Ce nu-ti spune nimeni despre detaliile la care sa fii atent inainte de achizitia unei masini la mana a doua

verificare masina

Achizitiile auto au explodat in Romania in ultimii ani. Romanii au gasit astfel calea mai accesibila de a achizitiona un bun, iar contextul legislativ actual a fost favorabil de asemenea. Doar ca acolo unde este oportunitate, se prea poate sa fie si un risc la mijloc. De aceea, specialistii mentioneaza importanta maxima de asumare a tot ceea ce implica o masina la mana a doua. Drept urmare, atentie sporita la detalii.

S-a observat o tendinta in ceea ce priveste vanzarea de masini second hand si anume kilometraj modificat, vopsea ce se sterge la prima ploaie si alte astfel de metode menite sa ascunda defectele. De asemenea, o serie de accesorii auto sunt inlocuite, ceea ce poate ca atrage atat de mult si da impresia ca masina este foarte bine intretinuta.

Linia stalpilor si pragurilor

O testare simpla presupune sa deschizi usile masinii, observand care este linia stalpilor si pragurilor. Denivelari, chituri, sudura sau alte defecte sunt semne clare ca masina a fost lovita si ulterior reparata. Urmareste: pragurile, linia spre usa, stalpi, plafon si balamale, „procedura” repetata la fiecare usa.

Sub capota

Pentru a observa eventuale modificari trebuie de verificat linia traggerului, a aripilor de interior. Radiatorul sa nu fie indoit, farurile sa nu aiba defecte si orice urma de element din plastic ce prinde rapid si mascheaza o ruptura sunt aspecte de urmarit.

Uzura interioara

Desigur ca un vanzator va investi putin in elemente ce schimba imaginea masinii. In contradictie insa cu numarul de kilometri. De preferat sa se verifice numarul de sasiu, ceea ce spune clar si istoricul masinii privind kilometrajul. In interior uzura cea mai frecventa este la scaunul soferului si la volan, respectiv la schimbatorul de viteze.

Nu doar ca nu arata bine, insa da si de banuit privind uzura masinii, astfel de detalii se pot repara cu mici investitii – presuri, mocheta, clante, pedale tocite, toate sunt de observat minutios.

Verificarea la service

Nu este de ajuns o privire asupra starii generale a masinii sau chiar si testarea acesteia. Un service autorizat poate mai degraba sa faca o verificare atenta, depistand totodata si daca este ceva recent schimbat incat sa ridice semne de intrebare. Franele, uleiul, motorul, distributia merita o verificare.

Toata aceasta operatiune nici nu costa prea mult si nici nu dureaza prea mult. Prin urmare pentru cateva sute de lei, la un service ales de cumparator desigur, merita sa existe parerea unui specialist despre starea reala a masinii.

Nu in cele din urma actele masinii sunt cele care demonstreaza cat de reala este o oferta auto. Daca este adusa din strainatate, trebuie sa aiba actele traduse. Daca a fost adusa pe trailer, daca a avut certificarea din tara de origine ca poate fi rulata, deci a fost condusa si astfel se subintelege ca nu este defecta, sunt alte detalii ce pot sau nu sa convinga. Cert este ca mizand pe piata de profil destul de vasta privind produsele de tip accesorii auto si de intretinere, ceea ce poate ca mascheaza eventuale defecte – nu te lasa pacalit de acestea, sunt investitii minime pe care le poti face si tu, priveste mai degraba atent la ce conteaza – motor, caroserie, defecte.