Carbogaz: Poziționarea strategica un punct forte în creșterea cotei pe piața locala din București și Ilfov

25 august 2017
Autor:
TROMPETTE

Zona București-Ifov este una favorabilă pentru dezvoltarea afacerilor în majoritatea domeniilor de activitate. Baza de clienți potențiali este una foarte mare, cea mai mare pe plan local din țară, iar ponderea celor cu venituri peste medie este una importantă. Pe de altă parte concurența este una extrem de intensă, iar o ezitare sau un pas greșit pot avea consecințe negative imediate a căror ecouri vor putea fi resimțite și pe termen mediu și lung. În aceste condiții de piață, poziționarea are un rol important, atât de important încât poate defini succesul sau eșecul unei afaceri.

Carbogaz este un lanț local de stații de alimentare cu carburant, cu șapte puncte de lucru în zona București-Ilfov. Afacerea s-a dezvoltat treptat și într-un interval de timp extins, în comparație cu dezvoltarea accelerată și extinderile de rețele a lanțurilor multinaționale, iar poziționarea inițială corectă pe o piață dinamică a fost parte a motorului care a ajutat lanțul local să se extindă. Punctul fundamental al strategiei a fost determinarea și delimitarea publicului țintă inițial, după care, în funcție de caracteristicile acestuia s-a mers pe dezvoltarea unor servicii și unor propuneri personalizate.

Odată stabilite aceste elemente inițiale, strategia a devenit una dinamică și flexibilă, dezvoltându-se odată cu interacțiunile directe cu acel segment de clienți care se identificau în abordarea Carbogaz. Interacțiunea directă cu aceștia a adus informații vitale pentru dezvoltarea ulterioară a afacerii, deoarece a scos în evidență o serie de nevoi și de obiceiuri care au putut fi folosite pentru îmbunătățirea continuă a ofertei de produse și servicii.

„Publicul nostru inițial a fost reprezentat de șoferii care locuiau în apropierea benzinăriei. Practic, ne-am adresat „vecinilor” stației de alimentare cu carburanți, cumunității cartierului în care activam. Acest lucru a implicat o abordare oarecum familiară, mai ales după ce clientul și-a format obiceiul vizitelor regulate în stația noastră, dar a însemnat și o mare responsabilitate. Un client familiarizat cu produsele și serviciile pe care le oferim poate deveni și cel aprig critic. Mai mult, poate să stârnească un val de „publicitate negativă” la nivelul întregii comunități restrânse în care acționăm. Astfel, pentru a satisface exigențele calitative ne-am străduit să le atingem, după care să le menținem prin mijloacele pe care el avem la îndemână. Aceleași principii au fost aplicate la deschiderea fiecărei stații, ceea ce ne-a ajutat să câștigăm cote de piață importante în zonele din București și Ilfov în care suntem activi.” spune Diana Șerban, Director General Carbogaz.

Planurile de viitor ale Carbogaz nu se limitează însă la cele șapte stații de alimentare cu carburanți. Compania are proiecte de dezvoltare interesante pe termen scurt, mediu și lung pe care urmează să le implementeze în funcție de condițiile pieței.

Despre Carbogaz
Carbogaz este o companie cu capital românesc specializată în vânzarea de carburant și în servicii conexe. Compania are o rețea de șapte stații de distribuție în București și în Ilfov, reușind să acopere o parte parte importantă a cererii din zonele în care are stații. Carbogaz se dezvoltă continuu pentru a oferi clienților produse de calitate superioară și servicii prompte.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram