Avantajele oferite de Facebook si Twitter

Facebook: Promovare fara limite
Social media este despre largirea spectrului de interes pentru oameni, in cea mai fina esenta a lor. Cu alte cuvinte, aceasta retea sociala ajuta oamenii sa se (inter)conecteze si sa faca schimb de interese de idei. Din acest motiv, Facebook este utilizat pentru pentru angajarea in grupuri locale, distribuirea de informatii generale despre un business sau altul, publicitate catre o gama larga de potentiali clienti.

Independent de sonoritatea sa, Facebook nu este cea mai importanta sau cea mai noua platforma social media, dar este cea mai mare. Mai mult de 2 milioane de companii folosesc Facebook pentru publicitate. Puteti crea o pagina de afaceri cu informatii utile despre ceea ce faceti, detalii de contact si asa mai departe. Puteti sa atrageti mai multi oameni sa va aprecieze pagina de Facebook, prin postarea regulata a continutului.

Cu toate acestea, Facebook nu filtreaza postarile care apar pe fluxurile de stiri ale utilizatorilor, deci postarile ce promoveaza business-ul nu vor ajunge in mod specific la toti follower-ii sau publicul tinta. Puteti plati, totusi, ca postarile sa apara in fluxurile de stiri ale utilizatorilor. Puteti directiona postarile platite catre categorii de varsta, sex si zona geografica, permitandu-va sa focalizati cu strictete cheltuielile publicitare.

O alta metoda de promovarea des intalnita nu numai in companii, ci si in domeniul freelanceri-lor este crearea propriului blog sau platforma de stiri.

Twitter: Comunicare in stil corporate
In termeni de experienta, Twitter pare sa aiba ceva mai mult impact asupra publicului in raport cu alte platforme social media. Spre deosebire de Facebook, Twitter are cu totul alt specific; managerii si oamenii de comunicare se folosesc de Twitter pentru a media nemultumirile clientilor si calma spiritele in vederea spulberarii intentiilor de afectare a imaginii unei companii, dar si atunci cand doresc sa promoveze evenimente indoor.

Twitter numara cateva zeci de milioane de utilizatori activi, iar profilul de utilizator este mai mic decat Facebook, cu mai mult de 65% dintre utilizatorii cu varsta sub 34 de ani. Cercetarile arata ca multi dintre tinerii care utilizeaza Twitter se conecteaza de mai multe ori pe zi la platforma si ca, de asemenea, este favorizat de persoanele cu venituri mai mari, ceea ce il transforma intr-un cadru prielnic discutiilor cu tenta corporativa. Totusi, pe Twitter se comunica “la obiect”, cu mesaje limitate la 140 de caractere.

Un cont de afaceri pe Twitter va permite sa comunicati nemediat cu actualii si potentialii clienti. Puteti sa ii informati despre promotii, dezvoltarea afacerii, activitatea de caritate si campanii de CSR, precum si sa primiti un raspuns instantaneu la acele informatii. Retineti ca Twitter filtreaza conturile de Twitter pe care le urmariti, astfel incat sa nu puteti garanta faptul ca toti urmaritorii dumneavoastra va vor vedea postarile.

Ca in cazul Facebook, Twitter ofera o optiune platita pentru a creste numarul de utilizatori care vad postarile. Taxele platite pentru tweets par sa se cuantifice in schimb sub forma vizibilitatii si a intereselor crescute din partea publicului tinta, ceea ce face ca mediul corporativ sa fie receptiv la manifestul acestei retele sociale asupra potentialilor clienti.