectiva o imagine puternica asupra unei tari la care multi nici nu se gandeau. Cu aceasta ocazie, Chile a reusit sa acumuleze un capital de imagine foarte important. Atat deversarea petrolului in Golful Mexic, cat si accidentul minerilor din Chile vor ramane studii de caz interesante pentru manualele de management al crizei si pentru cele de comunicare. In partea superioara a clasamentului celor mai mediatizate evenimente ale anului care se pregateste sa traga obloanele si sa lase locul cald preitenului 2011, au fost alese sa ocupe cate o pozitie demna de lauda cutremurul din Haiti, "minunata" criza economica globala si eruptia vulcanului din Islanda, despre al carui nume nu este nici timpul, nici locul sa vorbim.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram