fbpx

Care sunt beneficiile unui website pentru afacerea ta?

Intr-o epoca in care internetul si digitalizarea cuprind aproape orice aspect al vietii cotidiene, sa ai un website pentru companie este la fel de important ca sediul sau ca numarul de telefon de contact. Cu toate ca astazi ne asteaptam ca orice afacere sa aiba un website cu informatii despre produsele si serviciile comercializate, exista inca situatii in care afacerile – in principal cele mici – nu detin un astfel de instrument de prezentare.

Esti cumva un intreprinzator care nu vede rostul unui site pentru activitatea ta? Gasesti mai jos argumentele care te vor lamuri in aceasta privinta.

Ajuta la dezvoltarea afacerii.

Inainte de raspandirea tehnologiei broadband si a accesului la internet de mare viteza, site-urile erau oarecum niste brosuri utilizate in principal pentru scopuri de marketing, publicitare, avand un continut si posibilitati de interactiune limitate. In prezent, dezvoltarea social media, a varietatii continutului online si a modalitatilor de interactiune a dus la crearea unor website-uri ce pot fi accesate de pe orice tip de dispozitiv si pe care navigarea este o reala placere.

Atentie! Verificarea disponibilitatii unui domeniu web este un prim pas esential inainte de a porni in aceasta extraordinara aventura in mediul online.

Imbunatateste credibilitatea afacerii.

Website-ul este sediul in online al afacerii tale – bine intretinut si primitor pentru oaspeti, reprezinta cartea de vizita care potenteaza marca si pune in evidenta calitatea produselor si serviciilor oferite.

Gazduirea web in Romania este posibila atat in sistem web-shared, managed VPS sau server dedicat, functie de nevoia de resurse a website-ului. Disponibilitatea online inseamna ca afacerea este in trend si vine in intampinarea oricarui client sau partener cu informatii, dar si ca parteneriatul oferit este unul de lunga durata. O companie absenta online are slabe sanse sa convinga potentialii clienti ca demersul sau este unul profesionist, apartinand mai degraba unei zone gri a comertului, unde garantia calitatii produsului sau livrarea la timp sunt concepte mai degraba teoretice.

Creeaza o relatie durabila cu piata.

Prin definitie, o companie este un organism viu care functioneaza in relatie cu altele similare, intr-o piata aflata in permanenta schimbare. Website-ul defineste identitatea companiei, iar o sectiune „Despre noi” sau un blog iti acorda ocazia de a impartasi celorlalti povestea unica a afacerii tale. O sectiune „Forum” reprezinta modalitatea excelenta de a interactiona cu potentialii clienti si de a le oferi raspunsuri.

O astfel de prezenta online este de natura sa dea sansa nasterii unei comunitati de oameni care apreciaza afacerea si ofertele sale.

Promoveaza afacerea.

Chiar daca si-au pastrat popularitatea, fluturasii tipariti, advertorialele si anunturile din presa scrisa sau radio/tv nu au impactul unei campanii publicitare pe internet, iar costurile acesteia sunt uneori mai mici decat reclama tiparita. Cele mai eficiente metode de a face cunoscuta afacerea sunt campaniile in social media (prin Facebook Ads, de exemplu), Google AdWords, e-mail marketing, blogging. Un imens avantaj al publicitatii online este ca acesta nu se pierde, ci ramane postat si se actualizeaza periodic cu noi informatii relevante.

Ofera posibilitati noi de interactiune.

Website-ul a depasit de multa vreme statutul unei brosuri publicitare si a devenit in prezent: vitrina care prezinta produsele, casierul care finalizeaza tranzactia cu posibilitati multiple de plata, caietul cu parerile clientilor, portal informational, zona de interactiune intre vanzator si clienti, suportul atat de necesar vizitatorilor interesati.

Mentine afacerea disponibila permanent.

Un site web face posibila o utopie: afacerea ta este astfel deschisa non stop! Functionarea online nu depinde de angajati, nu se bazeaza pe ore suplimentare sau ture de noapte, ci este o prezenta independenta. Iar daca doresti o disponibilitate permanenta pe chat, cea mai simpla metoda este externalizarea acestui serviciu cu o companie specializata in Customer Support.

Poate reprezenta o sursa suplimentara de venit.

Un website cu trafic intens este o oportunitate pentru reclame platite de catre alte companii doritoare de afirmare, marketing afiliat – promovarea unor produse sau servicii oferite de alte afaceri – sau angajamente oferite de alte companii – mai ales daca sectiunea Blog este una urmarita de o masa mare de vizitatori.

In concluzie, website-ul nu mai poate fi considerat o cheltuiala, ci mai degraba o investitie. Sumele platite pentru crearea unui site bine optimizat, pentru campanii publicitare sau creare de continut online revin sub forma de vizibilitate – una dintre cele mai pretioase si vanate resurse in prezent.

Numarul de vizite sau numarul de vizitatori unici dintr-o unitate de timp, minutele petrecute pe site, review-urile pozitive si distribuirile postarilor in social media sunt tot indicatori ai succesului afacerii tale. Acesta se traduce, pe scurt, in popularitate crescuta – prima optiune in alegerile clientilor de astazi!