Ce vor sponsorii în evenimente? 78 dintre ei cer interacțiune prin tehnologie

7 iulie 2017

Atragerea sponsorilor pentru evenimentele de business este preocuparea principală pentru mai mult de jumătate dintre organizatorii de evenimente din toată lumea. Un recent studiu realizat de EventsMB arată că event plannerii se confruntă cu aceleași probleme, indiferent de structura business-ul pe care îl dețin. Paradoxal, spun autorii studiului, piața de sponsorizări la nivel global este într-o permanentă creștere. Potrivit raportului IEG Sponsorship (considerat de majoritatea experților cea mai relevantă sursă de informație în domeniu) bugetele globale de sponsorizare vor ajunge, în 2017, la 62,8 miliarde de dolari, în creștere cu 4,5% față de anul trecut.
Raportul intitulat The Future of Event Sponsorship prezintă o imagine globală a veniturilor generate de sponsori, dar și modul în care tehnologia joacă un rol esențial în schimbarea regulilor clasice de sponsorizare. Peste 84% din organizatorii de conferințe cred că tehnologia are un rol foarte important în monetizarea evenimentelor prin sponsorizări, se arată într-un studiu realizat de EventsMB.
14% dintre organizatorii de evenimente nu au acces sau aleg să nu folosească tehnologia în evenimente, cu toate că utilizarea acesteia oferă avantaje considerabile precum o vizibilitate mai mare pentru sponsori și ușurează munca organizatorilor. Digitalizarea evenimentului ar putea oferi sponsorilor ceea ce aceștia își doresc: expunere cât mai mare și beneficii clare, cuantificabile.
”Studiul celor de la EventsMB este relevant pentru piața din România, doar în măsura în care organizatorii vor lua decizia strategica de a digitaliza evenimentele. În ultimii ani, piața evenimentelor s-a restructurat, iar sponsorii nu mai sunt dispuși să încheie parteneriate în schimbul vizibilității. Apariția siglei lor pe materialele de promovare nu mai este suficientă. Nevoile acestora s-au schimbat. Se îndreaptă către interacțiunea cu publicul și monetizarea lor în respectivul eveniment”, declară Bianca Preda, trainerul cursului de Planificarea și organizarea evenimentelor, susținut de agenţia Creative Business Management.
Pentru a realiza un eveniment de succes este nevoie de finanțare, iar o parte foarte importantă în alcătuirea bugetului o constituie brandurile partenere. 53% dintre organizatorii de evenimente susțin că au probleme în a obține sponsorizări pentru evenimentele pe care le organizează. De foarte multe ori, lipsa fondurilor pune în pericol desfășurarea evenimentului. Potrivit aceluiași studiu, doar 10% dintre evenimentele corporate se desfășoară în lipsa unei sponsorizări.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 438 specialiști în evenimente. 78% dintre profesioniști spun că utilizează tehnologia pentru a-și păstra sponsorii fericiți. Cerințele acestora au crescut tot mai mult, iar sponsorizările tradiționale bazate pe apariția logo-ului și roll-up-ului nu mai sunt suficiente și nici eficiente. Tehnologia îi poate ajuta pe organizatorii de evenimente pentru a crea oferte creative. De asemenea, îi ajută la economisirea timpului și facilitează obținerea rapoartelor și statisticilor.
Mai mult, 49% dintre event plannerii de business depind de sponsorizări. Acestea asigură aproximativ 25% din veniturile generate de industria de evenimente corporatiste. Construirea unei relații de durată cu sponsorii este avantajoasă pentru ambele părți.

În continuare evenimentele B2B sunt văzute ca cele mai eficiente instrumente de marketing. Beneficiile cuantificabile pe care le au în urma colaborării sunt cele care determina brandurile să susțină un anumit eveniment. Fie că este vorba despre responsabilitate socială, filantropie corporatistă sau atragerea de noi consumatori, sponsorii sunt importanți pentru a le oferi participanților nu doar un eveniment, ci o experiență. Event planneri trebuie să găsească soluții creative și să determine care sponsori sunt importanți pentru audiența pe care o vizează.
Studiul realizat de compania americană a relevat și cele mai mari nemulțumiri pe care le identifică profesioniștii în raport cu sponsorii. Lipsa finanțărilor este pe primul loc în topul nemulțumirilor pentru 51% dintre event planneri. 46% dintre ei se plâng de lipsa organizării și nerespectarea deadline-urilor de către sponsori, 43% spun că nu pot măsura impactul expunerii sponsorului, iar 21% se simt frustrați de cererile tot mai mari ale sponsorilor. Autorii studiului sunt de părere că aceste impedimente pot fi depășite sau îmbunătățite cu ajutorul tehnologiei. 77% dintre participanții la studiu au declarat că folosesc tehnologia pentru a-și ține sponsorii fericiți. “Folosirea tehnologiei în evenimente ne permite să recunoaștem moduri de acțiune ale participanților și să facem recomandări în funcție de pattern-urile acestea. Computerele pot face această muncă mult mai eficient decât oamenii” se arată în studiu.
Din studiile agenției de training Creative Business Management reiese că foarte puțini organizatori de evenimente aflați la început de drum știu care sunt resursele tehnologice pentru organizarea evenimentelor și sunt reticenți în a le folosi. Cea mai mare problema legată de finanțarea evenimentelor este lipsa sponsorilor sau bugetele foarte mici alocate pentru proiectele de business. Agenția Creative Business Management susține, de 7 ani, cel mai longeviv curs de organizator de evenimente. În decursul celor 7 ani de activitate a livrat peste 50 de trainnguri către aproximativ 600 de cursanți, care doresc să devină event planneri sau activează deja în acest domeniu.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram