Ce fel de angajatii cauta companiile in 2017?

Anul 2017 vine cu numeroase beneficii pentru cei mai multi candidati recrutati de marii angajatori.
Un nou val de angajari se anunta in toamna acestui an, companiile, fie ele multinationale, mici sau mijlocii, aflandu-se printre printre principalii angajatori care pun la dispozitie numeroase locuri de munca pentru a-si suplini deficitul major de personal.

Piata muncii se afla intr-o continua transformare, iar candidatii sunt orientati tot timpul spre schimbare pentru a avea certitudinea ca raman in competitie.
Profilul angajatului ideal difera in functie de nivelul de experienta pe care il detine dar si de job-ul pentru care aplica. Backgroundul teoretic este foarte important, insa angajatorii acorda o atentie sporita cunostintelor practice pe care candidatul le-a acumulat fie in perioada desfasurarii studiilor, prin intermediul diferitelor stagii de practica, fie prin activarea efectiva pe piata muncii. Experienta intr-o pozitie a unei companii de renume este in continuare un criteriu de selectie important care face diferenta intre candidati.

La nivel atat international cat si national, piata fortei de munca se caracterizeaza printr-o dorinta de omogenizare si consolidare a personalului de lucru prin determinarea acestuia de a asimila valorile companiei.
Printre domeniile in care se vor efectua cele mai multe angajari sunt cel tehnic, financiar bancar, energetic si industria automobilelor. Angajari masive se vor face si in domeniile precum Marketing, PR, Resurse Umane si Publicitate.

Angajatorii sunt in cautarea unor candidati care se pot adapta cu usurinta cerintelor companiei. Flexibilitatea si adaptabilitatea sunt doua dintre cele mai importante aspecte de care marile companii tin cont atunci cand vine vorba de alegerea unui personal nou. In 2017, cunoasterea unor limbi straine, experienta in domeniu sau in alte activitati decat cele legate de locul de munca sunt printre principalele atuuri pe care angajatorii le cauta la candidati.

Angajatorii romani se confrunta cu o lipsa acuta de candidati specializati cauzata atat de competitivitatea crescuta din piata muncii, dar si de lipsa unui brand angajator influent al companiilor.

Pentru a gasi candidatii potriviti, companiile au adus imbunatatiri in procesul de recrutare si au inceput sa apeleze la metode diverse de alegere a angajatilor. Pe langa metodele deja cunoscute, precum platformele de recrutare online, aplicarile directe pe site sau pe retelele de socializare, companiile apeleaza si la recrutari din domenii conexe si investesc sume considerabile in programe care vizeaza consolidarea unui brand cat mai atractiv pentru candidati. In acelasi timp, un procent considerabil din numarul companiilor recurge la mariri de salariu pentru a atrage atentia unor candidati valorosi.