Avancronica Marelui Premiu al Rusiei: Sochi 9 12 Octombrie 2014

13 octombrie 2014

Milano, 6 Octombrie 2014 – Formula 1 intra pe un teritoriu necunoscut odata cu debutul noului circuit rusesc de la Sochi situat in apropierea Marii Negre: aceeasi locatie utilizata si pentru Jocurile Olimpice de Iarna din 2014. Acesta va fi primul circuit nou introdus in calendarul Formulei 1, dupa cel din Austin in 2012.

Cu o pista recent finalizata, nu prea exista multe informatii disponibile. Oricum, Pirelli a facut o serie de simulari computerizate in colaborare cu echipele pentru face fata solicitarilor noii locatii si pentru a putea prefigura eventualele strategii.

Drept rezultat, pneurile de compozitie medie P Zero Alb și cele soft P Zero Galben au fost alese pentru Rusia: o combinatie care a fost ultima data folosita in Marele Premiu al Belgiei de la Spa.

Sochi este un circuit de viteza medie cu o mare varietate de viraje de grade diferite, inclusiv un viraj lung de stanga, inspirat dupa virajul 8 de pe Istanbul Park cu triplu apex, si care solicita extrem de mult pneul dreapta fata. In total exisa 12 viraje de dreapta si sase de stanga, cu o linie dreapta de 650 metri intre primele doua viraje, si pe care este de asteptat ca masinile sa o parcurga cu viteze in jurul a 320 km/h. Viteza medie pe tur va fi undeva in jurul a 215 km/h, desenul pistei fiind realizat de renumitul arhitect Hermann Tilke, a cărui ultima creație este chiar pista din Austin, Texas.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Rusia este un teritoriu cheie pentru Pirelli, alaturi de toate companiile auto importante din lume, astfel ca asteptam cu interes Sochi si primul Grand Prix al Rusiei, care reprezinta o piatra de hotar in istoria sportului. Din punctul de vedere al pneurilor va fi o confruntare interesanta; vedem o mare varietate de viraje care vor testa fiecare aspect al performantei. Asa cum a fost cazul in fiecare cursa din acest sezon, urmarim strategii cu doua sau trei opriri pe cursa iar nominalizarile au reflectat acest lucru. In ceea ce priveste solicitarile din punctul de vedere al energiilor ce vor apasa asupra pneurilor, Rusia se situeaza undeva in mijloc, iar masuratorile indica prezenta unui asfalt mai putin abraziv. In ceea ce priveste vremea, prognozele initiale sugereaza conditii temperate. Prezenta pe un nou circuit este insa intotedeauna emotionanta si plina de surprize si doar cand vom fi acolo vom avea o idee clara asupra conditiilor reale, astfel ca munca depusa in sesiunile de antrenamente va fi in mod special importanta pentru fiecare.”

Jean Alesi, consulatnt Pirelli: „Cu tehnologiile de simulare care exista acum este mult mai usor pentru piloti, echipe si desigur constructorii de pneuri sa pregateasca un nou Grand Prix, decat era pe vremea mea. Dar ramane inca o diferenta uriasa intre real si virtual: simularile nu pot reproduce absolut tot. Astfel ca va fi important pentru piloti si ingineri sa inspecteze atent pista; pentru a intelege natura suprafetei pe care o vor atinge si simti. In prima zi in special pista va fi foarte murdara si dificil de pilotat pe ea, ceea ce va ingreuna gasirea unei solutii optime pentru set-up si suficiente date despre pneuri. Fara niciun fel de informatie prealabila, este usor ca lucrurile sa fie interpretate gresit si sa se aleaga un set-up incorect, lucururi care cresc considerabil incercarea de a rula pe un teriotoriu complet nou.”

Circuitul din punctul de vedere al pneurilor:

Sochi nu este in mod special similar cu vreo alta pista de Formula 1, dar are cateva caracteristici in comun cu circuitul stradal din Valencia folosit pana in 2012. La fel ca Montreal si Melbourne, Sochi este o facilitate semi-permanenta, si are ceva in comun cu Montreal, inconjurand un fost Sat Olimpic.

Pneurile de compozitie medie, lucreaza la un regim scazut, fiind capabile sa atinga performanta optima chiar si pe o gama variata de temperaturi scazute. Pneul soft, prin contrast, este un pneu care lucreaza la un regim inalt, potrivit temperaturilor ridicate. Temperatura ambientala se anunta a fi intre 15-20 de grade pentru acest moment al anului la Sochi.

Unul dintre motivele pentru care asfaltul nou este alunecos este ca uleiurile folosite pentre bitum se ridica la suprafata, creind o pelicula invizibila pe suprafata pistei. In timp, aceste uleiuri sunt curatate, suprafata devenind mai abraziva. Daca ploua – ceea ce este foarte posibil – circuitul va putea deveni cu adevarat periculos.

Pista in lungime de 5853 km este a treia ca lungime din acest an, dupa Spa si Silverstone. Aproape 1,7 km sunt reprezentati de drumuri publice, iar cursa va avea in total 53 de tururi. Mai multe informatii despre noul circuit de la Sochi pot fi aflate din firmul video animat 3D produs de Pirelli. Acesta poate fi descarcat gratuit de catre media de pe site-ul Pirelli de Formula 1

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram