Comunicatul de presa un element principal al strategiei SEO

Comunicatul de presa este un instrument de comunicare, de informare, folosit in principiu, pentru ca organizatiile, companii sau institutii publice, sa-si transmita mesajul catre presa, iar prin presa, catre public. Odata cu dezvoltarea mediului online, comunicatul de presa si-a extins utilitate si utilizarea, acoperind, pe langa demersul de comunicare si o latura tehnica, cea de optimizare pentru motoarele de cautare (SEO) a site-ului companiei la care fac referire.

Unul dintre cele mai importante instrumente de relatii publice, comunicatele de presa, au intrat in ansamblul de instrumente si actiuni care constituie o strategie de promovare online. De aceea optimizarea acestora pentru motoarele de cautare (SEO) a devenit o preocupare primordiala. Chiar daca o companie posteaza online continut de calitate, informativ pentru clientii sai potentiali, daca acest continut nu este optimizat, nu va fi indexat de motoarele de cautare, sau nu va fi plasat pe o pozitie competitiva in listarea rezultatelor. Consecinta neglijentei in ceea ce priveste optimizarea continutului este una simpla dar vitala pentru eficienta mesajului transmis: acesta nu ajunge la publicul tinta sau la clientul potential atunci cand acesta este cel mai dispus sa ia o decizie de cumparare, in momentul in care apare o nevoie specifica pentru un produs sau serviciu si incepe demersurile de informare, de studiere a pietei. Acest demers se realizeaza cel mai usor prin motoarele de cautare. Cu ajutorul unui cuvant cheie, consumatorului i se afiseaza o lista aparent nesfarsita de rezultate. In cazul in care continutul postat de companie a fost optimizat, atunci are sanse forte mari sa apara printre primele rezultate listate si sa atraga consumatorul care poate lua o decizie de cumparare in favoarea ofertei pe care a gasit-o in urma cautarilor sale.

Chiar daca optimizarea pentru motoarele de cautare este un aspect vital pentru impactul si eficienta continutului distribuit online, comunicatele de presa sau articolele distribuite online nu trebuie sa fie o insiruire de cuvinte cheie si de link-uri care sa faca trimitere catre site-ul companiei si catre oferta pe care o prezinta. Valoare informativa este le fel de importanta, copywriterii ar trebui sa aiba in vedere ca se adreseaza unui consumator „in carne si oase” caruia ii transmit un mesaj, pe care incearca sa-l determine sa ia o decizie de cumparare in favoare companiei care ii transmite mesajul.

Un continut informativ de calitate, „presarat” in punctele esentiale cu link-uri si cuvinte cheie, scris in stilul unei comunicari directe cu acel client potential care navigheaza online in cautarea ofertei care i-ar satisface cel mai bine nevoia de consum aparuta.

Cand, in calitate de specialist in relatii publice, trebuie sa redactezi si sa distribui un comunicat de presa, nu uita de cele cinci intrebari esentiale pe care, cu siguranta le-ai auzit de nenumarate ori, doar fac parte din bazele profesiei:
– Cine este publicul caruia i te adresezi?
– Care este subiectul comunicatului de presa?
– Unde va avea efectul maxim?
-Cand este momentul potrivit pentru a-l distribui?
– De ce ar trebui sa atraga atentia audientei?

Odata ce ai bifat aceste elemente in comunicatul de presa, alege doua sau trei cuvinte cheie competitive pentru subiectul comunicatului si compania pe care o reprezinti si ai gasit reteta optima pentru un comunicat destinat mediului online. Daca ai reusit sa redactezi un continut util pentru destinatarul acestuia, eficienta demersului de comunicare are toate sansele sa devina cea scontata.