fbpx

Bibloo Romania un nou jucator international intra pe piata de moda online locala

Noi jucatori si investitii pe piata est-europeana de e-commerce

Europa de Est ramane una dintre pietele cu cea mai mare crestere in e-commerce si cea mai mare rata de injectii de capital in business-urile cu potential. Ea ofera oportunitati pentru cei noi intrati, consumatorii est-europeni de shopping online fiind deschisi la idei originale.

Piata de e-commerce din România: fapte si cifre

Romania are un numar de aproximativ 19,8 de milioane de locuitori si 11 milioane de utilizatori de internet, conform ultimelor statistici. Peste 60% dintre utilizatorii de internet (aproximativ 7 milioane de persoane) au realizat cel putin o tranzactie online. Mai mult, in perioada 2015-2016, Romania a inregistrat o crestere exponentiala a cumparaturilor online realizate de pe dispozitivele mobile; in ultimii 2 ani, mijlocul preferat de majoritatea celor care au realizat cumparaturi online au ramas dispozitivele de tip desktop/laptop.
Conform statisticilor furnizate de GPeC, o persoana din Romania face in medie 8,2 cumparaturi online pe an. Plata la livrare a cumpărăturilor ramane preferata de aproximativ 90% dintre utilizatori, doar 10% optand pentru plata cu cardul, online banking, micro-plati sau plata prin SMS.

Cumparaturile de fashion si beauty, locul second in trendul cumparaturilor online

Numarul magazinelor online active in Romania a ramas relativ constant in ultimii ani, acesta ajungand la aproximativ 5.000, conform analizelor GPeC. Dintre acestea, numai 200 de magazine online genereaza venituri de peste 1 milion de euro pe an.
Valoarea cosului minim a inregistrat cresteri constante in ultimii ani: 160 de lei in 2014, 180 de lei in 2015, iar prognoza de crestere pentru 2016 este de 10% in raport cu anul precedent.
Studiile realizate de GPeC, la inceputul lui 2016, au reusit sa evidentieze preferintele romanilor in privinta cumparaturilor online, ordinea fiind urmatoarea: livrare gratuita, campanii promotionale si reduceri, returnarea produselor gratuit si livrare rapida.

Un nou lant de retail online pe piata din Romania

Piața romaneasca de retail online a trecut prin multe transformari in ultimele luni. Lansarile Answear si Zoot, achizitiile unor magazine deja existente (preluarea retailerului local Click4Fashion de catre reteaua FashionUP), inchiderile de operatiuni (retragerea retelei internationale Stilago de pe piata locala) sau, dimpotriva, extinderea activitatilor (lansarea unei sectiuni de fashion pe site-ul eMAG), au aratat ca piata romaneasca ofera cadrul perfect pentru orice actiune in aceasta industrie.
Jucatorii „cu state vechi”, cum ar fi Fashion Days, sunt nevoiti, in aceste conditii, sa-si adapteze strategiile într-o piata competitiva si ofertanta, in conditiile in care incentivari ca livrare gratuita, retur gratuit sau livrare rapida nu mai constituie cereri speciale din partea clientilor, ci conditii normale incluse in cumparaturile online.

Bibloo, un start-up din 2016 cu bazele in Republica Ceha, vine si completeaza tabloul pietei de retail online. Magazinul online este proiectul omului de afaceri ceh Václav Skala si il are ca CEO pe Petr Liesner, initiatorul celebrului magazin online Mall din Cehia. Investitia initiala in acest proiect a fost de aproximativ 4 milioane de euro.
Operatiunile internationale ale retelei de retail online Bibloo se desfasoara, in acest moment, in Republica Ceha, Slovacia, Ungaria, Bulgaria, Slovenia, Croatia, Olanda, iar planurile de penetrare a noilor piete pun pe harta extinderilor tari ca Franta, Germania, Austria, Italia, Spania, Danemarca, Finlanda, Suedia, Marea Britanie, Belgia si Polonia.

„Oferta Bibloo se va evidentia prin brandurile de top cu preturi echilibrate, dar si prin adaptabilitatea de care suntem capabili, oferind beneficii originale, croite pe cererea pietei. Bibloo VIP este doar un exemplu de cum ne dorim fidelizarea clientilor, dar si de cum vrem sa ne diferentiem de competitie”, ne-a declarat Ondřej Liška, Marketing Manager Bibloo.

Bibloo Romania le ofera clientilor peste 100 de branduri premium, printre care se regasesc U.S.Polo Assn, Armani Jeans, Hugo Boss sau Tommy Hilfiger, precum si beneficii exclusive, croite nevoilor lor, incluzand aici livrare gratuita, colectii exclusive si o linie de credit pentru membrii Bibloo VIP. Principala atractie pentru clientii Bibloo o reprezinta faptul ca orice utilizator inregistrat poate beneficia gratuit de programul Bibloo VIP timp de o luna de zile.

„Clientii Bibloo sunt consumatori avizati de moda de calitate. Pozitia Bibloo pe piata locala este aceea de magazin online premium, oferind acces la cele mai noi colectii ale brandurilor prezente pe site. In 2017, Bibloo va dezvolta o strategie unica pentru extinderea operatiunilor pe piata din Romania, dar si in intreaga regiune est-europeana, combinand parghiile online cu cele inspirate de retailul clasic. Veniturile estimate pentru perioada urmatoare, conform prognozelor noastre, vor depasi 10 milioane de euro”, concluzionează Radu Macaiala, Expansion Manager pentru reteaua Bibloo, a carui experienta in operatiuni si achizitii include business-uri ca Fashion Days ori Stilago.