fbpx

AVANCRONICA MARELUI PREMIU AL INDIEI: DELHI 24 27 OCTOMBRIE 2013

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: „Anul acesta am decis pentru India sa mergem pe combinatia de pneuri medii si soft, despre care noi credem ca este cea mai buna combinatie pentru circuitul Buddh si care va duce la o cursa stransa. In ultimele doua sezoane am adus aici pneurile de compozitie hard si soft, ceea ce a parut o decize prea conservatoare, astfel ca anul acesta am optat pentru o combinatie mai soft care va duce la alegeri mult mai agresive. Drept rezultat, la fel ca si la ultima cursa din Japonia, nu ne asteptam sa avem variatii prea mari in privinta timpilor pe tur, intre cele doua compozitii. In consecinta, strategia a facut diferenta in Japonia si ar trebui sa fie la fel si in India. Anul trecut am avut doar un pit-stop pe masina in India, dar anul acesta ne asteptam la doua – ceea ce ofera pilotilor si echipelor mai multe oportunitati de a castiga pozitii. Cu diferente de nivel si o mare varietate de viraje, India este un adevarat test pentru pneuri, acestea fiind supuse fortelor din toate directiile, astfel ca managementul pneurilor va fi inca odata foarte important. Ca de obicei, in India va fi foarte cald, ceea ce va influenta degradarea termica a pneurilor. In plus, aceasta pare a fi si o cursa decisiva pentru soarta campionatului, astfel ca speram ca aceasta alegere pe care am facut-o va contribui la un spectacol de mare calitate.”

CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:

Jean Alesi: „Inainte de a vorbi despre India, as vrea sa ma intorc putin la Marele Premiu al Japoniei, care este o cursa pe care am apreciat-o foarte mult. Cred ca a subliniat cu adevarat ca strategia corecta poate face diferenta, iar lucrul incredibil a fost rezultatul foarte strans in ciuda strategiilor diverse utilizate. Tensiunea si spectacolul creat pentru cei care au urmarit cursa au fost fanatastice. In ceea ce priveste India, acesta nu este un circuit pe care sa fi concurat in cariera mea, dar am auzit multe lucruri pozitive din partea pilotilor. Si mai este si imaginea de ansamblu: a avea o cursa in tari precum India are o importanta covarsitoare prin potentialul sportiv si comercial al unei astfel de regiuni. Asa cum piloteaza masinile, pilotii au si responsabilitatea de a fi ambasadorii acestui sport: pentru a trezi intereseul publicului pentru Formula 1 si pentru oamenii care sunt implicati aici. Spre exemplu, rolul de ambasadori este mult mai important in India decat la Monza, care gazduieste Formula 1 de foarte multi ani. Exista un entuziasm enorm pentru sport in general in India, in particular pentru cricket, si ar fi fantastic pentru Formula 1 sa aiba acceasi imagine.”

MARELE PREMIU AL INDIEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

• Una dintre zonele cele mai solicitante ale circuitului este formata din virajele 10 si 11: ambele sunt negociate intr-o succesiune rapida, aproape ca un singur viraj. Pneurile trebuie sa reziste unor forte laterale foarte puternice aproximativ 7 secunde. Pneul stanga-fata este cel mai solicitat si trebuie sa reziste unei forte de accelerare de 4G la iesirea din viraj, in timp ce un maximum de aderenta este necesar pentru a mentina trasa.

• Virajul 4 reprezinta o alta zona cruciala pentru circuit. Aici, masina decelereaza de la 320 km/h la doar 90 km/h in doar 140 metri. Pneurile sunt subiectul unei forte de decelerare de 3,6 G, dar trebuie sa-si pastreze stabilitatea si precizia pe parcursul franarii.

• India are de asemenea, una dintre cele mai lungi linii drepte, mai mult de 1 kilometru. Pneul se roteste de aproape 50 de ori pe secunda, la viteza maxima, iar pana la finalul liniei drepte banda de rulare ajunge la peste 100 de grade Celsius.

• Mai multe informatii despre circuitul din India si solicitarile la care sunt supuse pneurile pot fi descoperite in animatia 3D, gratuita pentru presa, care poate fi gasita pe site-ul Pirelli:
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

• Linia boxelor din India este una dintre cele mai lungi linii drepte din Formula 1 avand aproape 600 metri. Aceasta duce la o relativ mare pierdere de timp in momentul schimbarilor de pneuri, care este un factor important in privinta strategiei din cursa.

• Suprafata pistei din India este in general putin abraziva. Oricum, avand debutul doar in urma cu doi ani, astfeltul nou tinde sa devina mai rugos, pe masura ce bitumul incepe sa se curete, expunand pietrele din asfalt. Aceasta ii creste abrazivitatea, ceea ce influenteaza direct uzura pneurilor.

• Toti cei cei care au incheiat cursa anul trecut – cand au fost folosite compozitiile hard si soft – s-au oprit o singura data, in jurul turului 30. Cea mai populara strategie, a fost reprezentata de startul pe soft si schimbare pe hard, desi unul sau doi piloti din josul grilei, au avut o strategie inversa.

PNEURILE NOMINALIZATE PANA ACUM:
P Zero Rosu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Orange
Australia Supersoft Medium
Malaezia Medium Hard
China Soft Medium
Bahrein Medium Hard
Spania Medium Hard
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Medium
Marea Britanie Medium Hard
Germania Soft Medium
Ungaria Soft Medium
Belgia Medium Hard
Italia Medium Hard
Singapore Supersoft Medium
Coreea Supersoft Medium
Japonia Medium Hard
India Soft Medium

FA CUNOSTINTA CU MEMBRII ECHIPEI PIRELLI:
Chef Fabrizio Tanfani

Se spune ca o armata marsaluieste prin stomac, iar Pirelli nu face exceptie. Si nu doar atat, Pirelli avand si numerosi oaspeti care se bucura de cateringul companiei italiene, foarte popular si apreciat de intreg paddock-ul. Omul responsabil cu magia este chef-ul Fabrizio Tanfani: unul dintre cei mai talentati oameni din Formula 1. El are o poveste fascinanta: „Am inceput sa gatesc la 16 ani – pasiunea a venit de la mama, matusa si unchiul meu, deoarece mancarea era ca o religie in casa noastra” spune el. „Adevaratul noroc a venit avand prieteni si rude care pescuiau si vanau, astfel ca de la o varsta foarte frageda am avut acces la cele mai proaspete ingrediente si am inteles cum sa scot ce este mai bun din ele”.

A fost inevitabil ca Fabrizio sa nu urmeze o scoala de bucatarie, pe care el a descris-o drept cea mai frumoasa perioada din viata sa, el invatand tehnicile si lucrand cu alti chefi tineri. In 2005 s-a intalnit cu Christian Staurenghi, responsabil pentru Pirelli hospitality, iar Christian l-a adus in Formula 1. „Am fost destul de emotionat la inceput printre atatea personalitati si piloti faimosi, dar odata ce am inceput sa gatesc si sa simt aromele mancarurilor, m-am relaxat pentru ca faceam exact ce imi place” recunoaste Fabrizio. „Si de atunci iata-ma aici…”

Fabrizio este responsabil nu doar cu gatitul mesei, dar si cu diversificarea meniurilor si achizitia ingredientelor (aditional ingredientelor traditionale aduse direct din Italia la fiecare cursa). Este o munca extrem de complexa, echipa de catering fiind printre primele care ajunge in fiecare dimineata si ultimele care pleaca noaptea. „Vreau sa multumesc colegilor mei din bucatarie si fetelor care lucreaza in centrul de oaspeti” adauga Fabrizio.

Cand este acasa Fabrizio citeste, alearga, asculta muzica si, incredibil, gateste cina pentru grupuri mari de prieteni.

ALTE STIRI PIRELLI:

• In runda finala a Campionatului Italian de Raliuri – San Remo, Pirelli a cuceit titlul constructorilor cu Peugeot Italia pentru a cincea oara. Titlul la piloti era deja adjudecat de Umberto Scandola, care a pilotat o Skoda echipata de Pirelli, inca din etapa trecuta.

• Pirelli a sponsorizat o bursa pentru profesori la una dintre cele mai prestigioase universitati din Statele Unite. Pirelli a initiat ”Pirelli Visiting Professorship in Italian Studies” pe o durata de cinci ani la Princeton University din New Jersey. Aceasta are ca scop studierea istoriei si culturii italiene.

• Pirelli a lansat un nou pneu P Zero pentru recent prezentata Alfa Romeo 4C, care a parcurs bucla nordica de la Nurburgring in 8m04s cu pneuri Pirelli P Zero Trofeo. Noul pneu a fost special creat pentru a intruni caracteristicile de performanta Alfa Romeo, avand brandingul „AR” pe flancuri.

• In ultima runda a Campionatului Britanic de Raliuri, sponsorizat de Pirelli, care s-a derulat weekendul trecut, pilotul Citroen, Osian Pryce a castigat raliul cu pneuri Pirelli, in timp ce fostul Pirelli UK Star Driver, Jukka Korhonen a obtinut titlul.