Ce aduna cele mai multe like-uri si ce poate ingropa o postare? 

ce atrage like-uri vs orm ixpr

Fuga dupa likeuri si share-uri este principala activitate a multor detinatori ai paginilor de socializare, fie ca vorbim despre noua poza cu mitzi care incearca sa fure pestii din acvariu sau despre o mamica mandra sa se pozeze cu micutul ei copil. Evident, aceste lucruri se regasesc si in cazul paginilor de Facebook ce apartin companiilor, institutiilor, persoanelor publice si nu numai. Online Reputation Management este o latura tot mai necesara pentru oricine doreste sa isi mentina o imagine verticala, coerenta si mai presus de orice, corecta. In cele ce urmeaza vom trata marea problema a vanatorii de likeuri.

Incepem cu inceputul, ce este un banal like ? Pana acum cativa ani pe Facebook exista un singur mod de arata faptul ca apreciezi o postare si anume buntonul de Like. In prezent platforma a schimbat ideea de a da like cu Reactions sau reactii. Practic vorbim de diverse moduri prin care utilizatorul isi poate arata sentimentele starnite de catre o postare. Like, inimioara, rasete, sau o mutra nervoasa sunt doar cateva dintre optiunile oferite de catre Facebook. Asadar, majoritatea celor de pe aceasta retea de socializare se afla in aceasta lupta de a strange nu likeuri ci reactii cat mai multe pentru a castiga popularitate. Nimic gresit si nimic mai simplu, insa totusi oriunde exista dorinta de a avea cat mai mult, acolo se gasesg si problemele.

 

De la “Charlie bit my finger” pana la “#me too

 

Reputatia in viata de zi cu zi se castiga in diverse moduri, acte de eroism, actiuni pozitive sau in unele cazuri prin prostie. In media online, reputatia este cautata cam la fel ca si in viata reala, insa problema cea mai mare este ca exista cazuri in care persoanele isi risca propriile vieti pentru un selfie perfect. Oricum nu vom intra in acest sector, ci vrem sa analizam din perspectiva Online Reputation Management modurile in care entitatile publice (firme, companii, institutii, persoane publice etc…) depun eforturi pentru a aduna cat mai multa vizibilitate.

 

Cele mai populare postari sunt cele dragute. Adica animale simpatice in ipostaze haioase si amuzante. Evident, acest gen de postari nu se potrivesc pentru orice situatie, insa este lesne de inteles motivul pentru care aceste postari sunt unele dintre cele mai populare. 

Facebook este pentru multi o sursa de informare prin intermediul careia utilizatorii pot avea acces la diverse tipuri de informatii si continut. Postarile care prezinta lucruri interesante sau inedite sunt de asemeena un magnet pentru reactii pe Facebook si nu numai.

 

Postarile pozitive intotdeauna de ajutor in Online Reputation Management

 

Postarile pozitive sunt foarte usor de identificat insa, exista si opusul, sunt o multitudine de postari peste care pur si simplu trecem fara ca nici macar sa citim descrierea sau sa vedem cu atentie o imagine sau un clip. Exista multe motive pentru care o postare poate intra in mod direct in umbra insa de cele mai multe ori cauza centrala pleaca de la continut. In lumea internetului si a retelelor sociale un utilizator digera informatii intr-o cantitate imensa, asadar este logic ca numai continutul de cea mai buna calitate sa fie cel ce captiveaza atentia publicului. Viralul este forma cea mai inalta de succes a unui continut, video, foto sau text. De cele mai multe ori numai postarile aparent banale devin reale bombe virale (de exemplu Charlie bit my finger sau “Grumpy Cat“).

Pe langa postarile amuzante si dragute mai exista un mod de a strange reactii pe o pagina. Teme ca hartuirea, probleme ecologice sau actiuni umanitare sunt cele care motiveaza publicul sa reactioneze. Asadar pentru a aduna reactii pozitive trebuie sa gasiti un continut care sa capteze atentia din primele secunde. Online Reputation Management nu se refera doar la modul in care o entitate isi poate imbunatatii imaginea in planul social media ci si asupra tehnicilor de a cauta modul perfect prin care puteti construi si mentine identitatea in online.

Articol scris de si pentru iXpr