Cele mai noi trenduri în materie de shopping de fashion din magazine second hand

Magazinele de haine second hand au devenit vizibile pe piața românească încă din anii `90, însă de atunci această nișă a trecut prin multe schimbări de concept și printr-o dezvoltare puternică. Un moment important a fost intrarea României în Uniunea Europeană. Legislația în materie s-a modificat în beneficiul consumatorului, încă de atunci existând standarde de calitate în domeniu, necesitatea igienizării corecte a produselor vândute etc. Cu timpul, așa cum se întâmplă și pe plan internațional, magazinele de haine second hand au devenit o alternativă reală la cele din comerțul standard de fashion, adresându-se unui public foarte asemănător, nu doar celui care nu își permite să cumpere articole noi.

În prezent se dezvoltă și în România tot mai mult noul concept de magazin second hand care insistă pe calitate, pe stocuri de marfă care nu arată deloc ca și cum ar avea ceva mai prejos decât hainele din magazine de top din mall-uri. De fapt, puse unul lângă altul, articole din astfel de magazine sh și articole din magazine “cu pretenții” și cu prețuri semnificativ mai ridicate ar putea determina comparații în care produsele mai ieftine ar fi considerate cele mai apreciate de consumatori.

Clienții de fashion înțeleg tot mai mult că atunci când poartă îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii nu expun și brandul magazinului de unde au cumpărat produsele și nici prețul pe care l-au plătit. În magazinele second hand de nouă generație, care lucrează cu depozite de haine sh precum Crematex din Cluj-Napoca, se expun selecții de stocuri de înaltă calitate, provenind de la branduri de top, haine fabricate cu grijă din materiale premium, unele având chiar și etichetă, deci fiind chiar noi de fapt (segmentul second hand se amestecă adesea cu segmentul de outlet).

Mai mult decât atât, există o categorie tot mai mare de consumatori care nu ascund faptul că aleg cu mândrie să cumpere haine second hand, dorind să fie un exemplu și pentru alte persoane. Motivele țin de ecologie, de alegeri responsabile, de limitare a consumerismului exagerat promovat de societatea modernă. De ce să nu cumperi haine sh atunci când acestea îți permit acces la o calitate premium, la un nivel mai bun chiar decât cel pe care îl poți avea din alte magazine, la același preț?!

Pe lângă magazinele de haine second hand care vând produse ieftine cu orice preț și unde calitatea este scăzută, există magazine care nu pun accent doar pe preț, care preferă să cumpere la rândul lor stocuri de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii de înaltă calitate, cu design foarte apreciat de clienți, pe care le pot vinde la prețuri avantajoase. Second hand nu înseamnă astfel neapărat ieftin până la aproape gratis, ci poate însemna preț extrem de mic pentru un produs cu valoare mare, deci un raport calitate / preț excelent, ce nu poate fi întâlnit în comerțul standard.

Magazinele second hand au bugete de promovare aproape inexistente și se bazează pe avantajele pe care le propun. În prezent, există tot mai multe magazine moderne de second hand și outlet atât offline, cât și online. Pentru multe produse, uneori prețurile pot părea chiar mai mari decât în magazinele populare din malluri în perioadele de reduceri, dar la nivel de calitate nu există termen de comparație… În comerțul cu haine sh se vând în mod onest produse la cel mai bun preț, fără a se apela la campanii de marketing agresiv, cu prețuri crescute artificial și false reduceri în perioada următoare.

Cele mai noi trenduri în materie de shopping de fashion din magazine second hand vizează astfel calitatea în prim-plan, promovarea avantajelor legate de ecologie și alegeri responsabile, expansiunea comerțului online de specialitate și o relație mai bună între comerciant și consumator, acesta din urmă fiind fidelizat și încurajat să se mândrească – până și la nivel public, pe rețelele sociale – cu alegerile pe care le face în materie de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii.

.