Cat de practic este un SUV?

30 noiembrie 2017
Autor:
AUTO DIN SRL

SUV-urile au inceput sa devina atractive pentru soferii romani, datorita garzii ridicate la sol si capabilitatilor de off road pe care le ofera. Intrebarea insa este, cat de practic este o masina de genul in comparatie cu un turism de clasa medie sau compacta?

Capabilitatile unui masini de teren de a parcurge drumuri puternic accidentate sau trasee forestiere sunt date atat de suspensie, garda la sol, anvelope off road cat si de raportul de putere al motorului si cuplul pe care il ofera la viteza joasa si confortul pasagerilor in timpul calatoriei. Noile modele de masini care ies pe piata in prezent si poarta denumirea de SUV (sport utility vehicle) nu au capabilitati ridicate de off road.

Ce ofera mai exact un SUV?

SUV-urile prezente la vanzare pe piata nu au o garda la sol marita care sa permita o trecere rapida prin zone inundate sau prin zone dezafectate cu teren puternic adancit. Diferenta de inaltime a terenului necesita ca axele masinii sa fie independente una de cealalta si sa permita un unghi de cadere a rotii foarte larg. Dintre toate SUV-urile prezente la vanzare, un numar foarte scazut de modele ofera punti independete intre fata si spate, avand o punte rigida si fixa ce nu permite o folosire intensa pe teren accidentat.

SUV-urile la vanzare nu vin echipate cu anvelope off road capabile sa ofera o aderenta ridicata pe teren accidentat sau in zone greu accesibile. Anvelopele cu care masina vine echipata din fabrica sunt de vara sau anvelope iarna, in functie de sezonul in care masina este pusa la vanzare.

Diferenta intre anvelope 4x4 si anvelope clasice de strada, sta atat in forma benzii de rulare, primele avand blocuri de cauciuc pronunante ce le permite o aderenta ridicata pe teren accidentat sau pe pamant umed. Cauciucul folosit in constructia primelor este mai dur, avand o rezistenta crescuta la socuri sau la folosiri intense pe o perioada scurta de timp. Forma unor anvelope off road permite si o buna eliminare a apei de pe suprafata de contact, eliminand riscul de acvaplanare.

Exista credinta ca un autoturism din gama SUV este mai rezistent la socuri si in timpul unui accident. Credinta nu e sustinuta de niciun studiu obiectiv, masinile din gama SUV avand acelasi rezultate la testele de siguranta EURONCAP in caz de accident. Prin urmare, SUV-urile nu sunt nici mai practice in cazul in care traversati zone cu teren accidentat si nici mai sigure in cazul unui accident. Rolul lor practic este unul limitat.

Daca doriti sa aveti o masina mai practica pe teren accidentat, incepeti prin montarea unor anvelope off road potrivite.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram